PDA

Vis full versjon : Innsugslange ved IC hopper av, 940TIC



regeli
29/12/10, 22:50
Har en 940 så begynte å kødde i dag. Chippet av Digituning og har en "jalla" turbotrykk regulator som er stilt på 1 bar.

Ved fullt pådrag, så hopper innsugslangen fra intercooler opp til innsug av, nedre delen altså. Lamdalyset går på og bilen klarer ikke mer en 3000RPM.

Fester slangen igjen, med det samme jeg kjører på, så smeller det og bil "dauer" igjen. Virker som det er et voldsomt trykk, da den lader fullt ved halv gass.

Er det regulatoren for trykket som er defekt?

s4nd3r
29/12/10, 23:04
høres ut som en suksess full trimming det.... :) nye slange klemmer.... eksosklemmer kansje? :P men pass på ladde trykket. ha en skikklig måler.. og ikje biltema.. og ikkje sån tyn gjennomsiktig slange.. eller en anna slange som blir flat når den blir meir en 30grader..

regeli
29/12/10, 23:06
høres ut som en suksess full trimming det.... :) nye slange klemmer.... eksosklemmer kansje? :P men pass på ladde trykket. ha en skikklig måler.. og ikje biltema.. og ikkje sån tyn gjennomsiktig slange.. eller en anna slange som blir flat når den blir meir en 30grader..

Har funket fint i 6 måneder og ettter clutch bytte i dag, så ble at bare møkk:mad:

Får gå over slanger og alt i morgen + rense noe olje som ligger inne i slange fra IC.

Kalsn
29/12/10, 23:18
Har en 940 så begynte å kødde i dag. Chippet av Digituning og har en "jalla" turbotrykk regulator som er stilt på 1 bar.

Ved fullt pådrag, så hopper innsugslangen fra intercooler opp til innsug av, nedre delen altså. Lamdalyset går på og bilen klarer ikke mer en 3000RPM.

Fester slangen igjen, med det samme jeg kjører på, så smeller det og bil "dauer" igjen. Virker som det er et voldsomt trykk, da den lader fullt ved halv gass.

Er det regulatoren for trykket som er defekt?
Ikke rart at bilen ikke klarer mere enn 3000 rmp når flere tusenvis av liter blir "forsvinner" rett i motorrommet. Syns det var litt rart at den skal hoppa av på bare 1 bar, særlig med de orginale klemmene, da de faktisk er god kvalitet på. Men gjør ren slangene skikkelig, kommer jo olje inn igjennom turbo/veivhusvent som kommer på slangene og gjør de svæært glatt. :p

regeli
30/12/10, 19:38
Etter tighting av klemmer i dag og fikk justert regulator ned en del hakk, så lader bil på 1 bar nå slik som før. Før kjøre noen dager og se hvordan det går.

Noen som vet om et greit diagnoseverktøy som kan slette lamda feil?
(Gidder ikke å kjøre til nærmest verksted for det)

s4nd3r
30/12/10, 20:29
får ikkje diagnose utstyr til dei.. :P ikkje som eg veit?
du har alt du trenger i bilen... må nullstille jærna for og slette feikoda..

litt usikker på ossen en gjør det. men på chevyn tar du av begge batteri klemmene, og legger polane i lag.. (las eg en plass)

vekje om det funker sån på volvon...

PVT
30/12/10, 20:48
har selv hatt det problemet jeg tok en runde maskerings teip etter at jeg gjorde reint inni slangen og ic da blir det noe mere friksjon.

Kalsn
30/12/10, 20:55
får ikkje diagnose utstyr til dei.. :P ikkje som eg veit?
du har alt du trenger i bilen... må nullstille jærna for og slette feikoda..

litt usikker på ossen en gjør det. men på chevyn tar du av begge batteri klemmene, og legger polane i lag.. (las eg en plass)

vekje om det funker sån på volvon...
koble av minuspolen i ca halvt min. Så slettes kodene, så frem så at feilen er fikset, eller om det ikke er en alvorlig feil..

s4nd3r
30/12/10, 20:57
dumpen min for en gang... :P (hadde ikje festa den) Artigaste lyden eg trur eg har hørt noen gang.. og 1gir, 2gir, 3gir. (hadde ikje panser på..) og popp. så flyg dumpen over heile motorrommet... :P

regeli
30/12/10, 21:41
dumpen min for en gang... :P (hadde ikje festa den) Artigaste lyden eg trur eg har hørt noen gang.. og 1gir, 2gir, 3gir. (hadde ikje panser på..) og popp. så flyg dumpen over heile motorrommet... :P

Hmmm...dårlig tegn:p

s4nd3r
30/12/10, 22:06
Hmmm...dårlig tegn:p

kuna sikkert gått litt gale.. men sku på prøvetur med patrol turbo... sjå om det funka... og det gjor det... :)

regeli
30/12/10, 23:11
kuna sikkert gått litt gale.. men sku på prøvetur med patrol turbo... sjå om det funka... og det gjor det... :)

Ja, kjørte en Citroen Berlingo (Diesel) en gang, litt turtall opp en bakke, der smalt det under panseret og såg deler i speil som føk nedover bakken.
Resultatet var 20cm hull i blokk og et mindre stempel i motor.

Stempelet låg nede i bakken sammen med andre "ukjennelige" deler:mad:

Hva hadde skjedd viss det føk gjennom panseret og gjennom frontruta......
Jo, hadde aldri fått kjøpt meg 940 :P