PDA

Vis full versjon : Bensinpumpe 740 Tic



Karlsen88
03/01/11, 23:00
Er vel to pumper på 86` 740 Turbo regner jeg med.

Spm er altså att man bør vel høre tank-pumpe i det man setter på tenninga??

Hører kun pumpe under bilen i det jeg drar den på starter`n..
Så jeg tror tank-pumpa er dø.. Har sjekket sikkringer og di er hele..

Så jeg lurer på noen har peil på hvordan pumpene fungere sammen på di bilene med to pumper, tenkte på og kutte pumpa under bil og ha walbro i tanken, noen som har prøvd dette??? Og kanskje også bilder/info og tips om hvordan dette fikses :D

TeamBørnOut
03/01/11, 23:03
hører "aldri" pumpa bak i tanken fordi den gir ikke så mye trykk.
fjern pumpa under bilen og monter tank pumpe bare. enkelt å greit :)

R.G
03/01/11, 23:05
Er vel to pumper på 86` 740 Turbo regner jeg med.

Spm er altså att man bør vel høre tank-pumpe i det man setter på tenninga??

Hører kun pumpe under bilen i det jeg drar den på starter`n..
Så jeg tror tank-pumpa er dø.. Har sjekket sikkringer og di er hele..

Så jeg lurer på noen har peil på hvordan pumpene fungere sammen på di bilene med to pumper, tenkte på og kutte pumpa under bil og ha walbro i tanken, noen som har prøvd dette??? Og kanskje også bilder/info og tips om hvordan dette fikses :D

på motronic som er i 86 turbo så går ikke pumpa ett sekund når tenning er satt på. pumpe i tank og under bil går på resten av kretsen. så pumpa i tanken kan vøre i orden sjøl om du ikke hører den.


-lettest for deg er når du har lite bensin igjen, så skrur du opp tanklokket og hører i påfyllingsrøret om du hører pumpe during:)


-en annen måte som kan garantere defekt pumpe i tanken er att pumpa under bilen skriker og skraper i ett kjør.

men gjør som jeg nevnte først, lytt nedi tanken når du har lite bensin så hører du:)



men er ikke noe mye jobb å bygge om til kun en pumpe:) fjerne den under å erstatt alt med ett filter, også skaffe du ei skikkelig tankpumpe å kobler på ledninga i tanken:)

Karlsen88
03/01/11, 23:20
Ok. Takker for svar:D