PDA

Vis full versjon : Motorservice erfordras



svein
25/12/10, 21:15
Hvis jeg trøkker på litt i min V70 D5 2003-modell, går den av og til i nødmodus. Dvs at den ikke gir full effekt, men det går an å kjøre den. I dashbordtet får jeg beskjeden: "Motorservice erfordras"... Om jeg da stopper motoren og starter den igjen, er den like fin. Dette skjer kun ved brå akselrasjon der bilen får "noe å jobbe med". Kan det være en føler eller en sonde som er klar for utskifting, eller er det noen som vet hva dette er? Har vært borti dette på andre V70er også.

MadAss
25/12/10, 21:59
Kan vere nødmodus pga for lavt turbotrykk.
Dette kan vere feil på turbotrykksgiver, turbo eller sprengt intercooler. Ved defekt intercooler vil du se at det ryker ganske svart under gasspådrag før nødmodus kobles inn.

Trenger ikke å være noen av disse feilene, men er de mest vanlige feilene ved feilmelding som kommer under pådrag.

TeamBørnOut
26/12/10, 00:08
Dette skjedde meg når ene turbotrykks røret lakk...

ASK Racing
31/12/10, 14:38
kan også skje derso et eller begge fremre og bakre motorfestene er pungterte, da de er vakumstyrte, tro det eller ei :)

gunnargt
31/12/10, 18:13
Er nesten garantert VNT ventilen din som kødder. Den som styrer turbotrykket

MadAss
02/01/11, 01:24
kan også skje derso et eller begge fremre og bakre motorfestene er pungterte, da de er vakumstyrte, tro det eller ei :)

Eller at en vakumslange til motorfestene har hoppet av ;)

ASK Racing
02/01/11, 01:33
eller det :)