PDA

Vis full versjon : Volvo "ansatt" sparket pga Facebook :



Dan Bay-Johansen
04/01/11, 20:47
http://www.fvn.no/tema/jobb/article822314.ece

Det var jo sakelig av Volvo...

TeamBørnOut
04/01/11, 20:56
Er enig jeg.. hadde jeg drevet firma og noen ansatte hadde slengt dritt om det på face så hadde personen fått sparken eller besøk av torpedo (torpedo er egentlig best for da blir personen sykemeldt en stund for å så bli uføretrygda :D)

Saltech
04/01/11, 21:43
Som om du går på jobb med et stort smil om munnen HVER dag uten å tenke: idag hadde det vært godt å sluppet å gå på jobb! skeptisk!

tenke det titt og ofte, og vil ikkje akkurat si at svensken slang dritt om firmaet heller..

TeamBørnOut
04/01/11, 21:56
Jeg jobber som anleggsarbeider. jeg har lyst til å skyte meg selv hver morgen kl 04.00 når jeg står opp.. men jeg går ikke inn på facebook og skriver at jeg skal på "gatehuset" /"skitjobbet" etc etc..
Det ligger nok mere bak en akkurat EN status oppdatering også ;)

locked
04/01/11, 22:35
Mannen fekk ikkje sparken!

Han var ikkje ansatt, men innleigt via et vikarbyrå og fekk ikkje lenger jobbe der. Det hadde vore noke heilt anna om han hadde vore ansatt.

Morgis
04/01/11, 22:39
ingen firmaer ville likt dette. spre kvalme og dårlig reklame for egen arbeidsplass er ikke lurt.
Da bør man finne seg en jobb man trives med. Det er nok det beste for alle parter. :)

alecxz
12/01/11, 19:26
Ser ikke problemet ass. Han skrev jo og at det ikke var no galt med volvo...... ;)

Torra
12/01/11, 19:41
Jeg jobber som anleggsarbeider. jeg har lyst til å skyte meg selv hver morgen kl 04.00 når jeg står opp.. men jeg går ikke inn på facebook og skriver at jeg skal på "gatehuset" /"skitjobbet" etc etc..
Det ligger nok mere bak en akkurat EN status oppdatering også ;)

Du driver ikke akkurat god reklame her heller da :p

Erlend Dystland
12/01/11, 19:53
Tror jeg faktisk hadde sagt til arbeideren at han kunne velge å slutte selv eller få sparken.
Kjedelig med demotiverte medarbeidere, blir et veldig dårlig arbeidsmiljø av slikt.
Attpåtil å være til dårlig reklame for firmaet er heller ikke så bra.

TeamBørnOut
12/01/11, 20:06
Du driver ikke akkurat god reklame her heller da :p

why? fordi yrket er et slit å kjedelig men godt firma og kode kolleger gjør at det er mulig å holde på? :)

jonass
12/01/11, 20:15
why? fordi yrket er et slit å kjedelig men godt firma og kode kolleger gjør at det er mulig å holde på? :)

Er vel slik vi alle har det i den bransjen. Tungt arbeid, langedager. Men så lenge man har bra kolleger og litt frihet så greier man det

THolandsli
12/01/11, 20:21
Tror nok at det blir mer og mer vanlig å gi fyken pga sånne ting etterhvert som bedriftene får oppdatert sine etiske retningslinjer til å gjelde blant annet sosiale medier som på en måte er det nye "problemet" i samfunnet. Å få slike ting tydelig beskrevet i etiske retningslinjer gjør at bedriften har en mye sterkere sak juridisk til å f.eks si opp en ansatt som har gjort noen skikkelig sleivspark på f.eks facebook.

Torra
12/01/11, 20:24
why? fordi yrket er et slit å kjedelig men godt firma og kode kolleger gjør at det er mulig å holde på? :)

Nei.

Fordi du sier du har lyst å skyte deg selv når du står opp for å dra på jobb.
Blir jo det samme som han i volvo som sa "ingenting imot volvo".

Men gidder ikke diskutere, kommer ingen vei med det likevel.

TeamBørnOut
12/01/11, 20:30
Det er bare din oppfatning :)

Torra
12/01/11, 20:35
Det stemmer.
Synes uansett han fikk som fortjent mtp at han ikke var ansatt

Karl
12/01/11, 21:00
Illojalitet mot arbeidsgiver er en alvorlig sak. Det var vel til sammen tre stykker som mistet jobben her; "de to kollegene som kommenterte statusen mistet også jobben."

alecxz
12/01/11, 21:33
Tror jeg faktisk hadde sagt til arbeideren at han kunne velge å slutte selv eller få sparken.
Kjedelig med demotiverte medarbeidere, blir et veldig dårlig arbeidsmiljø av slikt.
Attpåtil å være til dårlig reklame for firmaet er heller ikke så bra.

finns dager da man ikke er så sugen på å jobbe, som han skrev. latterlig gjort av volvo. men han var jo ikke ansatt så :p

volvobrage
13/01/11, 14:15
"28-åringen er fortsatt uten jobb, og de to kollegene som kommenterte statusen mistet også jobben. "

og mora var sjuk og dødde to dagar etter han fekk sparken..heile greiene virkar heilt sjukt spør du meg:p

TeamBørnOut
13/01/11, 17:31
Karma:)