PDA

Vis full versjon : DTE diesel trim til Volvo V70 2.0D



Dag Thomas
02/01/11, 17:26
Noen som har prøvd disse? De leverer faktisk bokser til Volvo.

http://www.chiptuning.com/index_no.html

C.Erstad
02/01/11, 17:29
Gå heller for ppc eller noe i den dur! :)

konso
02/01/11, 19:05
Alle slike bokser for å koble imellom er ikke å anbefale da de lyver til det originale systemet, og du kan risikere at bilen går dårligere enn originalt.
Hvis du søker rundt på chip/trim til diesel på volvo, så får du ofte anbefalt BSR eller RICA, og jeg kan hvertfall anbefale BSR sin chip.

Dag Thomas
02/01/11, 20:21
Alle slike bokser for å koble imellom er ikke å anbefale da de lyver til det originale systemet, og du kan risikere at bilen går dårligere enn originalt.
Hvis du søker rundt på chip/trim til diesel på volvo, så får du ofte anbefalt BSR eller RICA, og jeg kan hvertfall anbefale BSR sin chip.

Har trålet mye på nettet rundt dette tema... Finner dog ingen negative uttalser rundt DTE systems. Snakket med noen som har prøvd dette på 10-15 volvoer og god respons. Det som frister med disse er at de "skryter" av dette er lovlig, samt hvor hurtig man kan ta dette bort. Snakket også med DTE og de sier at de selger en del bokser til Volvo. Kan dette virkelig være skadelig??

Texascom
02/01/11, 21:30
Tuningbokser er ikke noe jeg ville valgt, har testet på to tidligere dieselbiler - 1,6D og 2,4D. Må si jeg ble mindre imponert!
Men kan på det varmeste anbefale RICA, dette har jeg lagt inn på noen kameratbiler og må si jeg er dyktig imponert! Sammenlignet dette mot PPC, da RICA er en klar vinner på effektkurve og kjørbarhet!

RICA foran PPC!

Dag Thomas
02/01/11, 22:37
Tuningbokser er ikke noe jeg ville valgt, har testet på to tidligere dieselbiler - 1,6D og 2,4D. Må si jeg ble mindre imponert!
Men kan på det varmeste anbefale RICA, dette har jeg lagt inn på noen kameratbiler og må si jeg er dyktig imponert! Sammenlignet dette mot PPC, da RICA er en klar vinner på effektkurve og kjørbarhet!

RICA foran PPC!

Hvilke boxer prøvde du?

runepv50
03/01/11, 13:55
Hei. Ikke gå for slike bokser....har selv prøvd på en 1.6D! Med det samme kunne det virke som den gikk bedre men det tror jeg var bare innbildning. Den gir veldig mye mer effekt med lite gass men avtar etterhvert, dermed oppleverer en at det gir mer effekt. Den ble også helt idiot på vinterføre da antispinn ikke fungerte slik det skal.

Målte bilen mellom 2 punkter med og uten boks. Fikk samme tiden. Akselererte fra 80-140km/t. Dette gjorde jeg etter å ha hatt den i bilen en liten stund. Nesten så jeg innbiller meg at du får litt mer effekt i starten men så etter en stund når den har stått i bilen en stund så merker bilen at noe ikke er som det skal.

Hvis du absolutt SKAL prøve dette så kan du får kjøpe min for nada kr :)

Vurderer selv Rica eller BSR i min V70 nå.

Texascom
03/01/11, 17:18
Testet flere versjoner av DTE, kvittet meg med alt!

turb00le
04/01/11, 05:02
Jeg har testa PPC på en bensinbil og må si at det var en veldig komfortabel måte å trimme på. Som alle sier, de tuningboksene lurer bare motoren, ppc f.eks endrer selve programvaren i ecu.
blir akkurat som å demontere minuttviseren på ei klokke og flytte den en halvtime istedenfor å stille frem klokka en halvtime, feil.

Petter
04/01/11, 21:42
Går du for PPC / BSR på disse bilenen så bør du også handle inn startbooster eller kabler.
Da trekker den strøm, og du vil ofte trenge hjelp.

Dette er en kjent sak, også for Volvo da det ligger rapporter på dette

Dag Thomas
05/01/11, 09:11
Går du for PPC / BSR på disse bilenen så bør du også handle inn startbooster eller kabler.
Da trekker den strøm, og du vil ofte trenge hjelp.

