PDA

Vis full versjon : Knekt drivakseltupp 850 LØST!



Maskin
27/12/10, 19:32
Har funne ut at tuppen på drivakslingen min er knekt, inngåande enhet venstre side... den little beten av enden og låseringen sitte igjen inni girkassen.. trangt å fælt å komma til den ringen, så lure på om nåken har vore borti detta før? eventuelt nåken idear om koss eg skal få ut detta uten å dem. halve kassen,.... ??
trudde ikkje det kunne skje eg, har jo ikkje akkurat grisekjørt så jækli, og orginal er bilen og .............

ASK Racing
27/12/10, 19:43
he he, ingen enkel fiks der nei :)
måtte være om du fikk ut akselen fra andre siden, å om det var plass å komme til å slå fra andre siden, er en diff aksel i mitten, så må kanskje bruke to smale trekkere, men tror kanskje det er en sjangs for at du kommer til :)

brynna
27/12/10, 21:58
Løste et tilnærmet samme problem på en opelkasse ved at jeg brukte et elektrode-sveisapparat. Kutta strømmen på apparatet og brente fast elektroden til biten som satt inni splines.

Må bemerke at det ikke var en låsering der, om det funker hos deg????

Koster lite å prøve

Maskin
12/02/11, 17:15
Ville bare sei at saken blei løst for nåken veker si.. Eg fekk ut låseringen og den knekte tuppen med eit par lange tynne flatt jadn, magnet og nebbtang..
Eg kjøpte jo denna drivasklingen for ca 1 år si og bytta sjøl, som igjen føre til garanti sak pga 1 års garanti på deler.. Eg hadde bilen og akslingen inne til laastad volvo i haugesund, der dei sjekka, og kom ikkje fram til koffer det hadde skjedd.. hadde aldri vore borti liknande.. så dei monterte i ny drivaksling på garanti.. Så det gjekk nå bra til slutt : )