PDA

Vis full versjon : K-Jet til LH 2.4 noen forskjell?



VolvoR-Sport
02/02/10, 22:13
har et LH 2.4 nett liggende.
motoren er en b230e med 405 topp som skal være portet
kvass kam skal også stå i, usikker på specs.. men lyden forandrer seg hvertfall over 4000 o/min.

såvidt jeg vet er det:

porta 405 topp
grenrør og 2.5" eksos
kvass kam
og ellers std motor.

vil jeg merke noen forskjell fra å gå fra K-jet til Lh 2.4?

TeamBørnOut
03/02/10, 08:36
ja. bilen går bedre + bruker mindre bensin på langkjøring.. men du trenger sikkert større dyser hvis det er gjort litt med toppen

Volvo-Lars
03/02/10, 08:52
ja. bilen går bedre + bruker mindre bensin på langkjøring.. men du trenger sikkert større dyser hvis det er gjort litt med toppen

Vil dyser fra b234f funke? Mener de er litt større en standard F dyser...

ChrML
03/02/10, 09:25
Husk at dysene ikke bør økes/minkes mer enn 10% over original størrelse (fra bilen sprutet kommer fra), ellers får hjernen problemer med å kompansere. Hvis du skal øke over det, så må også arealet til LMM økes tilsvarende.

Jeg har kjørt med dyser som er 20% for store, og da sliter den veldig med å få riktig blanding og bare bobler på høyt turtall.

VolvoR-Sport
03/02/10, 22:35
har turbo dyser liggende til FT da.. kan jo kjøre med de + lavere bensin trykk evt?
samt større LMM areal..

gaupe
04/02/10, 12:41
har turbo dyser liggende til FT da.. kan jo kjøre med de + lavere bensin trykk evt?
samt større LMM areal..

16v dyser meinar eg skal vere like FT-dyser i mengde, men ikkje i impedans. Så 16v-dyser så slepp ein å sette på formotstandar.

ChrML
04/02/10, 17:23
har turbo dyser liggende til FT da.. kan jo kjøre med de + lavere bensin trykk evt?
samt større LMM areal..
Bør absolutt ikke kjøre dyser på annet bensintrykk enn de skal ha. Det gjør at du ikke får den optimale sprøytedusjen dysene skal gi.

VolvoR-Sport
04/02/10, 19:34
Gaupe: skjønner, men er også ganske fort gjort å lodde inn motstander :)
ChrML: forandre vell litt på sprøyte bildet ja.. men vil ikke FT dyser bli litt store til reseptet jeg kjører? forrige eier mente det var ca 150hk i motor..