PDA

Vis full versjon : Lesjøfors på 854



Erik 850
27/12/10, 15:19
Har vurdert å få montert lesjøfors på 850-en siden den er blitt ganske baktung :o
Men vil det fortsatt være litt komfort igjen i skuta? Orker ikke en bil som er like stiv som å sitte på en bruskasse :p

Tenker på disse fra Pedersen: http://www.pedersens-racing.no/bil/Lesjofors/
35mm, hvordan vil det eventuellt se ut?

Er ikke ute etter så veldig mye senk, men litt er jo alltids fint :)
Slik den er nå er den skikkelig baktung
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1596.jpg

mrstfu
27/12/10, 15:31
er forferdelig vanlig at 854 titter litt opp, var sånn med min og, er forsåvidt sånn ennå. Veit ikke hvor stivt/hardt lesjøfors blir.

anbefaler på der sterkeste Nivomat fra 850R/v70R, senker 25mm, og holder høyden konstant under kjøring. har det bak på min, senken er i min bok perfekt bak, foran skal den ned 20mm til.

Kjenner en kar som har et sett Nivomat fra v70R liggende, ta det på OM evt.

Kjetil Krømcke
27/12/10, 19:30
kan du ikke kjøpe forsterkede fjører fra mekonomen da? eller holder ikke det? tenkte selv å ha det på min (stv)

Erik 850
27/12/10, 19:57
Men de fjærene senker vel ikke noe?
Jeg vil ha litt senk, men samtidig litt komfort.
Men det er kanskje demperne som styrer komforten?
Jeg har lite peiling på dette, derfor jeg spør :)

Synes det er litt for stor gleppe mellom hjulbue og dekket (foran that is, bak har den segi seg ganske pent :p ), så en litt moderat senk hadde gjort seg :)

Kjetil Krømcke
28/12/10, 00:44
jeg vil gjerne ha min høyere bak jeg:) for den blir så utrolig lav når jeg har på henger.

mrstfu
28/12/10, 04:30
2jeg vil gjerne ha min høyere bak jeg:) for den blir så utrolig lav når jeg har på henger.

da er nivomat tingen for deg da. jeg har kjørt en del henger med min etter jeg fikk på nivomat, holder seg like pen. og jeg må vel innrømme kulevekta har vært et par gram over 75kg:D

Erik 850
28/12/10, 23:32
Noen som har bilde av en 850 med lesjøfors?

Har prøvd å søke litt rundt, men finner stort sett bare 240 med kappa lesjøforser :p

mrstfu
29/12/10, 00:38
selve fjæra er vel ikke konstruert på noen spesiell måte. søk etter en 850 med den senken du er ute etter, så få du vel flere treff.

og 240 er vel uanssett mer populær når det kommer til lesjøførs, mens det er mer vanlig å sette på et komplett senkesett på 850, altså fjær + demper. sjekk nilsebu sin, den er senket 40/40. riktignok en v70, men da skjønner du hvordan hjulbuene ligger i forhold til dekket med 40/40 senk.