PDA

Vis full versjon : Fikse hengete tak

etollaksen
30/12/10, 00:45
På 7-serien min så sliter jeg med det som sikkert mange andre oo sliter med, og det er at taket i baksete henger å slenger.

Noen veldig gode tips om hvordan jeg kan fikse dette?

Vitamin Beta
30/12/10, 18:06
Helt vanlig problem på mange biler (ikke bare Volvo). Du må ta hele takplata ut i fra bilen. Deretter av med stoffet. Kjøp nytt stoff og lim dette på. deretter montere takplata. Stoffet må byttes da skumgummien som er bak på stoffet har gått i oppløsning, og det er derfor det henger/har løsnet. Er ikke sikker på hvordan takplata er på disse bilene, men forhåpentligvis er den bra og kan brukes (noen ganger er også disse av et dårlig materiale og derfor ikke kan de ikke brukes).

Lykke til.

etollaksen
31/12/10, 12:29
Helt vanlig problem på mange biler (ikke bare Volvo). Du må ta hele takplata ut i fra bilen. Deretter av med stoffet. Kjøp nytt stoff og lim dette på. deretter montere takplata. Stoffet må byttes da skumgummien som er bak på stoffet har gått i oppløsning, og det er derfor det henger/har løsnet. Er ikke sikker på hvordan takplata er på disse bilene, men forhåpentligvis er den bra og kan brukes (noen ganger er også disse av et dårlig materiale og derfor ikke kan de ikke brukes).

Lykke til.

En må vel ta ut bakruta da?
Håpte på en lettere/billigere løsning:p

Nero
31/12/10, 19:28
Passasjerdøra framme, man kan vel ikke slå ned bakseta i 7 serien vel?
Det kan man i Volvo 850 sedan, så jeg tok mitt ut av bagasjerommet, selv om det i vadis er beskrevet med bilder og slik at man kan ta det ut passasjerdøra framme ved å vippe passasjer sete helt ned, sette bilen i 1.gir etc for å kunne få mest mulig plass til å lure det ut den døra.

etollaksen
02/01/11, 03:38
Passasjerdøra framme, man kan vel ikke slå ned bakseta i 7 serien vel?
Det kan man i Volvo 850 sedan, så jeg tok mitt ut av bagasjerommet, selv om det i vadis er beskrevet med bilder og slik at man kan ta det ut passasjerdøra framme ved å vippe passasjer sete helt ned, sette bilen i 1.gir etc for å kunne få mest mulig plass til å lure det ut den døra.

Går kj an å vippe ned baksetene nei:P
d va ein go ide:P d kan vell gå:P e jo ganske store dører i 7serie:P

Vitamin Beta
03/01/11, 22:56
De fleste biler har plass til taktrekk gjennom en av dørene. Ofte best på høyre side pga av rattet. Eks Jaguar XJ der skrur vi av høyre bakdør. da går det akkurat. Bruk tommestokken litt først før du starter demonteringen. Og desverre, der finnes ingen lettere løsning.