PDA

Vis full versjon : Bremseklosser - tilbud fra Bilia

93_volvo960
02/01/11, 00:50
Fikk en reklamefolder i posten fra Bilia rett før jul.

Reklameres med gode priser på bremseklosser, registerreim og Bilias Nice Price service.

Ser at bremseklosser foran til volvo 100/200/300/400/700/900 + S/V40 kommer på kr 1 490,-. Pris er inkl montering. Samme pris på de samme bilen ved motering bak. Så skal du ta rundt hele bilen, så kommer det på ca 3 000,-.

Var det så veldig billig da? :confused:

TeamBørnOut
02/01/11, 00:51
kjøp ettermarkeds klosser.. for normal kjøring kan jeg anbefalle ebs greenstuff. støver mindre og er bedre klosser en det volvo selger om dagen..

kapli
02/01/11, 00:52
400kr en time senere og klossane er bytta på 240 foran og bak.
Var ikke akkuratt så veldig billig nei:P

TeamBørnOut
02/01/11, 00:52
disse får du til bilen din på brakes.no holder til i lillestrøm

hgnubel
10/02/11, 11:32
Leser om ebc greenstuff på brakes.no:

Greenstuff er en utmerket sportskloss for gatebruk på biler opp mot 200hk og egner seg for alle som ønsker bedre bremseeffekt og mindre støv. (har du en bil med over 200hk – se Redstuff C!)

Er det så enkelt som at man da bør ha redstuff c hvis man har over 200hk og tung bil, eller er det hvis man kjører mye svin og bruker alle de over 200hk? Er jo litt forskjell... :rolleyes:

Mener jeg har hørt at noen av de sintere grønn/rød/gul/blå/etc -stuff bremseklossene ikke anbefales til annet enn banebruk, men jeg husker naturligvis ikke hvilke... :confused:

Edit: Når jeg søker i katalogen ser jeg de anbefaler "EBC Yellowstuff R" som oppgraderingsklosser.

Steen
10/02/11, 19:48
Hvist du har tenkt å kjøpe EBC bremseklosser og skiver bør du helelr handle rett fra england! Sparer en del penger på det!
Fikk pristilbud av brakes.no på slissa kiver og redstuff klosser fremme til min bil fra dem og da kom det på ca 2000-2500 kr mer en hva det koster fra England

http://www.ebcbrakesdirect.com/

ArM
18/02/11, 21:44
Hvist du har tenkt å kjøpe EBC bremseklosser og skiver bør du helelr handle rett fra england! Sparer en del penger på det!
Fikk pristilbud av brakes.no på slissa kiver og redstuff klosser fremme til min bil fra dem og da kom det på ca 2000-2500 kr mer en hva det koster fra England

http://www.ebcbrakesdirect.com/

De dårligste skiver og klosser jeg har hatt på min bil er EBC skiver og redstuff klosser, både skiver og klosser borte på 20 000 km. Da var også skivene så mye kast i at hele bilen ristet som f......
Kjøp heller origiale..MYE bedre kvalitet....

Modalen
18/02/11, 22:17
Brakes norge er håpløse hva leveringstider og kundebehandling angår. Får dere feil sett med klosser eller skiver fra dem må dere ikke regne med å bli forstått...
Alene grunn nok til å handle originalt eller direkte over dammen.

jan_m
18/02/11, 22:53
pedersen selger rimlige org skiver til 7/900 kjørt snart 30t med di sommer som vinter og org volvo klosser helt knall

olavxxx
01/05/11, 23:19
@Trådstarter:
Prisene var jo inkl montering :-)
Timesprisen til Volvo er vel minst 1000kr?

Jeg vet ikke hvor lang tid de bruker på å bytte klosser..
Jeg har alltid gjort mer enn å bare bytte klosser, de gangene jeg har byttet.

93_volvo960
03/05/11, 13:23
@Trådstarter:
Prisene var jo inkl montering :-)
Timesprisen til Volvo er vel minst 1000kr?

Jeg vet ikke hvor lang tid de bruker på å bytte klosser..
Jeg har alltid gjort mer enn å bare bytte klosser, de gangene jeg har byttet.

Nja, jeg betalte "bare" 800,- timen når jeg var der sist :)

Men du har jo helt klart et poeng ja - jeg kjøper den! :)