PDA

Vis full versjon : V70R 1998mod. som ikke starter



TommyHauge
01/01/11, 22:59
Har problemer med at bilen ikke vil starte. den kun tenner og stopper med engang. noen forslag til hva det kan være?

TeamBørnOut
01/01/11, 23:06
herpa bensinpumpe

V70 R AWD
01/01/11, 23:08
Har problemer med at bilen ikke vil starte. den kun tenner og stopper med engang. noen forslag til hva det kan være?

Bensinpumpe rele, eller selve bensinpumpen??
Slet med det samme på min, se på denne linken:

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14052

TommyHauge
01/01/11, 23:16
Ting som er sjekket:

Bensinpumpe
relee til bensinpumpe
knekk/bøyde/tette bensinrør
tenning
tomgangsregulator

TeamBørnOut
01/01/11, 23:30
hva legger du i å ha sjekket da? får motoren bensin? har du gnist?

ASK Racing
02/01/11, 01:39
startsperre.

alle volvo med startsperre jeg har vert borti til dags dato, (foruten de helt nye) starter å går i ca 1-2 sek, å så stopper de igjen,

har du prøvd en annen nøkkel??

TeamBørnOut
02/01/11, 01:39
Nå i kulden kan jo batteriene være litt dårlige også :)

Nilsebu
02/01/11, 02:27
Med startsperre så ville vel bilen startet før den slo seg av etter 1-2 sekunder?

Høres ut som om bilen ikke får bensin. Som de andre sier. Har du sjekket godt nok?

Kanskje pumpen går, men er litt treg. La tenningen stå på noen sek før du river nøkkelen i hakk 3.

Edit: Er det veldig kaldt borte hos deg? Har du tatt motorvask o.l i senere tid? Kommer feil på motorelektronikk lampen på når bilen kutter igjen?

gunnargt
02/01/11, 10:52
Er du sikker på at pumperelet er i orden? Vært borti at de gir strøm når du vrir på tenning men de bryter så fort du drar bilen rundt på starteren,den vil da tenne på det lille trykket som er byggd seg opp for så å bli helt død igjen

TommyHauge
02/01/11, 12:58
startsperre.

alle volvo med startsperre jeg har vert borti til dags dato, (foruten de helt nye) starter å går i ca 1-2 sek, å så stopper de igjen,

har du prøvd en annen nøkkel??

det er det som skjer med denne.. er det noe mulig het og fjærne start sperren?

TommyHauge
02/01/11, 13:01
hva legger du i å ha sjekket da? får motoren bensin? har du gnist?

Motoren har tenning og pluggene gnister som de skal.. og motoren får bensin.. men er akuratt som bensin trykket fallerbort og den tenner kun en gang uansett hvor lenge du holder den på starteren.

TommyHauge
02/01/11, 13:04
Med startsperre så ville vel bilen startet før den slo seg av etter 1-2 sekunder?

Høres ut som om bilen ikke får bensin. Som de andre sier. Har du sjekket godt nok?

Kanskje pumpen går, men er litt treg. La tenningen stå på noen sek før du river nøkkelen i hakk 3.

Edit: Er det veldig kaldt borte hos deg? Har du tatt motorvask o.l i senere tid? Kommer feil på motorelektronikk lampen på når bilen kutter igjen?

mener jeg har sjekket godt nok. pumpen går som bare det og bygger opp trykk.

bilen står inne på et verksted med 20 grader og har ikke tatt motorvask på den, og har vært inne med feilsøkeren til volvo og fant ingen feil?

rart synes jeg..

TommyHauge
02/01/11, 13:45
Er du sikker på at pumperelet er i orden? Vært borti at de gir strøm når du vrir på tenning men de bryter så fort du drar bilen rundt på starteren,den vil da tenne på det lille trykket som er byggd seg opp for så å bli helt død igjen

har prøvd å tjuv koble bensinreleet sånn at pumpen går konrtant.. men vil fortsatt ikke starte.

ASK Racing
02/01/11, 14:01
er ingen lett vei forbi start sperra, den overstyrer motorstyreenheten om jeg ikke husker feil.
har du bare en nøkkel??

det er måter å lure den på, men det er enklere å bare få en ny nøkkel med rett nøkkel nr å prograere den på ny.

har også vert borte i at sensorringen ryker, har du prøvd nøkkelen begge veier?? hadde en inne her om dagen som bare starta når nøkkelen sto den ene veien :) (trolig defekt lesering på den)

TommyHauge
02/01/11, 17:07
er ingen lett vei forbi start sperra, den overstyrer motorstyreenheten om jeg ikke husker feil.
har du bare en nøkkel??

det er måter å lure den på, men det er enklere å bare få en ny nøkkel med rett nøkkel nr å prograere den på ny.

har også vert borte i at sensorringen ryker, har du prøvd nøkkelen begge veier?? hadde en inne her om dagen som bare starta når nøkkelen sto den ene veien :) (trolig defekt lesering på den)

det som er saken her for å være helt ærlig er at jeg har bygd om bilen fra
V70 2,5 tdi TIL V70r men alt er satt over uten om ratt stammen og tenningslåsen.. har også satt over immo boksen.. så er nok problem med at jeg ikke har rektig nøkkel? hadde datan på den for å prøve å programere om nøkkelen.. men manglet en pinnkode. og da var ikke dette så lett alikavell..

