PDA

Vis full versjon : Komme ikke besin til rail![LØST]



lasse940
01/01/11, 16:54
Etter tankpumpe bytte vill ikke bilen starte (walbro pumpe)
starteren slår rundt men bilen vill ikke fyre, bensinreele tikker det i når jeg drar rundt nøkklen og hører pumpe lager lyd og det skvulper i tanken. da jeg skjekker bensintrykk finnes det ikke bensintrykk, åpner slangen på fuelrail og ingen tegn til bensin i railen heller.
Hva kan dette skyldes???
om jeg ikke husker helt feil mener jeg den var sånn her om dagen også da jeg skulle skjekke om den fyrte før jeg begynnte på å bytte bensinpumpa, da gikk bensintrykket opp til kunn 1 - 1,5 men er stillt til 3,8 bar (men kan kanskje dale ned hanske fort fra 3,8 bar til 1,5. da jeg snubblende ut av bilen i forsøk på å forte meg og se hva trykket stod på??
Kan det være jeg har koblet opp strømmen feil så pumpa går feil vei?
Er ganske så sikker på at jeg koblet opp rød på pluss og svart på minus, fulgte også med egen konntakt jeg kobblet opp til, grunnen til jeg lurer på om den går feil vei er at jeg hører en svalpe/sildrelyd fra tanken når jeg vrir om på tenninga.

abarth racing
01/01/11, 17:08
er sikkert koblet feil. kan jo evt koble av slangen før filtret og sjekke om det kommer noe bensin der.

lasse940
01/01/11, 17:13
er sikkert koblet feil. kan jo evt koble av slangen før filtret og sjekke om det kommer noe bensin der.
Ja har en følelse på at det kan være strømmen men skjekker om det kommer bensin frem til filteret før jeg drar ut hele pumpeskiten igjenn, Takk for tipset :D

TeamBørnOut
01/01/11, 17:18
Sjekk strømmen først.. ellers øker du sjangsene for lekasje ved filtret... et moderne filter blir aldri så tett at det ikke slipper ut noe

lasse940
01/01/11, 18:45
Sjekk strømmen først.. ellers øker du sjangsene for lekasje ved filtret... et moderne filter blir aldri så tett at det ikke slipper ut noe ok da skal jeg skjekke det først:)

lasse940
02/01/11, 20:12
Da er problemet løst. Jeg hadde glemt å klemme til slangeklemma på bensinpumpa så den hadde løsnet, derfor jeg hørte en slidrelyd fra tanken :D
Fikk også luftet ut i systemet så nå har jeg en halvflaske med 98 på jakkjakk flaska mi ;)
Takker for hjelpen til dere alle ;)