Dette er en kjent sak, også for Volvo da det ligger rapporter på dette

OK. Det jeg også ikke liker med PPC er at man får en feilmelding at den er trimmet.

Per Turbo
05/01/11, 18:21
Disse tuningboksene er bare noe tull. Som andre fagfolk sier her, gå heller for RICA eller BSR om du først skal trimme.

Har god erfaring med BSR, riktignok på eldre Volvo enn din men..

Texascom
05/01/11, 19:37
Disse tuningboksene er bare noe tull. Som andre fagfolk sier her, gå heller for RICA eller BSR om du først skal trimme.

Har god erfaring med BSR, riktignok på eldre Volvo enn din men..

Helt klart rett!
BSR har gode produkter på eldre Volvo, men på de nyere er det RICA som leder!

Per Turbo
05/01/11, 19:47
Disse tuningboksene gir motoren mer fuel og sånn, men motorens systemer følger ikke med, så det ender over tid med at du tetter ting som EGR system etc.
Tuningbokser er dårlig og kortvarig glede som ikke er verdt pengene mot skikkelig programmeringstrimming som RICA etc.

Prøver du en tuningboks syns du sikkert det fungerer kjempebra, fordi det er forskjell fra det du er vant til. Men kjører du en programendring i stedet, så skal du nok slite med å tørke av deg gliset du sitter med da.

Hos Volvoforhandlere i Sverige kan du optimere bilen med program fra Polestar. Volvo sin egen "racingavdeling" :)

Dag Thomas
05/01/11, 22:03
Disse tuningboksene gir motoren mer fuel og sånn, men motorens systemer følger ikke med, så det ender over tid med at du tetter ting som EGR system etc.
Tuningbokser er dårlig og kortvarig glede som ikke er verdt pengene mot skikkelig programmeringstrimming som RICA etc.

Prøver du en tuningboks syns du sikkert det fungerer kjempebra, fordi det er forskjell fra det du er vant til. Men kjører du en programendring i stedet, så skal du nok slite med å tørke av deg gliset du sitter med da.

Hos Volvoforhandlere i Sverige kan du optimere bilen med program fra Polestar. Volvo sin egen "racingavdeling" :)

Ingen problem å se at PPC osv er en bedre tuning. Kommer heller ikke til å velge box etter å ha lest litt her. Snakket med BSR som opplyste at min bil hadde 144 hk målt på hjula (oppgitt effekt i vognkort 136hk) slik at de ikke fikk like mye ut av 2.0 D kun 17%. Økt effekt blir da fra 144 til 166hk og 325 til 386nm. Har også kjørt 2.4 D og er faktisk liten forskjell mellom disse to. Bilen blir helt klart sterkere etter tuning, men er det verdt pengene å betale 7 lapper for 17% effektøkning. I mine øyne ser svaret ut som "nei" Polestar får du også hos Volvoforhandlere i Norge:) Men slik jeg forstår det er det kun chip.

Stig-Arne
06/01/11, 09:52
Ingen problem å se at PPC osv er en bedre tuning. Kommer heller ikke til å velge box etter å ha lest litt her. Snakket med BSR som opplyste at min bil hadde 144 hk målt på hjula (oppgitt effekt i vognkort 136hk) slik at de ikke fikk like mye ut av 2.0 D kun 17%. Økt effekt blir da fra 144 til 166hk og 325 til 386nm. Har også kjørt 2.4 D og er faktisk liten forskjell mellom disse to. Bilen blir helt klart sterkere etter tuning, men er det verdt pengene å betale 7 lapper for 17% effektøkning. I mine øyne ser svaret ut som "nei" Polestar får du også hos Volvoforhandlere i Norge:) Men slik jeg forstår det er det kun chip.

Hmm.. dette var nytt.

Så 2.0 D motoren gir altså mere effekt enn hva som er oppgitt ?

Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.

C.Erstad
06/01/11, 10:00
Hmm.. dette var nytt.
Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.

Er ikke godkjent i norge enda pga avgifter osv.

locked
06/01/11, 10:38
Du får polestar oppgradering på volvo i sverige, men dei vise bilen hos bilprovningen etterpå. Tilsvarande blir kostbart i Norge.

