PDA

Vis full versjon : sluring m46?



tennpluggen
07/01/11, 10:24
hei. for en god stund siden byttet jeg til hydraulisk clutsc, etter en stund måtte jeg overhalle slaven. etter 1 mnd eller no lakk den igjen så kjøpte jeg ny. men når jeg monterte den var pedalen stein hard for de sylinderen sto max ut av seg selv. så viste seg at siden den nye hadde seger ring inni å ikke den gammle hadde den gammle lenger utslag å hadde gått å jobbet helt ut nesten så den datt ut.
så justerte jeg ut den "kula" som clutsh armen ligger i mot, la først på 1 mutter men det ble for nye da begynte den å slure. så byttet jeg clutch siden den ble ganske slitt. å lanå på 3 skiver men den slurer fortsatt. noen som har no ide til hva som er feil?
kan det være at den pinnen som sitter i slaven å dytter på utløser armen er så slitt at den ikke er lang nok lenger? evnt lage ny selv?
noen som vet hvor lang den skal være?
veldig takk nemlig om noen har en løsning....

tennpluggen
08/01/11, 14:49
noen som vet hvilket moment trykk plata skal skrus til med?

Uberhenrik
13/01/11, 02:21
Jeg bytta girkasse i dag, brukte samme moment på trykkplateboltene som på svinghjulet. 70NM
Bruk locktight på svinghjul og trykkplate.

gull pilen
13/01/11, 10:49
trykkplaten skal ikke ha mer enn 25-35nm.....

Øyvind G
13/01/11, 11:16
Jeg bytta girkasse i dag, brukte samme moment på trykkplateboltene som på svinghjulet. 70NM
Bruk locktight på svinghjul og trykkplate.

oi. 70 NM på m8 bolter. ta tenker jeg du kan bytte de ut. utrulig at ikke de har ryki. de har nok strekt seg og ryker snart. som en sier her 20-25nm er mere riktig.

hvis ikke du har noe annet å gå ut ifra, så kan du følge denne listen her (gjelder bolter med 8.8 kvalitet):

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/640.jpg