PDA

Vis full versjon : Motorfester til 940



Breide
02/02/10, 21:41
Noen som har erfaring med de såkalte hockeypuck motorfestene fra SAM??
Vurderer å bruke disse på bilen, tenkte forhøre meg med folket på forumet før eg la inn bestilling.

TeamBørnOut
02/02/10, 21:49
funker ikke. må bytte til 740 / 240 motorfester da

Kodja
02/02/10, 22:08
+ at du får all motorvibrasjon rett i resten av bilen har jeg lest = ubehagelig til daglig...

emilhetty
03/02/10, 07:49
Om det er de stivere festene som han selger sammen med spacerne, så har jeg sånne.

Dem har stått på bilen en stund, men har ikke fått kjørt mer enn 1 tur med dem. Men syns ikke dem blei så alt for ille, fikk litt merkbar motorvibrasjon i karroseriet.

Men hva med dem pedersens har begynt å selge nå da?
http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_diverse/motorfester.html
Noen som har testa dem? Prisen var det ihvertfall ikke noe å si på om dem holder bra og ikke er kjempe stive.

Breide
03/02/10, 16:39
+ at du får all motorvibrasjon rett i resten av bilen har jeg lest = ubehagelig til daglig...


Men er nok bedre enn de orginale hydrauliske festene.

ChrML
03/02/10, 19:02
Men er nok bedre enn de orginale hydrauliske festene.
De originale hydrauliske festene er jo de mest komfortable mtp demping av vibrasjoner i karrosseriet.

Joakim-G_R
03/02/10, 19:22
De originale hydrauliske festene er jo de mest komfortable mtp demping av vibrasjoner i karrosseriet.

Komfortabelt: Ja
Holdbart: Nei.

Breide
03/02/10, 22:39
Holdbarhet og mindre motorbevegelse er grunnen til at jeg skal bytte.
Rivstarter og herjing med en motor som beveger seg masse er ikke noe særlig

TeamBørnOut
04/02/10, 08:29
stag til tårnet med gummi demper i begge ender. da blir det null vibrasjon og motoren holder seg..

ChrML
04/02/10, 17:22
stag til tårnet med gummi demper i begge ender. da blir det null vibrasjon og motoren holder seg..
Har du noen bilder av hvordan andre har løst det? Kan tenke meg det samme før motoren blir for heftig og trenger litt inspirasjon :).

TeamBørnOut
04/02/10, 17:38
Ikke bilder av dette på 940n. kun bilde på 142n.
Men jeg monterte det opp til tårnstaget. ble fint :)

Joakim-G_R
04/02/10, 19:10
bedre å bygge eget feste enn å jalle med stag da. :)

TeamBørnOut
04/02/10, 19:16
nå må du ta pillene dine. stag er jo egentlig det BESTE som er. derfor alle nye biler etc har dette... motorfester på topp og bunn...
gir mulighet for å ha motor som ikke vrir seg + at man ikke kjenner vibrasjonene i hele bilen som man gjør med 2stk motorfester i bunn..

Joakim-G_R
04/02/10, 21:33
*pille konsumert*

Det er mulig å lage motorfeste så motoren vrir seg betydelig mindre, og allikevel bruke orginale puter. Problemet kommer med BT og "kollisjonssikkerhet" og at man har ødelagt egenskapen til motoren, ved en evt kollisjon. (presses under bilen)

Jeg har for meg at et motorfeste i toppen, slik som de aller aller fleste lager det (langt frem på toppen) kan gjøre "vondt verre", der motoren vil vri seg, staget holder igjen forran, og motoren prøver fortsatt å vri seg, og drar med seg girkassa.

Noe jeg har kokt opp i hodet mitt en sen fredagskveld.

jonass
04/02/10, 21:45
finnes jo også slike motor dempere og få kjøpt

TeamBørnOut
04/02/10, 22:53
*pille konsumert*

Det er mulig å lage motorfeste så motoren vrir seg betydelig mindre, og allikevel bruke orginale puter. Problemet kommer med BT og "kollisjonssikkerhet" og at man har ødelagt egenskapen til motoren, ved en evt kollisjon. (presses under bilen)

Jeg har for meg at et motorfeste i toppen, slik som de aller aller fleste lager det (langt frem på toppen) kan gjøre "vondt verre", der motoren vil vri seg, staget holder igjen forran, og motoren prøver fortsatt å vri seg, og drar med seg girkassa.

Noe jeg har kokt opp i hodet mitt en sen fredagskveld.

Vi snakker b230 / b6304 . Ikke renesis ;)
et stag tror jeg også ville gitt seg bedre under kolisjon en hva noen motorfester som ikke ryker av ville gjort.
noe som hjelper litt også er jo å lage 2 fester på girkassa bak. som bmw har. volvo har jo 1 på midten av kassa.. (merklig at det blir slitt gitt:D)
Et stag i toppen kan man jo eventuelt lage så det blir med ned under en kolisjon hvis det er noe man frykter også :)

ChrML
05/02/10, 13:32
Ikke bilder av dette på 940n. kun bilde på 142n.
Men jeg monterte det opp til tårnstaget. ble fint :)
Bilde av 142'n? :)

TeamBørnOut
05/02/10, 13:52
en kammerat var intresert i å få motorfester til tårnstaget denne helgen. jeg kan jo ta et bilde av hvordan det blir :) tenkte bruke en bilsteindemper ellerno (for synets skyld. han er av den typen :D)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/307.jpg

Sebbe
06/02/10, 16:02
jeg bruker de festene som pedersen har begynt å selge, jeg synes de funker veldig fint, motoren vrir seg veldig lite(i forhold til før ihvertfall) og det er ikke for mye vibrasjoner i karroseriet, og prisen er ett veldig pluss :)

OlavS.
27/02/10, 10:38
finnes jo også slike motor dempere og få kjøpt

hvor? og hvem?