PDA

Vis full versjon : Rockeren's 740 B230FK Bruksbil...Byttet mot Chrysler Grand Voyager!



Sider : 1 [2] 3

Rockeren
25/02/10, 13:45
Må bare få henta de først.. :p

Den har btw passert hele 245000km nå :D

henrik940
25/02/10, 15:16
Og motor skal i følge forrige eier ha passert 180 000.

Rockeren
25/02/10, 18:08
Tar som regel slikt med en liten klype salt så lenge det ikke finnes papirer på det..Men regner med den har mange år igjen om ikke noe uforutsett skulle skje..
Tror jeg fant årsaken til at den stopper og har lav tomgang innimellom også i dag..Nesten for flaut å si det,men siden jeg hadde det travelt da jeg holdt på glemte jeg å blende en vacumslange på innsuget.. :o
Lurer på om jeg må ned med trykket også,den kutta ved 4500 i dag...Tror kanskje det er pga jeg ikke har oppgradert noe på bensinleveransen..Samt jeg sparer jo clutchen litt ved å kjøre på lavere trykk.. :)

Rockeren
01/03/10, 18:58
Må få spart opp til ny clutch snart iallefall...Men hva slags clutch trenger jeg?
Og hva passer på min? Skal ha noe som tåler 0.9-1 bar ladetrykk uten å slure :cool:
Men ikke noe av/på clutch eller noe som gjør pedalen vesentlig tyngre.. :rolleyes:

Anbefalinger?

TeamBørnOut
01/03/10, 19:00
orginal turboclutch fra volvo eller pedersen racing

TurboHansen
01/03/10, 19:01
orginal turboclutch fra volvo eller pedersen racing


Hvorfor ikke forsterka?

TeamBørnOut
01/03/10, 19:02
fordi han ikke trenger det. ET motoren har jo 180hk og kan chipes fra volvo og ha litt mer.. og den motoren er mye hissigere en denne

jonass
01/03/10, 19:04
hvis du tenker på forsterka som i tp712, eller tp763 så blir pedalen vesentlig tyngre og trampe

Joakim-G_R
01/03/10, 23:25
Får også forsterka turboclutch. Ingen vits i å nøye seg med orginal clutch, gå heller opp til 1. steg forsterka turboclutch, evt "spesialclutchen" 763.

The Sven
01/03/10, 23:40
"forsterka turboklutsj?" Den kalles vel bare det fordi den er bedre enn sugemotorklutsjen.

Joakim-G_R
01/03/10, 23:47
Nei. Pedersens har en clutch som er forsterket, ikke fordi den "er bedre enn sugemotorclutchen".

Den er bedre enn turboclutchen.

ChrML
02/03/10, 16:09
Må ikke glemme at forsterka clutsj (763 + organisk diesel lamell) er dyrt da. Koster ca 4500 kr + frakt, mens en standard turboclutsj koster rundt 2500 kr + frakt.

Hvis mannen ikke skal ha noe mer effekt enn det han har nå, så er det neppe lønnsomt mtp komfort og økonomi og kjøpe forsterka clutsj. Spesielt ikke når fyren har wireclutsj og setter på en trykkplate som er relativt ukomfortabel tung med hydraulisk clutsj ;).

The Sven
02/03/10, 18:55
Nei. Pedersens har en clutch som er forsterket, ikke fordi den "er bedre enn sugemotorclutchen".

Den er bedre enn turboclutchen.

Da foreslår jeg at du finner den på nettsidene dems. De selger standard turboklutsj som "forsterket" til sugemotor. Ikke noe forsterket turboklutsj. Da er det rett på TP-763 eller 712.

Joakim-G_R
02/03/10, 23:05
Det er det jeg ble fortalt av Stein selv, en av de 1000 gangene jeg har stått å plapra der. De har endel i sjappa som de ikke har på nettet også.

Rockeren
04/04/10, 22:38
Vurderer å bytte ut denne pga manglende tid og økonomi til å ferdigstille bilen slik jeg ville hatt den...Seriøse og konkrete bud vurderes...Skambud og andre spydigheter vil jeg ha meg frabedt.

Merk dere at den VURDERES solgt...Altså må ikke selge om jeg ikke får et seriøst og vettugt bud.

