PDA

Vis full versjon : Bytte lyspærer i brytere og original cd-spiller



Karsko1
02/01/11, 14:06
Hei!

Jeg ser nå at flere av knappene som regulerer tåkelys, varme i speil ol. samt i den originale cd-spilleren ikke lenger er noe fart. Delelageret på Volvo hadde ingen oversikt over hvilke delenummer, om hva som må gjøres for igjen å få liv i det...

Håper på svar!

todleif
02/01/11, 17:56
Er alltid greit å skrive om kva slags bil det gjelder!

Eg ser at du har ein bil som kommer opp nederst på postene dine.
Er antagligt den bilen du har, men er ikkje akkurat alle som oppdaterer det. Og når du bytter bil og oppdaterer dette, so er det plutseligt ein annen bil som står på dei gamle postene dine. (skaper problemer for dei som søker)

degocostly
02/01/11, 18:04
Det er vel bare å vippe ut bryterene, og se om du får tatt ut pærene. Biltema har kanskje?

Reppemarkus
02/01/11, 19:45
Dette er en helt grei jobb for det meste :) De fleste pærene for man kjøpt hos mekonomen og biltema skal visst ha de også.

I nesten alle bryterne er pærene bare vridd fast, så du bare vri litt på de så kan du ta de ut. Ellers så finner du ut om Radio'en din her mest sannsynelig under tips og triks hos gamle volvoforum :)

http://volvoforum.no/

Lykke til!

Foe
02/01/11, 21:13
Hei.

Pærer til min originalstereo sc805 fikk dem ikke opp hos volvo, men dem har pærer som passer som er oppgitt til noe helt annet..

Artikkelnummeret hos volvo er: 30899172
I min sc805 var det 5 stk pærer..

MVH Frode

R-M-I
02/01/11, 21:18
Hei.

Pærer til min originalstereo sc805 fikk dem ikke opp hos volvo, men dem har pærer som passer som er oppgitt til noe helt annet..

Artikkelnummeret hos volvo er: 30899172
I min sc805 var det 5 stk pærer..

MVH Frode

Bruker ikke sc805 standard neo-3 pærer? Samme som i div brytere rundtom i knapper i kupé'en?

Foe
03/01/11, 00:39
Ikke peiling på hva pærene heter for noe.
Fikk hjelp av en kjenning som jobber på volvo.

MVH Frode

Langedal
03/01/11, 00:40
Bruker ikke sc805 standard neo-3 pærer? Samme som i div brytere rundtom i knapper i kupé'en?

Nei. Det er ikke samme pærer i spiller som i brytere og instrumenthus.

R-M-I
03/01/11, 07:16
Nei. Det er ikke samme pærer i spiller som i brytere og instrumenthus.

SC815 bruker i allefall Neo-3 wedge-pærer. Mulig de bruker andre også, men en kjapp titt på tips/triks-delen av volvoforum.no viser i allefall at den bruker NEO3 pærer.. :) MULIG sc805 bruker andre pærer though..

Langedal
03/01/11, 11:42
SC815 bruker i allefall Neo-3 wedge-pærer. Mulig de bruker andre også, men en kjapp titt på tips/triks-delen av volvoforum.no viser i allefall at den bruker NEO3 pærer.. :) MULIG sc805 bruker andre pærer though..

Er ikke sikker på hva pærene heter. Men var og bestilte pærer på Volvo som jeg mente skulle passe i SC-805 spilleren min, men det gjorde de ikke. Derimot passet de fint i diverse brytere hvor pærene var defekte :)

R-M-I
03/01/11, 12:06
Er ikke sikker på hva pærene heter. Men var og bestilte pærer på Volvo som jeg mente skulle passe i SC-805 spilleren min, men det gjorde de ikke. Derimot passet de fint i diverse brytere hvor pærene var defekte :)

Er fortsatt vanlige NEO-3 (T3) Pærer som skal brukes.. Lærlingen på jobben her har nettopp skiftet i sin SC-805 spiller. 5stk av dem.

På disse sitter det noen blå hetter..disse må evt. flyttes over fra gamle pærene til de nye du evt. kjøper hos volvo..eller andre steder de selger disse pærene...

Selv kommer jeg til å hive i dioder når jeg først er i gang :P så det fargematcher resten av bilen.