PDA

Vis full versjon : volvo xc 70. start problem.



kberge
27/12/10, 16:25
hei.
har en volvo xc 70 2007 mod, D5, automat. Når jeg vrir nøkkelen i svitsen å prøver å starte, da går bare nøkkelen til det første hakket å der stopper den. Er det noen som har en ide om hvordan løyse dette problemet?

Texascom
27/12/10, 16:35
Ny tenningslås løser problemet, må bestilles hos Volvo på kode..

kberge
27/12/10, 18:07
Er dette det eneste mulige ting som kan skaper seg?
Ingen tjuvtriks for å få start på bilen?

ASK Racing
27/12/10, 18:30
ta av dekselene rundt rattet, skru av el brytern på enden av tenningslåsen, 2 stk torx mener det er t15, eller t20, da kan du starte bilen med en flat skrutrekker, gitt at nøkkelen er i tenningen slik at rattlåsen er av, og startsperra kobler ut :)

skiftet på min på torsdag, og en annen for noen uker siden:) du får ny nøkkel, det var vist ikke mulig å få på nøkkelkode lengre, men kan lønne seg å kjøpe sett med alle låsene, så slipper du 2 nøkkler, koster ikke så mye mer mener jeg :)

aarnes
28/12/10, 08:48
Er det S70'en du prater om ASK Racing?
eller har du s/v/xc som du byttet tenningslås på?

ASK Racing
28/12/10, 16:23
min s70, å en annens v70, men er samme på xc70 :)

Stig-Arne
28/12/10, 17:52
Husk bare på å reklamere på tenningslåsen.
Om forhandleren krangler, så ta istedet direkte kontakt med Volvo Norge.
Bilen din er vel akkurat gådd ut av garantitiden, men reklamasjonsretten har man til bilen er 5 år..

Tore
28/12/10, 17:56
Husk bare på å reklamere på tenningslåsen.
Om forhandleren krangler, så ta istedet direkte kontakt med Volvo Norge.
Bilen din er vel akkurat gådd ut av garantitiden, men reklamasjonsretten har man til bilen er 5 år..

Med mindre man snakker om bruktimport... Volvo Norge har bare norsk reklamasjonsrett ovenfor de som har handlet via dem....