PPC/RICA <-- Go for it!

Dissa fordømte boksane skapa berre meir sot og andre problemer over tid. Har ikkje trua på at du får feilmelding med PPC trim, det har i alle fall ikkje eg lagt merke til!

Har BSR PPC på min D5 og er strålande fornøgd! Har lyst på RICA 253hk D5 trim men den er visst ikkje så bra å kombinere med automatgir :( En kar her har prøvd det på en S40 D5 og det var visst heilt perverst. Sammen med FWD var det heilt ubrukeleg så tok det av igjen :D

Stig-Arne
06/01/11, 12:27
Du får polestar oppgradering på volvo i sverige, men dei vise bilen hos bilprovningen etterpå. Tilsvarande blir kostbart i Norge.

PPC/RICA <-- Go for it!

Dissa fordømte boksane skapa berre meir sot og andre problemer over tid. Har ikkje trua på at du får feilmelding med PPC trim, det har i alle fall ikkje eg lagt merke til!

Har BSR PPC på min D5 og er strålande fornøgd! Har lyst på RICA 253hk D5 trim men den er visst ikkje så bra å kombinere med automatgir :( En kar her har prøvd det på en S40 D5 og det var visst heilt perverst. Sammen med FWD var det heilt ubrukeleg så tok det av igjen :D

Blir ikke så himla ille..

La oss ta en v50 1.6 D
Førstegangs reg. 1.1.2006
Øker effekten fra 110 til 136 kr.. koster deg 6253 kr i avgifter.

Er bilen 1 år gamlere igjen blir avgiften 4467 kr..

Så SÅÅÅÅ ille er det ikke..

Men skal jeg ta min bil..
V70 II med 1800 kg egenvekt.. 2.0 D på 136 hk. førstegangs registrert 20.4.2009
Koster meg da 20338 kr for å øke effekten til 166 hk.
Men om bilen var registrert 20.4.2005 ville avgiften vært 7264 kr..

http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77

Dag Thomas
06/01/11, 12:54
Hmm.. dette var nytt.

Så 2.0 D motoren gir altså mere effekt enn hva som er oppgitt ?

Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.

Kommer nok litt ann på hvem du snakker med :D Flere av Volvo mekk gutta som kjører selv med Polestar!:) Tror det er lite å hente på 2.0 D som jeg skrev tidligere så jeg syntes 7 lapper for BSR er dyrt for 17% effekt.

Stig-Arne
06/01/11, 13:44
Kommer nok litt ann på hvem du snakker med :D Flere av Volvo mekk gutta som kjører selv med Polestar!:) Tror det er lite å hente på 2.0 D som jeg skrev tidligere så jeg syntes 7 lapper for BSR er dyrt for 17% effekt.

Hehe.. er iallefall ikke noe Volvo Norge offisielt leverer.. Polestar er ett helsvenskt produkt :)

Dag Thomas
06/01/11, 14:07
Hehe.. er iallefall ikke noe Volvo Norge offisielt leverer.. Polestar er ett helsvenskt produkt :)

Det er vel Volvo også?:) (nå China!)

Stig-Arne
06/01/11, 14:54
Det er vel Volvo også?:) (nå China!)

Joda, bare det at Polestar ikke er å få tak i i Norge ;) På lovlig vis..

runepv50
06/01/11, 21:22
Hmm.. dette var nytt.

Så 2.0 D motoren gir altså mere effekt enn hva som er oppgitt ?

Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.

Interessant!! På min 2.4D på 130hk oppgir BSR og Rica forskjellig original effekt. Rica oppgir det som volvo oppgir altså 130hk mens BSR oppgir 138hk. Og deretter hennholdsvis 197(BSR) og 198(Rica). Samme gjelder for momentet...BSR oppgir over 300Nm mens den er bare 280Nm.

Dette tyder vel på at BSR faktisk ikke øker effekten like mye som Rica?! Kanskje har BSR en snillere benk som oppgir mer effekt enn det som den egentlig er.

