PDA

Vis full versjon : Problemer med el. startsperre på V70



Agent25
04/01/11, 14:30
Jeg har av og til problemer med startsperren på min 2000 V70 2.0T. Fant ingen treff ved søk på "startsperre" i forumet, så jeg legger frem problemet mitt her:

Meldingen "EL. STARTSPERRE, SE MANUAL" vises og det er ingen reaksjon i starteren. Dette kan skje med sånn ca. 3-4 måneders mellomrom.

Når det skjer forsøker jeg med forskjellige nøkler, venter litt, samt holder nøkkelen i posisjon III noen sekunder, og vanligvis starter bilen etter 4-5 minutter med diverse forsøk.

Er det senderen i nøklene som er "slitt" eller kan det være noe feil med mottageren eller annen elektronikk? Fins det noen måte å "komme rundt" dette på når man ev. står der og har det litt travelt? Tenkte å høre med dere først, før verkstedet begynner å gni seg i hendene...

gunnargt
04/01/11, 17:01
Kan være antenneringen din som ikke er helt god. Denne sitter rundt tenningslåsen

locked
04/01/11, 17:28
sia det ikkje hjelp å bytte nøkkel så ville eg gått på mottakaren rundt tenningslåsen først :)

fredrik-k
21/04/11, 12:38
hei. ser det er noen her som har trøblet litt med startsperre før.
Har dette problemet på min S60, "Begynte i går".
Bare lurte på om det ble funnet noen løsning på det? :)

Agent25
20/10/11, 09:14
sia det ikkje hjelp å bytte nøkkel så ville eg gått på mottakaren rundt tenningslåsen først :)

Bilen har nå vært bra en god stund, så jeg har ikke brydd meg med å gjøre noe med det. Nå har den imidlertid begynt å krangle igjen.

Er det en grei jobb å bytte en slik antennering selv? Haynes sier at det er "oklart hurvida en ny läsarspole kan passas i hop med en viss nyckel eller styrenhet".

Eller er det en måte å komme rundt dette på (deaktivere) slik at jeg får kjørt bilen på verksted?

Sollien
20/10/11, 19:15
er vel i grunn bare ei antenne sånn jeg har skjønt det... selve startsperra går vel utifra imobilizeren.... skal ikke si det sikkert, er sikkert noen som kan eventuelt bekrefte dette.. :)

gunnargt
20/10/11, 19:29
Du kan bare bytte antenneringen uten noe problem,er som navnet sier bare en antenne for resten av startsperre-systemet