PDA

Vis full versjon : Bytte til sperre



tempo_panter
27/12/10, 15:59
Har fått tak i meg en sperre til 740n og lurte på åssen sperre det er. også ser jeg at det er forskjell på speedometeringene så hva må jeg gjøre for å få det til å fungere med mitt speedometer?? :)
http://i270.photobucket.com/albums/jj83/raggetussa/HPIM1782.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj83/raggetussa/HPIM1781.jpg

jonass
27/12/10, 19:12
Det der er en lammelldiff også kalt limited slip differential

tempo_panter
27/12/10, 19:17
Det der er en lammelldiff også kalt limited slip differential

Er det bra greier?? Hørt at det er noen skruer man kan stramma elns så den sperrer bedre?? :)

jonass
28/12/10, 06:41
Jeg synes det er en kjempe fin sperre, Ingen skruer du kan stramme som gjør at den sperrer mer nei.

Tåler ikke all verden for kryssakslingen i de knekker, men oppfører man seg så holder de

tempo_panter
28/12/10, 11:44
Jeg synes det er en kjempe fin sperre, Ingen skruer du kan stramme som gjør at den sperrer mer nei.

Tåler ikke all verden for kryssakslingen i de knekker, men oppfører man seg så holder de

okok, men vet du åssen det blir med speedometeret da? :)

jonass
28/12/10, 12:08
Det vet jeg også:D du må skaffe en ring med 48 tenner hvis ikke blir det feil. Du kan også skaffe speedo for 12 tenner som kommer fra samme bil

tempo_panter
28/12/10, 14:09
Det vet jeg også:D du må skaffe en ring med 48 tenner hvis ikke blir det feil. Du kan også skaffe speedo for 12 tenner som kommer fra samme bil

hehe,Hvor kan jeg få tak i en sånn speedoring uten at det koster skjorta æ? men viss jeg like godt bytter hele speedometeret, åssen kan jeg se om det er til 12 eller 48 tenner?? :)

tempo_panter
30/12/10, 15:38
hehe,Hvor kan jeg få tak i en sånn speedoring uten at det koster skjorta æ? men viss jeg like godt bytter hele speedometeret, åssen kan jeg se om det er til 12 eller 48 tenner?? :)

Ingen som vet?? :)

ArneR
31/12/10, 06:10
Enkleste er vel å ta ringen som står på den gamle akslingen?

Men jeg hadde heller byttet instrumentet før jeg byttet speedoringen.. :p

Skal vel ved hjelp av tallkoden på selve speedometeret finne ut om det er til 12 eller 48 tenner om jeg ikke tar feil, ellers er det jo å kjøpe et brukt instrument på huggeren fra samme årsmodell som den gamle akslingen din er, men dobbelsjekk ved å åpne lokket bakpå før du kjøper det.. :)

tempo_panter
31/12/10, 13:15
Enkleste er vel å ta ringen som står på den gamle akslingen?

Men jeg hadde heller byttet instrumentet før jeg byttet speedoringen.. :p

Skal vel ved hjelp av tallkoden på selve speedometeret finne ut om det er til 12 eller 48 tenner om jeg ikke tar feil, ellers er det jo å kjøpe et brukt instrument på huggeren fra samme årsmodell som den gamle akslingen din er, men dobbelsjekk ved å åpne lokket bakpå før du kjøper det.. :)

tenkte å jeg skulle sette over ifra den andre, men ser ikke ut som om det passer :( men en kamerat av meg har samma sperra som er ødelagt og han mener på at den ringen er 48 tenner så blir til at jeg bruker den speedoringen :D

ArneR
03/01/11, 05:05
Da blir det nok en ordning på det.. :)

R.G
03/01/11, 11:52
lettest er å bytte ringen:) hvis ikke må du da skaffe anna instrument som nevnt tidligere, men da må du gjøre om på ledninger og koble om på kontakter inn på instrument pga er ikke likt el nett på speedo opplegget på 48 tenner mot 12 tenner:)