Stig-Arne
06/01/11, 21:39
Men høres jo veldig sært ut at 2.0 D på 136 hk plutselig skal ha hele 144 hk ut på drivhjulene.. er faktisk en ganske betydelig forskjell, med tanke på drivverkstapet som også er der..

runepv50
06/01/11, 23:29
Men høres jo veldig sært ut at 2.0 D på 136 hk plutselig skal ha hele 144 hk ut på drivhjulene.. er faktisk en ganske betydelig forskjell, med tanke på drivverkstapet som også er der..

Ja, det har jeg ikke tro på. En motor kan riktig nok ha et slingringsmonn på noen prosent men....

Skulle jeg tippe så ville jeg si 120hk på hjulene.

Texascom
07/01/11, 08:32
BSR skryter på seg effekt ja. Swedespeed gjorde en stor dynotest av dette! Der kom RICA mye bedre ut enn BSR selv om oppgitt effekt hos BSR tilsier noe helt annet!

Bare som et eksempel: V70R AWD, 300hk og 400nm.
BSR etter tuning: 354hk og 493nm. (Org. hos BSR bremset de faktisk hele 304hk og 458nm).
RICA etter tuning: 330hk og 450nm.

Det var slike biler de testet med på Swedespeed, RICA hadde en mye bedre og finere effektkurve.

Dag Thomas
08/01/11, 17:10
BSR skryter på seg effekt ja. Swedespeed gjorde en stor dynotest av dette! Der kom RICA mye bedre ut enn BSR selv om oppgitt effekt hos BSR tilsier noe helt annet!

Bare som et eksempel: V70R AWD, 300hk og 400nm.
BSR etter tuning: 354hk og 493nm. (Org. hos BSR bremset de faktisk hele 304hk og 458nm).
RICA etter tuning: 330hk og 450nm.

Det var slike biler de testet med på Swedespeed, RICA hadde en mye bedre og finere effektkurve.

Mye mulig at BSR skryter på seg effekt, men når det gjelder min bil så gjør de vel egentlig motsatt? De oppgir jo at bilen har høyere effekt, sånn sett blir effekt i prosent mindre hos BSR. Rica gir 170 hk kontra BSR som gir 166. Liten forskjell. Om de tallene BSR oppgir er korrekt har jeg ingen formening om, jeg tenker slik at BSR er en stor seriøs aktør, så på hvilke grunnlag har jeg for å bestride dette? Tror både Rica og BSR holder hva de lover.

Dag Thomas
26/01/11, 18:31
Tar opp tråden igjen.. Da ble Rica kjøpt inn. Fulgte alt som var av instruksjoner, fikk tilbake software og la den inn. Må si jeg hadde kjempe store forventninger. Kjørte ut av garasjen og la i vei! Merka knapt forskjell:confused: Jo den var litt sprekere (tror jeg). La derfor tilbake til original software for å se hvordan det var. Jeg har virkelig problemer med å kjenne forskjelle på tuned software og original. Saken ligger nå hos Autopower og håper de fikser problemet. De har hittils vært meget imøtekommende.:)

Noen med lignende erfaringer?

Stig-Arne
26/01/11, 20:30
Hørtes egentlig bare skuffende ut..
Hva betalte du for Rica trimmen ?

Dag Thomas
26/01/11, 21:17
Hørtes egentlig bare skuffende ut..
Hva betalte du for Rica trimmen ?

Jeg må si at denne bilen har vært en nedtur:( Men men, kan jo bare bli bedre...:D Med softloader, programvare og frakt koster den 7200,- Den lover 178 hk og 385 nm. Er jo hele 42 hk fra oppgitt originaleffekt. Det burde man kjenne godt?? Skulle gjerne hatt noen med erfaringer her.

aarnes
01/02/11, 15:22
Jepp du kjenner det godt, MEN det tar tid for bilen å adaptere seg. du kan måtte kjøpe noen mil før den blir helt bra.

jeg chippet min V70 2.0T automat , og den kjørte jeghjem fra Göteborg til Oslo, og enda litt mer før den gikk som den skulle.

Ellers så har du vært uheldig med software. du kjenner det som regel best på 3 og 4 gir at den er chippet.

jeg gjorde det samme med S60'en 2.4D i sommer - og den ble faktisk merkbart spreke på få sekunder. merket det på gassen, at den responderte vesentlig raskere enn før.

men uansett, jeg velger ikke bokser som man kobler på. returner saken og skaff deg en chip som legges inn i bilen, og ikke via en softloader.

runepv50
01/02/11, 20:02
men uansett, jeg velger ikke bokser som man kobler på. returner saken og skaff deg en chip som legges inn i bilen, og ikke via en softloader.

