PDA

Vis full versjon : Plutselig mye hardere clutch



kirkis
05/01/11, 20:42
Jeg drev å fikla litt med bilen første nyttårsdag og var ute på en prøvetur, da var clutchen helt normal.
Men så skulle jeg kjøre en tur ca en time senere på dagen, og da jeg skulle ta ivegen skjedde det noe med clutchen så den ble mye hardere.
Bilen sto parkert på toppen av en bakke, så jeg tok bare ivegen rolig (tok ikke ivegen hardt).

Prøvde å lufte clutchpumpa i går, men kommer bare klar fin veske, og bra mengde.
Prøvde så å bryte på clutcharmen etter jeg hadde plukket av clutchsylinderen, og den virka som var ekstremt hard å dytte til over ett visst punkt, da gikk den lett.

Noen som har noen ide om hva som kan ha skjedd?
Regner med att det har skjedd noe med selve clutchen, siden pumpa og sylinderen virka ok.

Virker som clutchen tar ordentlig og den slurer ikke, så eneste jeg merker er at den er fysisk tung å klemme inn.

gardern
05/01/11, 20:44
åssen bil er det snakk om her da? clutchen på min 740 er sånn som du beskriver, og det kommer av dårlig utløserlager og den utløser armen det gjør ihverfall at clutchen blir litt hard.

kirkis
05/01/11, 21:01
Glemte visst det.

Er en 850 2,0 T5 det er snakk om.

Er redd det har skjedd noe med ett lager inni der ja. Men kan det skje sånn helt plutselig ved en rolig start? Hadde skjønt det mer hvis jeg skulle ha spinni på asfalt ell noe.

gardern
05/01/11, 21:03
det kan brått skje ja! en kammerat av meg har også hatt det problemet. var riktig nok en 745 tic som kun har gått 80.000 å ikke noe herjekjørt han fikk det problemet. å han måtte av med kassa å bytte utløserlager plutt den utløser gaffelen.

gardern
05/01/11, 21:04
pluss skulle det stå*