PDA

Vis full versjon : Vacumproblem på b21et



bondeknøl
31/12/10, 15:47
Hei, jeg har en volvo 240 turbo 81mod og denne sitter det en b21et motor. Jeg har funnet ut et problem med denne motoren og problemet er at motoren stopper ved at jeg drar ut peilepinnen for motorolja, eller skrur opp olje påfyllings lokk.

Vist jeg drar opp peilepinnen og tar fingeren foran "hullet" der peilepinnen skal nedi, så merker jeg at motoren "suger luft"

Motoren er nylig overhalt, borret opp til 2.2l og satt inn smidde stempler, og så er toppen også overhalt.

Jeg takker for all hjelpen jeg kan få :)

jonass
31/12/10, 16:02
høres ut som at veivhus venten er koblet feil, etter spjeld.

bondeknøl
31/12/10, 16:08
høres ut som at veivhus venten er koblet feil, etter spjeld.

Nja, men veivhus ventilasjonen er koblet inn før turboen på denne, er vell sånn det skal være og?

Daniel V
01/01/11, 22:57
Hvis bilen fungerer fint, når du ikke drar ut peilepinnen eller skrur opp lokket, ser jeg ikke helt problemet...

De fleste pleier å fylle på olje, og peile med motoren av, så da er det ikke noe problem :)

TeamBørnOut
01/01/11, 23:07
Har du vakum i motoren bør du bytte luftfilter ;)

bondeknøl
02/01/11, 14:46
Hvis bilen fungerer fint, når du ikke drar ut peilepinnen eller skrur opp lokket, ser jeg ikke helt problemet...

De fleste pleier å fylle på olje, og peile med motoren av, så da er det ikke noe problem :)

Njaa, vet nå ikke helt, tror ikke det er helt sunt for motoren jeg, så derfor vil jeg finne ut av det :)

bondeknøl
02/01/11, 14:47
Har du vakum i motoren bør du bytte luftfilter ;)

Da skal jeg se å få tak i et nytt luftfilter, siden det er ikke byttet på en stund. :)