PPC og Softloader....det er jo chip (programvare) som lastes inn vha. softloaderen!!! Utfører du dette hos en forhandler så bruker de vel også et instrument for å kople seg på bilen og laste inn prog. varen.

Dag Thomas
02/02/11, 21:53
PPC og Softloader....det er jo chip (programvare) som lastes inn vha. softloaderen!!! Utfører du dette hos en forhandler så bruker de vel også et instrument for å kople seg på bilen og laste inn prog. varen.

Det skulle en tro ja. :o Dette pleier jo fungere bra. Rica skal være kvalitet. funket ikke så bra på min dessverre. Tror faktisk ikke det er softwaren som er feil.

Cane
02/02/11, 22:21
Jeg har inntrykk av at det er ganske mange forskjellige erfaringer her ift. hvilken leverandør som er best på effektoptimalisering. Nå har ikke jeg gjort det selv, foreløpig, men jeg er ikke i tvil om at jeg kommer å velge Polestar neste gang jeg tar service på Bilia i Göteborg. Hvorfor? Mye fremkommer på polestar.se (http://www.polestar.se) - men det viktigste synes jeg er at jeg får beholde originalgarantien hos Volvo i Sverige.

Jeg kommer tilbake med min erfaring her så fort mine 163hk er justert til 205hk. :)

locked
03/02/11, 00:50
Lånte vekk bilen min på mandag til drosjekøyring. Dei har en 2008 XC70 D5 (185hk automat) samme drivlinje som i min V70. Fekk kommentar på at den gjekk noke jævlig så noke rett har i alle fall BSR gjort :) Knallfornøgd med dei!

Men det ryktast at RICA skal vere hakket bedre på nyare volvo så vi får sjå :)

dennis02
03/02/11, 22:44
Jeg har en S40 D5 med 180 hk orginalt. Kjøpte rica med alle 4 trimstega. Eg er kjempe fornøyd med denne boksen. Har ikkje hatt nåken problemer. Gjengen i autopower er veldig proffisjonelle og virker som de har veldig god greie på de de selger. Når du legger inn steg 4 med 253 hk og nesten 550nm går bilen sinn sykt. Målte den med gps 80 - 120 km/t 4 sek på 4. gir. Dette er veldig inponerande. Men mye dekk slitasje og følelsen at dette går for godt sitter der forsatt. Kjører normalt på steg 2 226 hk / 460 nm. Men nå på vinteren kjører eg orginal. D5 går jo greit orginalt og. Har foresten en kompis som har V70 2004 mod med D5 og automatgir. Han kjøpte bilen med DTE boks. Han reagerte på at bilen gira opp og ned mens han kjørte på flate veien uten å endre stille på gasspedalen. Bilen ga fra seg masse svart røyk under pådrag. Han kobla vekk boksen å bilen var ikkje til og kjenne igjen. Gir problemet var borte, ingen svart røyk og bilen gjikk akkorat like bra. Konklusjonen min er: DTE og andre bokser er lureri. Mulig de funker til enklete modeller men vil tro de ødlegger mer en folk tror. Vil anbefale alle og kjøpe rica. Ja det koster noen kroner mer men 5000 for en jallaboks som skaper problem og gir lite eller ingen effekt er bortkasta penger. Leser om folk som lodder inn chip. Mulig det er bra greier men det er veldig kjekt å ha muligheten til og kjøre på orginal effekt også av og til. Til vintersbruk og kjøring med tilhenger foreksempel.
Håper dette ga litt svar til dei som lurer.

