PDA

Vis full versjon : S40, ettermontere tåkelys, deler, div.



Mor10
28/12/10, 11:00
Heisann.
Ny på forumet! Kjøpte meg en 96 s40 som vinterbil i år, tenkte opprinnelig ikke å bruke så mye peng på den, men etter noen sene netter på bl.a ebay, ser det ut til at jeg må gjøre litt likevel. :)

Tenkte å ettermontere tåkelys foran f.eks. Har kjøpt ny lysbryter, dvs. hele saken med dimmer/bryter osv. Målte om det var liv i det preinstallerte ledningsnettet til tåkelysene foran, men det var det ikke. Noen som kan peke meg i riktig retning her? Må den inn til Volvo? Mangler jeg kanskje bare et rele?

Er også på jakt etter skjerm høyre foran i fargekode 322, tåkelys og "splitter/pyntelist" foran, den som ligger under fangeren, hvor er det kurant å få fatt i noe slikt?

Er helt grønn når det kommer til Volvo, så all hjelp er god hjelp. Beklager om jeg stiller dumme spørsmål!

Mvh.
Morten

angerman
28/12/10, 11:54
hei. ganske greit med det orginale kitet. trenger ikke bytte lysbryter. da en kun skifter lokk. altså bryteren til tåkebaklyset. til den med toveis funksjon. trenger et rele som monteres over instrumentene. så dette må ut. og en liten jumpeledning bak på lysbryter som du velger om de skal lyse sammen med parklys eller ei. ellers er alt av ledninger ferdig lagt opp.

ASK Racing
28/12/10, 20:39
hørtes riktig ut det ja :)

har tre/skin ratt om du er interisert :)

Mor10
29/12/10, 15:12
hei. ganske greit med det orginale kitet. trenger ikke bytte lysbryter. da en kun skifter lokk. altså bryteren til tåkebaklyset. til den med toveis funksjon. trenger et rele som monteres over instrumentene. så dette må ut. og en liten jumpeledning bak på lysbryter som du velger om de skal lyse sammen med parklys eller ei. ellers er alt av ledninger ferdig lagt opp.

Takk for svar. :) Er det er "spesialspesial" rele jeg må på Volvo for å få fatt i, eller noe standard greier? Er den styrestrømskabelen allerede trukket opp og? eller må jeg lage til noe selv? Finnes det noen online manualer til de her bilene?

Takk for rask tilbakemelding. :)

Mor10
29/12/10, 15:12
hørtes riktig ut det ja :)

har tre/skin ratt om du er interisert :)

Tror jeg klarer meg inntil videre med det grelle orginalrattet. :) Ellers takk for tilbudet. :)

ASK Racing
29/12/10, 23:45
:) ser den, kom på at jeg har et sett med vinterhjul på 15" orginal alufelg om du trenger, ikke de beste dekka, men helt greie :) bruker de ikke lengre å er bare i veien, så de får du billig om du trenger :)