PDA

Vis full versjon : S60 - Høyttaler forvirring



aarnes
27/12/10, 08:20
Folkens,

jeg har nylig kjøpt inn 6x High Performance som jeg nå har byttet ut.

To av de var uten ramme, så jeg måtte flytte over fra de som satt der.
Det merkelige er at selv etter lodding på kontakten - og sjekket flere ganger, så er den ene død. ikke snakk om at den skal leve - på noen av kanalene i bilen.
Noen som har vært borti dette? at de bare dør? den fungerte før den ble tatt ut av forrige bil.

Andre saken er som nevnt over at jeg måtte flytte høyttalerne over til de gamle "ringene".

Er det i praksis mulig å lodde feil på pluss og minus her?
Elementet kan kun settes inn en vei i ringen/adapteren og da legger kablene seg på respektiv plass.
Det jeg funderer på er om det er faktisk er forskjell på de, siden det er forskjell på ringene..
Grunnen til at jeg spør er at når jeg skrur opp litt volum så skurrer det noe vanvittig. høres rett og slett ut som det er koblet feil på pluss og minus...

volvobertil
27/12/10, 17:04
Skulle du ha koblet feil så vil forskjellen bli på bassen på høytalerene dette kan sjekkes via balanse knappen når du pendler h-v side,skal være mest bass i senter.

Mulig spilleren har en innebyggd sperre når det ikke er riktig koblet?


Nå tenker jeg bare høyt:)






Folkens,

jeg har nylig kjøpt inn 6x High Performance som jeg nå har byttet ut.

To av de var uten ramme, så jeg måtte flytte over fra de som satt der.
Det merkelige er at selv etter lodding på kontakten - og sjekket flere ganger, så er den ene død. ikke snakk om at den skal leve - på noen av kanalene i bilen.
Noen som har vært borti dette? at de bare dør? den fungerte før den ble tatt ut av forrige bil.

Andre saken er som nevnt over at jeg måtte flytte høyttalerne over til de gamle "ringene".

Er det i praksis mulig å lodde feil på pluss og minus her?
Elementet kan kun settes inn en vei i ringen/adapteren og da legger kablene seg på respektiv plass.
Det jeg funderer på er om det er faktisk er forskjell på de, siden det er forskjell på ringene..
Grunnen til at jeg spør er at når jeg skrur opp litt volum så skurrer det noe vanvittig. høres rett og slett ut som det er koblet feil på pluss og minus...

morrun
28/12/10, 01:17
Hei.
Kan man finne ettermarkeds-høyttalere som passer rett inn i originalhullene rundt omkring på en s60 (2001), eller må jeg lete etter originae volvolhøyttalere? Hvilke dimensjoner er det i så fall på de ulike høyttalerne? Skulle gjerne visst dimensjonene rundt om i hele bilen. Jeg har skurring enten i bakdør passasjersiden eller hattehylla, samme side (blir ikke helt enig med meg selv).
Mvh. Morten

aarnes
28/12/10, 08:08
nei. men du får kjøpt adaptere som passer rett inn.
Du kan jo kjøpe orginale performance , eller oppgradere.
jeg har 6 stk vanlige liggende etter oppgraderingen :)

Steen
28/12/10, 12:24
Er vertfall 6.5" i frem og bakdører på min S60 2002. ikke helt sikker på hattehyllen, men tror det er 8" der.

aarnes
28/12/10, 13:35
Her er en guide på hvordan sette inn andre høyttalere..

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=18246&highlight=h%F6gtalare

morrun
28/12/10, 23:45
Fint mekketips du viser til der, men dørsidene i min s60 ser litt anerledes ut. Jeg har en slags dobbel høyttaler-kombinasjon nede i døra framme. Om det virkelig er noen diskant oppe har jeg aldri fundert noe på. Har tenkt at det sikkert er det, siden det ser sånn ut. Uansett, med denne doble høyttaler-løsninga nede, betyr det at jeg har en eller annen form for oppgradert stereopakke?

Mvh. Morten

Steen
29/12/10, 00:27
Kan være du har et slikt Premium sound system.
Kan jo sjekke vilket nr du har på spilleren din og om det er en forsterker under passaskjerstolen :)

Kan se litt nerme på utstyre på linken under :)

http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb/AccessoriesWeb.mvc/sv-SE/SE/S60/2001/all/all/all/ShowDocument/VCC-260622

aarnes
29/12/10, 12:31
Er ikke premium morrun - du har HU-603, men du har premium dørsider, som betyr at du kan sette inn premium høyttalere dersom du får tak i det.
merk at du burde sette inn hu-803 og pa300 i tillegg isåfall.

mister j
29/12/10, 13:20
Men ytterst heldig med dørtrekkene er du

OleIdole
29/12/10, 16:46
Vansklig å byttet fra hu603 til hu803 ?

HansM
29/12/10, 18:04
Vansklig å byttet fra hu603 til hu803 ?

Står en del her --> http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15485

Per Turbo
29/12/10, 18:08
Er egen SW til forsterkerne også, samme pris.

morrun
30/12/10, 01:46
Takk for linken steen og takk for all info. Beklager at mine spm. ser ut til å ha brakt tråden din litt utenfor hva du kanskje hadde tenkt aarnes. Kjekt å ha de rette dørsidene som utgangspungt da, men jeg satt litt fast i kommentaren nederst i linken fra steen, som lyder slik:
"Obs!
För bil utrustad med främre dörrpaneler anpassade för Premiumhögtalare (FDPAN2). Se Vehicle Info i det web-baserade TIE-systemet. VDN name= NA02. VDN= Variant Designation Number"
Hvordan nyttiggjør jeg meg det her? Har blitt litt gira på å oppgradere jeg også nå.
Mvh Morten

Per Turbo
30/12/10, 09:24
FDPAN2 = Front Door Panel 2. Altså type 2 som da er for Premium.

Da har du paneler som du sier, men plass for de dobble høytallerne.
Få tak i Premuim høytallere, HU 803 og PA-300 forsterkeren fra en huggebil i Sverige eller noe, det spiller nok så bra det anlegget originalt.

Petter her inne mener jeg dro ca 130dB på originalanlegget i sin 05/06 V70 VOR med org. subwoofer. Ikke ille det til å være 100% originalt. :)

Per Turbo
30/12/10, 10:13
Det er ikke her vi diskuterer bremser, men mulig din erfaring er dårlig. :)