Dag Thomas
04/02/11, 15:24
Jeg har en S40 D5 med 180 hk orginalt. Kjøpte rica med alle 4 trimstega. Eg er kjempe fornøyd med denne boksen. Har ikkje hatt nåken problemer. Gjengen i autopower er veldig proffisjonelle og virker som de har veldig god greie på de de selger. Når du legger inn steg 4 med 253 hk og nesten 550nm går bilen sinn sykt. Målte den med gps 80 - 120 km/t 4 sek på 4. gir. Dette er veldig inponerande. Men mye dekk slitasje og følelsen at dette går for godt sitter der forsatt. Kjører normalt på steg 2 226 hk / 460 nm. Men nå på vinteren kjører eg orginal. D5 går jo greit orginalt og. Har foresten en kompis som har V70 2004 mod med D5 og automatgir. Han kjøpte bilen med DTE boks. Han reagerte på at bilen gira opp og ned mens han kjørte på flate veien uten å endre stille på gasspedalen. Bilen ga fra seg masse svart røyk under pådrag. Han kobla vekk boksen å bilen var ikkje til og kjenne igjen. Gir problemet var borte, ingen svart røyk og bilen gjikk akkorat like bra. Konklusjonen min er: DTE og andre bokser er lureri. Mulig de funker til enklete modeller men vil tro de ødlegger mer en folk tror. Vil anbefale alle og kjøpe rica. Ja det koster noen kroner mer men 5000 for en jallaboks som skaper problem og gir lite eller ingen effekt er bortkasta penger. Leser om folk som lodder inn chip. Mulig det er bra greier men det er veldig kjekt å ha muligheten til og kjøre på orginal effekt også av og til. Til vintersbruk og kjøring med tilhenger foreksempel.
Håper dette ga litt svar til dei som lurer.

Hvis du leser litt lengre opp i tråden er det Rica jeg har kjøpt..

dennis02
04/02/11, 23:58
Sorry. men tenkte litt på at d kansje kunne vere litt intresant for andre som lurer.

Nick V70N
16/02/11, 22:27
Dag Thomas,
Har du funnet en løsning på dette? Eller opplever du fortsatt ingen særlig forskjell? Er overrasket over din erfaring, da Rica er veldig anerkjent.
Jeg har en kjenning som har V50 med samme motor som deg. Han har benyttet BSR og er veldig fornøyd. Han synes faktisk at det er litt i overkant bra drag på de lavest girene. Jeg har selv ikke prøvd bilen, så jeg kan ikke uttale meg av egen erfaring, men han er altså veldig fornøyd.
Selv har jeg erfaring med BSR på min egen bil (2.0T 5syl) og er veldig fornøyd med resultatet.
Uansett, håper du finner en løsning som du blir fornøyd med.

Dag Thomas
17/02/11, 15:06
Hei Nick. Nei dessverre ikke funnet noe som kan løse saken. Trimsatsen er levert til autopower og jeg har fått pengene tilbake. Jeg fikk tilbud om å reise til Gøteborg hvor Rica holder til, men jeg syntes det ble for mye mas.
Jeg leste dog en del om 2 litern på jagrullar.se og flere bilblader m.m. har bremset denne motoren til 149 hk. Jeg tror rett og slett det er veldig lite å hente på 2 litern.

Stig-Arne
17/02/11, 17:00
Skulle vært spennende å fått vite om dette faktisk gjelder alle 2.0 D motorene. Eller om det bare var de eksemplarene som har vært bremset i benk.

Testen til Teknikens Varld: http://www.teknikensvarld.se/files/0815-citroen-c5-mazda-6-volvo-v70.pdf

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/11.png

Dag Thomas
17/02/11, 18:34
Tester viser som sagt 149 hk. Når da BSR tar ut 166 hk sier det seg selv at det er lite å hente. :o

Stig-Arne
17/02/11, 19:04
Ja, det er sant det. Bare reagerer på at det er såpass forskjell imot spesifikasjonene. Om det er 149 hk på hjulene er jo det intet mindre en bra. Og er det slik på alle motorene, er det jeg lurer på iallefall

Dag Thomas
17/02/11, 22:25
Ja, det er sant det. Bare reagerer på at det er såpass forskjell imot spesifikasjonene. Om det er 149 hk på hjulene er jo det intet mindre en bra. Og er det slik på alle motorene, er det jeg lurer på iallefall

Stor sannsynlighet for det. BSR oppgir jo også høyere tall ved test. Helt sikkert får man nok ikke uten å teste sin egen motor:D

Stig-Arne
18/02/11, 06:43
Vel, er glad og fornøyd jeg med hvordan min bil går.. så blir neppe noe trimming for min del :)

Dag Thomas
18/02/11, 10:09
Lite poeng å trimme, men er ikke akkurat reser den 2.0 D:mad: