PDA

Vis full versjon : kan Utløserlager låse seg ute?



Folkvord
07/01/11, 15:23
Har ein 850 som eg har byttet gearkasse til s70 der sylinder til utløserlager og det ligger inni gearkassen.
lageret har vert slitt en periode og her om dagen så trøde eg clutchen inn men ingen ting sjedde og prøvde igjen da måtte eg dra den ut av gear, trøde et par gonger til på clutchen og den var finn, tenkte at det var luft.
men etter 2 min igjen så trøde eg inn clutchen og gearte ned for og bremse på gear, da eg slapp clutchpedalen igjen gjekk det ca 2 sec så slapp den med et veldigt hog og eg tråkket inn clutch igjen og sidden har den ikke gått noen vei.

Kan det ha seg slik at utløserlageret har låst seg slik at clutchen liger utenfra svinghjul??
merker det er noko gale når eg tråkker på clutchpedalen, men den går i gear og allet det der uten den skraper.
den lager stygg lyd når den sviver akkuratt som trykkplaten lig og tar i eit halvt utløerlager.

brynna
07/01/11, 22:06
Har ein 850 som eg har byttet gearkasse til s70 der sylinder til utløserlager og det ligger inni gearkassen.
lageret har vert slitt en periode og her om dagen så trøde eg clutchen inn men ingen ting sjedde og prøvde igjen da måtte eg dra den ut av gear, trøde et par gonger til på clutchen og den var finn, tenkte at det var luft.
men etter 2 min igjen så trøde eg inn clutchen og gearte ned for og bremse på gear, da eg slapp clutchpedalen igjen gjekk det ca 2 sec så slapp den med et veldigt hog og eg tråkket inn clutch igjen og sidden har den ikke gått noen vei.

Kan det ha seg slik at utløserlageret har låst seg slik at clutchen liger utenfra svinghjul??
merker det er noko gale når eg tråkker på clutchpedalen, men den går i gear og allet det der uten den skraper.
den lager stygg lyd når den sviver akkuratt som trykkplaten lig og tar i eit halvt utløerlager.

Tror du har et defekt utløserlager. Symptomer du beskriver er meget lik de jeg hadde. Ulyd ved clutch ute. (single-pipelyd) - stille ved clutch inne. Hos meg var de fleste av kulene i lageret borte, og det var nesten at ytterkransen på lageret var skjev.

Skift lager med tilbehør så blir det nok greit. Ta med clutchen og tettering rundt veivaksling når du først har åpnet. Koster et par-tre tusen. Verdt hver krone å fikse det når kassa først er ute

Folkvord
09/01/11, 12:31
takker for svar:-)
men det som er merkeligt er at det er akkuratt som du står og holder inne clutchen, kan ligsom gire og slikt uten og røre clutchen men ingen ting skjer. ligsom det så er så merkeligt, kan den ligsom låse seg ute slik at den ikke står på svinghjulet?

skifftet clutch og slikt for 1500km ca da eg sjiftet gearkasse, sjiftet og da simmerringen.
føler mesten som om clutchen har sprengt:P

men har liget syk siden onsdag så har ikke fått sgrud den ut og sitt enda, så håper på og bli frisk snart;-)