Robert H.
02/01/11, 18:36
det som er saken her for å være helt ærlig er at jeg har bygd om bilen fra
V70 2,5 tdi TIL V70r men alt er satt over uten om ratt stammen og tenningslåsen.. har også satt over immo boksen.. så er nok problem med at jeg ikke har rektig nøkkel? hadde datan på den for å prøve å programere om nøkkelen.. men manglet en pinnkode. og da var ikke dette så lett alikavell..

Det burde du kanskje opplyst om i første posten??

C.Erstad
02/01/11, 18:40
Da er det startsperra som slår inn!
Skaff pinkode og programer nøkkel!

ASK Racing
02/01/11, 19:16
det er ikke noe stort problem å ordne det, men du må ha reg nr eller chasis nr fra den bilen imo boksen kommer fra. så må du få en på volvo til å finne den for deg, kan prøve å ordne det i morra hvis du har en av dsse, men du må fortsat inn med testern for å få programert denne.

dersom du har nøkkelen som hørte til den bilen, kan du gå rundt problemet med å ta bort sensorringen slk at du kan lege den andre nøkkelen i den mens du vrir om for å starte.

TommyHauge
02/01/11, 20:24
det er ikke noe stort problem å ordne det, men du må ha reg nr eller chasis nr fra den bilen imo boksen kommer fra. så må du få en på volvo til å finne den for deg, kan prøve å ordne det i morra hvis du har en av dsse, men du må fortsat inn med testern for å få programert denne.

dersom du har nøkkelen som hørte til den bilen, kan du gå rundt problemet med å ta bort sensorringen slk at du kan lege den andre nøkkelen i den mens du vrir om for å starte.

IMO boksen kommer fra chasinr: YV1LW5208W2479992

og nøkkelen min kommer fra en bil med REG: NV55704

jeg får en kamerat til å gå inn med testeren i mårre viss du hadde klart å ordna den pinnkoden:)

men ossen fjerner du sensorringen? eller ossen ser denne ut?:)

Tusen takk for god hjelp og veiledning:)

ASK Racing
02/01/11, 20:43
http://i790.photobucket.com/albums/yy184/volvoman82/0900c8af803f7c7b_0_0.gif

ringen er den delen ytterst på tenningslåsen, sitter bare med et klips, holder med å ta bort dekslet rundt rattstammen :)

skal se om jeg ikke får tak i pin koden for deg i morra :)

heldigvis kan enhvær nøkkel kodes til enhvær bil, så lenge du får vridd om tenning :)

TommyHauge
02/01/11, 20:46
Oki, Det hadde vært helt topp:) skal ned på verkstede å teste det nå:) har internett der også så da hører du fra meg straks:)

TommyHauge
02/01/11, 21:21
Problem Løst takket være ASK racing;)

nå starter den og går;) godt etter et stort ombyggings proskjekt som straks er ferdig;)

gjenstår bare koden nå, så er alt på plass i morgen:)

ASK Racing
02/01/11, 22:30
så bra :) alltid morro når det virker :)

TommyHauge
02/01/11, 23:53
det er korekt:) blir litt frustrert når en faen ikke finner feilen:P

ASK Racing
02/01/11, 23:54
kjenner det problemet ja :) ekstra digg når det løser seg da :)

ASK Racing
03/01/11, 18:53
Hei, det viser seg det at din bil er meldt hugget i england der den kom fra, så alle data er slettet, det du må gjøre for å få pin koden er å gå ned på volvo hos deg, å få de til å sende en søknad til volvo for deg.

TommyHauge
04/01/11, 00:16
Hei, det viser seg det at din bil er meldt hugget i england der den kom fra, så alle data er slettet, det du må gjøre for å få pin koden er å gå ned på volvo hos deg, å få de til å sende en søknad til volvo for deg.

