PDA

Vis full versjon : Starter men stopper igjen



WildRover
03/02/10, 21:25
Har problemer med bilen, den starter men stopper igjen med en gang. Hvis jeg kobler av batteriet virker bilen en stund, kan være bra i mange dager.
Er start-sperre på bilen, kan det være den som skaper problemet?
Hvordan fjerner man isåfall den? Har prøvd å fjerne 210-relet og satt inn en ledning mellom terminal 50E og 50F, men startsperra er aktivert uansett.
Har byttet kontakten bak tenningslåsen fordi verkstedet mente den var problemet.

Noen som har tips? Volvo 850 2.0 10v 1995 modell.

SverreP
03/02/10, 22:21
Sikker på at det er elektrisk? Jeg tenker tett bensinfilter...

Slettmyr
03/02/10, 22:26
Kan vell også være bensinpumpereleet som tuller litt ? :rolleyes:

WildRover
04/02/10, 09:43
Ok, takker. Skal prøve bensinpumperelet.
Hvorfor jeg tror det er elektrisk? Bakruteviskeren begynner å gå når jeg skrur på tenninga. Bilen starter fint men stopper umiddelbart. Alle lysene på dashbordet lyser heller ikke når tenninga er på.

Men noen som vet hvordan man fjerner startsperra?

Morten-st
04/02/10, 14:53
Hvis bilen starter helt fint men stopper umiddelbart, så er det nokk startspærra som sparker inn.

Er nøkkelen din slitt?
Fadern hadde samme problemet en gang, og da var det nøkkelen som var noe feil med.
Prøv med reservenøkkel!
Aner ikke hvorfor det skulle ha no å si, men du kan jo prøve, er jo værdt et forsøk :)

WildRover
04/02/10, 15:37
Kanskje det er så enkelt ja! Skal prøves. Takk takk.

ArM
04/02/10, 23:33
Samme problem hadde jeg også.
Jeg hadde den inne på feilsøk, og da kom det frem at det var ukjent nøkkel.
Det viste seg å være antennen til startsperra. Den ligger rundt rattlåsen og koster rundt 300 kr.Det tok meg ca 15 min. å skifte.

WildRover
05/02/10, 11:54
Tror ikke det er antenne på startsperra på min bil, er vel når selve nøkkelen låser opp startsperra det.
Er et hull ved siden av TRAC-knappen som man stikker en tapp inni.
Men lurer fortsatt på hvordan man kobler den ut?

Morten-st
05/02/10, 12:26
Ingen lykke med å teste reservenøkkel? :(

WildRover
05/02/10, 12:57
Joda, bilen går enda. Men det har gått flere dager før feilen har kommet før også. Så jeg får bare vente og se.

Morten-st
05/02/10, 14:10
ja, lykke til!

mrstfu
13/02/10, 20:11
har hatt problemer med bensinpumpereleet jeg og, gjengangerproblem dette... men det har en tendens til kun å feile når det blir varmt/overopphetet, dvs etter en viss gangtid med motoren. hadde releet vært helt dødt, hadde jo ikke motoren starta, kun gått rundt på starter. får du tenning og eksos i det hele tatt, er det ikke releet, høyst sannsynlig.

hør rundt om etter hvordan man leser av feilkoder, du har vel den avanserte feilkodeleseren du... morgis veit detta.

WildRover
13/02/10, 22:52
Bilen har virket siden jeg byttet bensinpumperelet og tok i bruk reservenøkkelen, men om problemet er helt borte vet jeg ikke. Har fungert i lang tid før også, får så å plutselig stoppe. Bilen starter men stopper med engang, så jeg mistenker startsperra.
Har ikke den avanserte nei, testkabel som plugges i ulike hull i motorrommet. Har ikke funnet noen feilkoder.
Men jeg har kunnet tenkt meg å fjerne sperra helt for å være sikker på at det ikke er den som kødder, er bare i veien uansett.

mrstfu
25/02/10, 00:56
Men jeg har kunnet tenkt meg å fjerne sperra helt for å være sikker på at det ikke er den som kødder, er bare i veien uansett.


klassisk. gjort samma med diverse pærer i instrumenthuset, til pærefeilindikator osv... går over bilen en gang i uka uansett.

Subject
20/05/10, 23:49
Jeg hadde noe lignende til problem, men bilen min bare stoppet oftere og oftere. Endte opp med at den ikke startet i det heletatt. Var ikke noe problem med vindusvisker og lys etc. Men motoren begynte mer og mer leve sitt eget liv for å si det slik. Fikk tauet bilen inn på verksted og kjørt feilmelding på den. Viste seg at kamakselføleren min var gåen og måtte byttes. Kostet meg ca 8000,-