PDA

Vis full versjon : problem med tomgang når motoren er kald... 740 tic.



Karianne
25/12/10, 23:51
Om jeg skal starte min volvo når det er under 10-grader vil den ikke stå på tomgang selv. Må holde den på 2000 omdreininger i noen sek før den går på tomgang av seg selv. Men etter det er den gulle god=D

Den har en turtall på 600 fram til motoren er helt varm, etter det ligger den på en 900 og det er det jeg kjører med til vanlig.

Hva tror dere dette kan være?

( tenker tomgangsregulatoren, tar jeg feil da?)

Thobbus
26/12/10, 15:46
Lurer også på dette. men er det kansje en kaldstartsventil?

Karianne
26/12/10, 21:56
Det kan være. har ikke hatt tid til å se på det enda men den går da greit når den er varm så har ikke mye probem med det. men trenger bare tips;)

skal ta det etter nyttår;)

s4nd3r
27/12/10, 00:25
nappa ut ledninga på tomgangs ventilen, og spraya den full i crc.. og stappa den på plass.. da blei den bedre ei lita stund.

Karianne
27/12/10, 01:10
nappa ut ledninga på tomgangs ventilen, og spraya den full i crc.. og stappa den på plass.. da blei den bedre ei lita stund.

Kan prøve det. ka du brukt av crc da?

jonass
27/12/10, 01:13
crc 5-56 duger fint til dette wd40 er også fin:D

Daniel V
27/12/10, 01:15
Slik du beskriver det over her, har maaaange gamle Volvoer det. Høres ut som om det er kaldstartsventilen din som tuller. Men hvis det ikke er verre enn å gi litt gass i noen få sekunder er det begrenset hvor mye tid og penger jeg hadde orket å bruke på å finne ut av det :)

Evnt. er motorvarmer et godt alternativ :)

Karianne
28/12/10, 13:01
crc 5-56 duger fint til dette wd40 er også fin:D

Takker skal prøves ut ^^

Karianne
28/12/10, 13:02
Slik du beskriver det over her, har maaaange gamle Volvoer det. Høres ut som om det er kaldstartsventilen din som tuller. Men hvis det ikke er verre enn å gi litt gass i noen få sekunder er det begrenset hvor mye tid og penger jeg hadde orket å bruke på å finne ut av det :)

Evnt. er motorvarmer et godt alternativ :)

Ser den ^^ vil bare ha volvoen min e gullegod stand^^ koster på den alt den trenger for at han skal bli bra=D så betyr ikke så mye for meg på pengene og tiden =D...
men takk, skal se på den ;)