PDA

Vis full versjon : bånn tæle b23 f



kristiansl
03/01/11, 01:19
hei!
lurer på om det er stor sjanse for at blokka på en b23 f motor sprekker nå i kulda? :) og hva gjør jeg hvis den sprekker, eller er sprekt? noen som tar imot sånt og fikser og trimmer litt i samme slengen? :))
takker for gode svar!

gardern
03/01/11, 01:33
er nok b230f du har? er vel liten sjangs for at den sprekker så lenge du har frostvæske på motoren som tåler litt kulde. men er den sprekkt så er den sprekkt da er det ikke mye å gjøre,å isåfall så vil det sikkert koste like mye å reparere den som å kjøpe ny motor;)

kristiansl
03/01/11, 01:46
ja.. men jeg hadde jævelig tynn kjøleveske før.. og så nestegang jeg var å kikka på'n da var det helt fryst.. men fikk tint den opp igjen og helt på masse glykol så burde jo egentlig ikke være fryst nå da :O men noen tips hvor jeg kan få kjøpt ny motor da?

Bjørnstad
03/01/11, 01:48
vis du har tilgang til en varm garasje/verksted så ville jeg satt den inn der noen dager for da tiner den oppat. så ville jeg sjekka frostplugga om dem sitter der enda har du en dam med vann under bilen din etter et døgn så har nok frostplugga sprettet ut eller om du har hatt uflks så har blokka sprekt evt så har slanger sprekt. finner du ikke galt der så sjekk om det er vann i olja evt tap ut olje og se, skader ikke og bytte olje heller.

vis motor har sprekt så vil det være billigst og sette nedi en b230FK/FT i stedet for og fikse b230F og trimme den.

Bjørnstad
03/01/11, 01:49
tips til motor er og se på finn.no, autodb.no, her på forumet, eller blocket.se

kristiansl
03/01/11, 02:03
okey :) håper faen ikke blokka er sprekt, var meninga og kjøre med den en sesong og så turbomotor ;) men hvis frost pluggene har spretti ut, er det bare og dytte inn igjen eller?

kermitt
03/01/11, 02:04
tin opp motorn først også kjøper du nye frostplugger å dytter inn om du finner ut at den ikke er sprekt. kan fort være at vannpumpa er gått, men det er en slitedel uansett.

gardern
03/01/11, 02:05
ja,sant som bjørnstad sier billigere å kjøpe en ft/fk motor. blocket.se er en fin side hvis du skal ha ny motor. der kan du også få billige delebiler med turbo motor for en billig penge. ellers er det ikke noe problem å få tak i disse motorene :)

gardern
03/01/11, 02:07
ang. frostplugger så skal de vel bankes/presses inn slik at utsiden blir helt slett som et kronestykke.

kristiansl
03/01/11, 02:10
okey ;) men har litt ventil tikking og, men det holder vell litt til.. hehe men ryker den så blir det turbo motor med en gang!

kristiansl
03/01/11, 02:40
men dere gutta som har skrudd mye mere volvo enn meg.. hvor får man kjøpt dysemotstander hen? og får jeg tak i en motor som alt er med, er det bare å skjøte lmm ledningene og lodde på dyse motstandene, og så bare skru alt sammen igjen? har sett på den how to tråden og det står mye bra der.. men bare lurer på om det er alt det elektriske man må gjøre?

kapli
03/01/11, 03:03
Dysemotstand får du kjøpt hos elbutikker.