PDA

Vis full versjon : Originale FK-stempler. Hva tåler de?



^ingar^
28/12/10, 13:57
Bare lurer på hvor mye hk de originale FK stemplene tåler?
Hørt de skal tåle en god del. Vel og merke med riktig bensinblanding :)

Og hvor bør jeg handle h-profilråder til FK motoren? Noen å anbefale?

Har motoren i småbiter nå. Og skal etterhvert trimmes noe. Ikke all verden. Men er jo en god følelse å vite at det sitter hråder der om man en dag bestemmer seg for å trimme mer;)

Men lurer på om jeg kan kjøre med de originale stemplene om de tåler en smule gamp?

FK 1998 mod.

Takker for alle svar - og god jul!

kapli
28/12/10, 14:00
Lurte litt på det jeg også. Syntes hugse jeg fant ut at dei er gode opptil en 400hk.
Rådene 300 - 350hk.
Da må alt være friskt og ikke noe tenningsbank ol. SKal prøve å finne igjen den tråden.

^ingar^
28/12/10, 14:02
Det jeg har hørt også. At stemplene skal tåle såpass med friskmeldt motor med riktig blanding.

BCB har et kit med råder og stempler for snaue 10 lapper. Men lurte på om jeg virkelig trenger de stemplene... jeg for min del kommer ikke til å gå særlig mye over 300 hester. Men kun for trykkhets følelsen jeg putter inn råder, og da sitter de jo på plass og klare til evt senere ide om trimming..

kapli
28/12/10, 14:07
Det kitet bcb har er vel 1. overdim, så må vel bore sylinderne.
Sikkert ikke nødvendig og bytte stempler for 300hk, rådene kan nok være lurt da. Men som du sier, om du finner ut at du vil trimme mer en dag kan det være lurt å kjøpe stempler med en gang.

Har du sjekka ut Sten Parner i Svergie? De har råder/stempler kit til rundt 8000svenske.

^ingar^
28/12/10, 14:31
Det stemmer. Det står at det er 030 overdim der. Så må borre. Får man kjøpt smidde stempler i original dimensjon da? Så man slipper unna borringen? :D

kermitt
28/12/10, 14:55
Til 300hk så holder original maten i FK veldig godt om motoren er frisk og uten tenningsbank el.

ArneR
31/12/10, 05:52
Skal du bytte stempler er det like greit å koste på seg utgiften med boring og honing, da vet du at klaring og rundhet er ok..

regeli
02/01/11, 14:07
Det kitet bcb har er vel 1. overdim, så må vel bore sylinderne.
Sikkert ikke nødvendig og bytte stempler for 300hk, rådene kan nok være lurt da. Men som du sier, om du finner ut at du vil trimme mer en dag kan det være lurt å kjøpe stempler med en gang.

Har du sjekka ut Sten Parner i Svergie? De har råder/stempler kit til rundt 8000svenske.

Jeg fikk alt av stempler, råder osv komplett fra SPM for 8400SEK.