PDA

Vis full versjon : Oljetrykksgiver og ny nøkkel?



mrstfu
28/12/10, 22:18
har to spørsmål, var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste det, men vi prøver:

Ser slettmyr har ordna seg oljetrykksgiver med både analog og digital utgang, slik at man kan ha et oljetrykksmeter og varsellampa for lavt oljetrykk samtidig. han kjøpte det settet på BCB, spurte de, og de kan ikke levere kun giveren. noen som vet hvor man kan kjøpe en giver med begge utgangene, singel? en som passer i original oljetrykksgiverport under innsuget, altså.

sofamonsteret har vært på færde, den ene bilnøkkelen min er borte. 1 juledag kom jeg til mormor, etter å ha brukt nevnte nøkkel (henger på en lang lanyard), setter meg ned, drikker kaffe med tilhørende herligheter, når jeg skal dra 4 timer seinere, er ikke nøkkelen å finne. endevendte hele leiligheten, null resultat. heldigvis hadde jeg med meg reservenøkkelen, men skulle dette skje igjen, er jeg jo fucked, så frågan er:

lager volvo nye nøkler på bestilling? mye koster det? holder det å stikke innom med den ene nøkkelen, og be om en kopi? blir det krøll i forhold til sentrallås og slikt?

beklager avhandlingen, takker for svar.

julen
28/12/10, 22:40
nøkeln kan du bestille på volvo. bare tamed vognkortet:)
bestilte til min v70 og betalte ca 700kr for bare nøkkeln uten startsperre programering. du trenger nok uansett ikke programering på 850ien...

Marius
28/12/10, 22:43
pedersen racing selger slik oljetrykksgiver

mrstfu
29/12/10, 00:29
takker for svar, begge to.

Kjell V70
30/12/10, 13:38
Når jeg monterte på min, så tok jeg en tur på biltema, etter tips fra Morgis. Der har de en slik Y, som passer rett i blokka der den originale giveren sitter, med gjengede utganger til både ny trykkgiver og den originale.. jeg handla trykkgiver på Torshov. Så jeg har både originalt varsel-lys og fart i måleren... :)

mrstfu
30/12/10, 23:00
da blir det biltema! har du mulighet til å linke til delenummer, Kjell?

Kjell V70
31/12/10, 12:26
Jeg finner ikke noen link til deg på biltema på nett, og jeg husker ikke helt i farta delenr, men de er ganske billige, så du får kjøpe de de har, og levere igjen de som ikke passer:D (var det den som het 32-1076 tro?)

mrstfu
31/12/10, 15:17
skal se an det, takk for hjelpa Kjell!

jonass
31/12/10, 15:32
M14x1,5 er den adapteren du skal ha eller t-stykke om du vil

Jan
01/01/11, 19:01
Jeg fikk tak i nøkkel hos Jernia, 600,- ferdig kopiert med startsperre.

ASK Racing
02/01/11, 00:01
er mange 850 som har startsperre, sjekk med volvo først.

Kjell V70
02/01/11, 00:04
Kom ikke startsperra først i 95? med OBD-nettet? jeg har ikke på min 94modell nemlig, tror heller ikke det er på tidligere enn 95

mrstfu
02/01/11, 00:07
nå har jeg hverken alarm eller fjernstyrt sentrallås, om jeg har startsperre veit jeg ikke.

det jeg kunne tenkt meg (kun for gadgetens skyld:D) er sånn nøkkel som er på V70N, altså med sprett-opp funksjonen:D

knappene får jeg ikke brukt til noe, men en eller annen type flip up key hadde vært gøy:D

TeamBørnOut
02/01/11, 00:09
Hvorfor ønsker noen en sånn fæl nøkkel?? (Ebay ;)).
det er noe av det jeg hater mest på bilen min! enorm klump man må ha i lommen isteden for en helt normal liten fin nøkkel som ikke tar noe plass!

mrstfu
02/01/11, 00:31
bakdelen med V70N nøkkelen (fatters har en) er at det er umulig å få på en vanlig størrelse nøklering. en sånn flippsak med et skikkelig nøkkelhull hadde vært digg.

gjerne med volvo-logo på selvfølgelig. og jeg liker litt størrelse på bilnøkkelen, så jeg vet en er der:D