Den er tatt inn fra england serru:) men da veit jeg hva jeg skal gjøre:)
eller så får jeg bare sette over tenningslåsen fra den engelske:)

ASK Racing
04/01/11, 17:54
så det gitt :)

ja det er jo en mulighet, eller så kan det jo hende at imo boxene går omm verandre, da kan du kanskje bruke original nøkkelen osv. :)

TommyHauge
04/01/11, 22:26
det går desverre ikke.. for den er til en diesel:P har prøvd serru..
virker som om styreenheter, imo boxene, tenningslås og nøkkel må være fra samme bil.
viss ikke du pogramerer om nøkkelen da:)

Morgis
04/01/11, 22:36
Prøv å koble strøm rett på bensinpumpen å se om bilen sviver 100% da :)

TommyHauge
05/01/11, 20:27
Prøv å koble strøm rett på bensinpumpen å se om bilen sviver 100% da :)

det kan hende går:) men den er i orden nå;-)

julen
05/01/11, 21:19
Prøv å koble strøm rett på bensinpumpen å se om bilen sviver 100% da :)

hvis du tenker på for å komme forbi sperra går det ikke, funka vertfal ikke til meg. virker som sperra stenger dysene...?
sliter med startsperra for tiden jeg også pga ukontakt og slitt nøkkel. da jeg bytta motor i min brukte jeg samme løsningen som ASK har beskrevet tidligere pga har bare en nøkkel og får ikke tak i nytt fra den biln pga står uten noe eierforhold på biln som er henta i sverige:S
hadde vært fint å funnet en vei utnom sperra så jeg hadde sluppet å kjøpt ny styreenhet, imobox og nøkkel.

Morgis
05/01/11, 21:22
sikker på det er sperra da? en her på forumet opplevde dette med 850a sin.. den stoppa helt plutselig etter kort tid, og det var svinhjulssensoren som var dårlig, og derfor kuttet bensinpumpereleet.
men om han koblet strøm rett på pumpen svev bilen 100%

julen
05/01/11, 21:34
sikker på det er sperra da? en her på forumet opplevde dette med 850a sin.. den stoppa helt plutselig etter kort tid, og det var svinhjulssensoren som var dårlig, og derfor kuttet bensinpumpereleet.
men om han koblet strøm rett på pumpen svev bilen 100%

er bra sikker på det ja. ledningene er lodda inn i boksen og til antenneringen samt nøkkeln er helt ræva. sleit som F med å få kontakt da jeg bytta til turbomotor for 2år siden. å de gangene den tuller starter den med en gang jeg rører på boksen.
har slitt med biln var tungstarta tidligere men da var dett tenninga jeg sleit med. biln stopper aldri å går som den skal, er en og annen gang den har tulla når jeg skal starte i det siste. (gnisten er dær, kommer bensin til fulrail). derfor jeg lurte litt på om sperra stengte dysene på noe vis?

TommyHauge
06/01/11, 00:17
er bra sikker på det ja. ledningene er lodda inn i boksen og til antenneringen samt nøkkeln er helt ræva. sleit som F med å få kontakt da jeg bytta til turbomotor for 2år siden. å de gangene den tuller starter den med en gang jeg rører på boksen.
har slitt med biln var tungstarta tidligere men da var dett tenninga jeg sleit med. biln stopper aldri å går som den skal, er en og annen gang den har tulla når jeg skal starte i det siste. (gnisten er dær, kommer bensin til fulrail). derfor jeg lurte litt på om sperra stengte dysene på noe vis?

Det er så ogsi samme problem som jeg hadde når jeg ikke fikk starta bilen min pga. startsperra.. sjakka bensin trykk og det var 3.0bar som det skal være. gnist på pluggene var det også.. men når jeg skrudde av fulrailen og prøvde å starte den (bare for å se om det kom bensin ut av dysene) så spruta det bensin ut de 3 første dysene og ingenting mer.. pga, sperra kutta bensin følsel gjennom dysene.. uansett om jeg satt konstant strøm på bensinpumpa og hvor lenge jeg holdt den på starteren:)

julen
06/01/11, 15:24
Det er så ogsi samme problem som jeg hadde når jeg ikke fikk starta bilen min pga. startsperra.. sjakka bensin trykk og det var 3.0bar som det skal være. gnist på pluggene var det også.. men når jeg skrudde av fulrailen og prøvde å starte den (bare for å se om det kom bensin ut av dysene) så spruta det bensin ut de 3 første dysene og ingenting mer.. pga, sperra kutta bensin følsel gjennom dysene.. uansett om jeg satt konstant strøm på bensinpumpa og hvor lenge jeg holdt den på starteren:)

da er det nok dysene sperra hindrer da...
hadde vært kjekt å funnetut om det er noen mulighet for å overstyre dette.
jeg får sikkert ikke bestilt ny nøkkel å imobox når det eneste jeg har er chassi nr på biln? å jeg ikke står som eier...

TommyHauge
06/01/11, 18:09
Er ikke sikkert det blir noen lett oppgave:( det beste hadde vært å gjøre som meg.
Ta: Nøkkler, tenningslås, låser, styreenheter og Imobox fra en bil med samme motor:-)

hadde kansje gåttann å fått taki et koblingssjema og sett om du ikke kutte ut startssperra.. men det er dysene som sperrer for bensinen. og når bilen ikke starter stopper jo bensin pumpa:)