PDA

Vis full versjon : trege ventil trykkere!



VolvoR-Sport
03/01/11, 22:24
Monterte sammen toppen i kveld etter bytte av ventil tetninger og div.
så når jeg monterte trykkerne viste deg seg at to av de er veldig treige sammenlignet med de andre 6, klarer jo å rotere osv på trykkerne, men virker som det kniper litt..
tips?

jonass
03/01/11, 23:10
Regner med du har olja inn?

Kniper di når du roterer di altså, hva slags turtalls sperre bruker du, bare tennings kutt? Da har jeg sett det at ventil mekanismer kan få greit med juling, kjører selv med bare tennings kutt, så gruer litt for når noe ryker men men

VolvoR-Sport
04/01/11, 06:25
har olja inn ja. men smurte bare trykkeren.. mulig det blir bedre av å tømme litt nedi rundt fjæra osv også? ^^

bare tenningskutt ja.

Berg Performance
04/01/11, 12:59
Gå inn på rev limiter og bytt til fuel & spark! :D

Hell olje nedi hølet også! Er det tilfeldigvis på cyl nr 2 den er treg ?

VolvoR-Sport
04/01/11, 17:15
okei :)
nei, 1 og 3

Berg Performance
04/01/11, 17:23
Okay =) Tenkte det var i andre enden av ventilen som var hvit.. Innsug eller eksostrykker ?

VolvoR-Sport
04/01/11, 17:39
eksos ventil som var hvit i enden hvertfall.
eksostrykker på begge mener jeg og huske..

VolvoR-Sport
04/01/11, 20:51
ble endel lettere med olje ja, men fremdeles ikke like lett som de andre.. men prøver det slik jeg tenker jeg.. har jo kjørt med toppen før og har ikke hatt problemer med det.. klarer jo å rotere og løfte de opp og de sklir ned av seg selv..

jonass
04/01/11, 22:29
Gå inn på rev limiter og bytt til fuel & spark! :D

Hell olje nedi hølet også! Er det tilfeldigvis på cyl nr 2 den er treg ?

Med fuel cut så smeller og brenner det jo ikke:D

VolvoR-Sport
04/01/11, 22:33
skal også sies det at motoren her har aldri vært på sperra da :)

jonass
04/01/11, 22:39
Du har ikke mikrometer eler nøyaktig skyvelære da, slik at du kan måle om trykkerne har blitt ovale?

VolvoR-Sport
04/01/11, 22:43
har ingen av delen desverre..
rart om de skulle blitt ovale da.. så ingen skader/slitasje rundt der trykkeren står..

R.G
04/01/11, 23:07
prøv å bytt om på noen av trykkerne. var borti engang att jeg blandet dem om og da passet ikke alle likt. pga tror dem slites etter toppen..

VolEvo
04/01/11, 23:14
man skal jo aldri bytte om på ventilene når man har dem ut er jo deler som sliter seg til det ;)

R.G
04/01/11, 23:19
man skal jo aldri bytte om på ventilene når man har dem ut er jo deler som sliter seg til det ;)

ventil koppa tenkte jeg på.. ikke SELVE ventilen da. ble gjort under bytte av dissa gummidempera som ligger under trykkern, koppen

VolvoR-Sport
06/01/11, 15:44
det kan være ja.. jeg merka ventilene såklart, men tenkte trykkera gikk omhverandre :)
men da slites det vell til tenker jeg, klarer jo å vri + løfte de for hånd, så er ikke store greia som må slites bort..

R.G
06/01/11, 17:09
det kan være ja.. jeg merka ventilene såklart, men tenkte trykkera gikk omhverandre :)
men da slites det vell til tenker jeg, klarer jo å vri + løfte de for hånd, så er ikke store greia som må slites bort..

så bare å prøve å finne fram til nogenlunde rette trykkere:)

VolvoR-Sport
06/01/11, 17:34
kan prøve å bytte om litt i morgen :)