PDA

Vis full versjon : 2-1 utveksling på rattstanga

cossykiller
28/12/10, 07:15
Har kikka på selholm sin servo, men blir nokså dyr. Hvordan vil det bli med 2-1 utveksling som de selger på f.eks ebay ? eller er det bare søppel ? andre ting jeg kan gjøre utenom selholm sitt ? går det ann og få det noe bedre med elektrisk servo ?

Thomas242
28/12/10, 09:18
Har kikka på selholm sin servo, men blir nokså dyr. Hvordan vil det bli med 2-1 utveksling som de selger på f.eks ebay ? eller er det bare søppel ? andre ting jeg kan gjøre utenom selholm sitt ? går det ann og få det noe bedre med elektrisk servo ?

utvekslingen for montering på rattstamme virker ikke som en kjempeløsning. en av gutta i garasjen satt det på sin 242 og det ble tungt som faen å styre. Dessuten så slår den seg lett når man sveiser på rattstamme på splinsen. Selholmtannstang er nok verdt pengene.... (skal skrive utfyllende rapport når jeg har testet min )

volvobrage
28/12/10, 12:15
utvekslingen for montering på rattstamme virker ikke som en kjempeløsning. en av gutta i garasjen satt det på sin 242 og det ble tungt som faen å styre. Dessuten så slår den seg lett når man sveiser på rattstamme på splinsen. Selholmtannstang er nok verdt pengene.... (skal skrive utfyllende rapport når jeg har testet min )

var det med servo på og?isåfall får eg slå fra meg den ideen..men får ein ikkje lettare utvekslinga og som f.eks 1,5:1?men då er vel kansje litt av vitsen borte..

kor masse betalte du for sellholm tannstanga di?:)

Magnum
28/12/10, 15:51
vi kjører med 2:1 på driftebilen... den hadde vi modda endel på før, så det var litt kortere fra før av.. men nå med utvekslingsboksen, er det nesten alt for kort. 35 min fra senter til full lock ene siden. Men er tung som faan når man står stille eller kjører sakte

har 1.5:1 på volvo`n min, syns det blei helt konge å kjøre med, litt tyngre men helt fin til mitt bruk

cossykiller
28/12/10, 16:20
hmm okey, men du får kjøpt den boksen i forskjellige drevinger altså ? eller har du laga den selv ?

Filtvedt Racing
30/12/10, 21:15
Hei.
Må bare si min mening om disse forskjellige boksene med forskjellige utv til rattstamme. Hvis du skal kjøre på veien HOLD DERE UNNA. Drivi med motorsport i 12år og sett og opplevd at denne har låst seg. Det er jævli ubehagelig. Kan tenke dere selv om rattlåsen går på av seg selv.....

Disse Trur jeg også er i strid med trafikkloven(men hva er ikke det)......

Filtis

cossykiller
30/12/10, 21:23
Hei.
Må bare si min mening om disse forskjellige boksene med forskjellige utv til rattstamme. Hvis du skal kjøre på veien HOLD DERE UNNA. Drivi med motorsport i 12år og sett og opplevd at denne har låst seg. Det er jævli ubehagelig. Kan tenke dere selv om rattlåsen går på av seg selv.....

Disse Trur jeg også er i strid med trafikkloven(men hva er ikke det)......

Filtis

var planen og ha den på banebil, men gidder ikke risikere og smokke den rett frem i en sjikane og ødelegge, så får vel heller gå for en dyrere, bedre versjon :)

4life
17/01/11, 15:30
den som pedersens selger uten servo funger greitt:) har den på vinterbilen

TeamBørnOut
17/01/11, 15:55
Monter endeleddene så nærme fjørbeinet du bare klarer. det hjelper mye...

A.Finstad
17/01/11, 21:00
skal man ha litt lavere bil så er vell noe sånt som kaphlenke selger til 240 ganske genialt da kan man også leke litt med utslaget.

TeamBørnOut
17/01/11, 21:07
Ja der har man slik funksjon :)