PDA

Vis full versjon : Aircon lys blinker, 940



regeli
03/01/11, 10:51
Har i det siste dagene sett at aircon lyset i 940en blinker blått.
Fant ut at det var en enkel måte og lese ut feilkoden på, jeg fikk 1-2-1.

Ifølge en liste jeg fant, så er det problemer med utetemp sensor?

1-2-1 Outside Temp. Sensor Circuit Shorted To Ground
1-2-3 Driver’s Side Temp. Sensor Circuit Shorted To Ground
1-2-5 Pass. Side Temp. Sensor Circuit Shorted To Ground
1-3-1 Driver’s Side Duct Temp. Sensor Shorted To Ground
1-3-3 Pass. Side Duct Temp. Sensor Shorted To Ground
2-2-2 Pass. Side Damper Motor Position Sensor Shorted To Ground
2-3-6 Recirculation Damper Motor Position Sensor Shorted To Ground
4-1-9 ECC Power Stage Emitting Faulty Diagnostic Signal

Vet ikke om disse kodene stemmer, da de er fra 850.

Noen som vet hvor denne sensoren sitter?

R.G
03/01/11, 10:54
ute temp sensoren er den som sitter like ved viftemotoren i på varmeapp. den føler temp lufta vifta blåser inn fra ute

regeli
03/01/11, 10:56
ute temp sensoren er den som sitter like ved viftemotoren i på varmeapp. den føler temp lufta vifta blåser inn fra ute

Det er vel litt av en jobb og komme til der?

R.G
03/01/11, 11:03
neida:) skru av plata under hanskerom, og hanskerommet. så ser man hvor vifta sitter. og tempføleren er plassert på sida mot pass sete. du ser følern. liten svart sak som er dyttet inn i varmeapp, med to tynne ledninger på. husker ikke farge på ledninger, mener er grønn og en orange, eller to grønne? med ei kontakt som er grønn eller gul. skal se om jeg finner noe bilde her på forumet. men sitter enten mot a stolpe eller mot pass sete, eller under ved vifta ett sted. i det område hvis du skjønner, sett det har værtt litt forskjellig plassering ang årsmodell, men ser du den ikke, må du legge deg på gulvet å se oppover, mulig kan sitte klemt oppi der mellom vifte motor og resten av varmeapp..

regeli
03/01/11, 17:18
neida:) skru av plata under hanskerom, og hanskerommet. så ser man hvor vifta sitter. og tempføleren er plassert på sida mot pass sete. du ser følern. liten svart sak som er dyttet inn i varmeapp, med to tynne ledninger på. husker ikke farge på ledninger, mener er grønn og en orange, eller to grønne? med ei kontakt som er grønn eller gul. skal se om jeg finner noe bilde her på forumet. men sitter enten mot a stolpe eller mot pass sete, eller under ved vifta ett sted. i det område hvis du skjønner, sett det har værtt litt forskjellig plassering ang årsmodell, men ser du den ikke, må du legge deg på gulvet å se oppover, mulig kan sitte klemt oppi der mellom vifte motor og resten av varmeapp..

Flott, skal sjekke ut :)

Øyvind G
03/01/11, 17:49
utetempen sitter jo i gitteret som sitter i leppa under støtfangeren foran på bilen.

regner med at den bruker samme giver som utetempen i displayet? er hvertfall sånn på mange andre biler.

regeli
03/01/11, 17:53
utetempen sitter jo i gitteret som sitter i leppa under støtfangeren foran på bilen.

regner med at den bruker samme giver som utetempen i displayet? er hvertfall sånn på mange andre biler.

Temp giveren i instrumentpanel viser rett verdi, så det er ikke samme sensor.
Kan jo være en dårlig ledning en plass....

R.G
03/01/11, 17:55
utetempen sitter jo i gitteret som sitter i leppa under støtfangeren foran på bilen.

regner med at den bruker samme giver som utetempen i displayet? er hvertfall sånn på mange andre biler.

nei nei. den som sitter i gitter i fanger er kun til ute temp måler i instrumentet!

regeli
04/01/11, 22:54
Veldig morsomt i dag. Ringte Volvo for å skaffe sensoren. De trodde og at det var den til temp viser, da etter 30 min venting i tlf. Da jeg sa det var en annen ble det roligt i den andre enden og jeg sa jeg skal finne den selv og delenr.

Etter demontering og litt leting, så fant jeg den selv. Rar sensor, men hos meg ligger den bak vifta mot torpedoveggen. Her er noen bilder, ikke bry dere om hvordan oljetrykk sensor er plassert, har bare ikke kommet lenger:p

Plassering: http://i1099.photobucket.com/albums/g399/regeli/tempsensor.jpg
Sensor med grønn kontakt: http://i1099.photobucket.com/albums/g399/regeli/IMG_0559.jpg
Sensoren: http://i1099.photobucket.com/albums/g399/regeli/IMG_0558.jpg

Ohmet den, rundt 160kohm og ingen tegn til at den var defekt. Blåste litt støv av den, satte den på igjen og der var feilmelding borte gitt!

Prøvd mye rart i kveld, men problem ser ut til å være løst:D
Volvo skyldte på at det var gammel modell, 98 modell er ikke gammelt når det gjelder bil for meg.

R.G
04/01/11, 22:56
du fant den ja:) dem har med å støve ned, og små løvbiter kan legge seg i dem har jeg sett.

regeli
04/01/11, 22:58
du fant den ja:) dem har med å støve ned, og små løvbiter kan legge seg i dem har jeg sett.

Ja, ordentlig luren plass spør du meg. Etter 15 min, så måtte jeg bøye meg i støvet å stappe hode nedunder med doktor lykten min:)

Noen som vet om det er mulig å oppdrive program slik som BMW har, ETK/TIS lignende. Veldig greit under feilsøking og bestilling av deler i sin tid.
Kjøpte noe "ymse" program på QXL fra en danske, men funket dårlig.

Er vel tidligere VADIS som er brukendes?

Espein
02/02/12, 22:59
Tusen takk for bilder! Nå skal feilkode VEKK! :)