Evt noen som har en seriøs anelse om hva den kan være verdt?
19T turbo 0.8 bar
Ny LMM så fort jeg får tak i
Nytt 3" JT rustfritt med 2 potter
Viking Ecotrim Chip


Hvis noen lurer på noe annet så er det bare å spørre...

Christian
04/04/10, 23:03
Bytte i Kia? :D

-Shark-
04/04/10, 23:18
hva er sånn ca pris som du trenger? Virker interessant og kjøpe denna, ikke lange turn heller

Rockeren
04/04/10, 23:25
Bytte i Kia? :D

Haha,uaktuelt :D


hva er sånn ca pris som du trenger? Virker interessant og kjøpe denna, ikke lange turn heller

Håper vel på å kunne få et sted rundt 20 for den,men det er som sagt bare et håp ;)
Minstepris er 15.000,under det er uaktuelt.
Har vel kosta på den nærmere 10.000 etter kjøp..

-Shark-
04/04/10, 23:36
og hva må gjøres?

Eu ok?
Skilter?
Motor ikke godkjent?

Rockeren
04/04/10, 23:47
Eu godkjent til neste år mener jeg..
Skilter og i daglig bruk
Ikke godkjent motoren nei.
Må bytte clutch og utløserlager.
Finne en smart måte å henge opp/plassere hjernene på førersiden
Koble opp lys i turbotrykksmåler
Koble opp vanntempmåler (har liggende,mangler overgang bare)
Koble opp oljetrykksmåler (mangler overgang)
Få plassert sikringsboksen og ledninger så man får sammen midtkonsollen..

Egentlig bare en haug med småplukk,men når tid og økonomi ikke strekker til så får jeg den aldri ferdig.. :(
Bedre å selge,og få gjort noe med de 2 andre prosjekta istedet..

Rockeren
05/04/10, 14:11
Er interessert i å bytte mot en evt stasjonsvogn..Enten Volvo eller amcar :)

Rockeren
12/04/10, 17:44
Da er denne solgt..Hvis kjøper er seriøs,noe jeg regner med :)

Blir levert på onsdag...Litt trist,men samtidig en lettelse å slippe å tenke på ekstra utgifter og andre prosjekter som må stå...

Kommer vel til å legge inn en liten siste bildeupdate når bilen er klargjort for levering.. :)

Så håper jeg neste eier tar godt vare på den og ikke knuser den i et tre eller noe slikt.. :)

The Sven
12/04/10, 19:18
Første bilen du har solgt?

Hehe, å ta godt vare på en bil består av å ikke knuse den i et tre eller noe:)

Så håper jeg neste eier tar godt vare på den og ikke knuser den i et tre eller noe slikt.

Rockeren
12/04/10, 20:08
Hehe..Nei har solgt biler før også..Men denne var jeg egentlig veldig fornøyd med,så er jo litt "synd" å selge den. Men da får jeg kanskje råd og tid til andre prosjekter.. :)

Man kan ta godt vare på en bil,men likevel knuse den i et tre eller noe vettu... Regner med du tok poenget.

Skal be ny eier starte prosjekttråd her også så man kan følge med videre på alt jeg ikke fikk gjort.. :p

tusselaid
12/04/10, 21:43
Vilken amrikaner er det du skal hente??

Rockeren
13/04/10, 05:50
Det blir en 79 modell Oldsmobile Custom Cruiser. Karosseriet er 84 modell,men venstre rammevange er byttet og godkjent som karosseribytte fra en 79.Så den er registrert i 79. Altså veteran :D

Legger ut bilder i Generelt prat tenker jeg når den står hjemme :)

Torra
13/04/10, 12:21
Får du mye for den da? :p
Hehe klager over for mange prosjekter, så selger du den ene og skaffer deg en ny? :p

T90
13/04/10, 12:42
Ser for meg at Amcarn tar all tia di nå.
Dieseldyre og 760n blir vel stående nå framover?

Rockeren
14/04/10, 20:02
Olds'en er ikke noe prosjekt. All tid og penger går til 760.

Men så gikk det til helvete i dag da pga fjompen hadde med seg 4 stk til å se på den. Og så mye feil som de fant har aldri jeg funnet. Møkkafolk.
Så ble ikke salg..Kunne ikke godkjennes med 19T,måtte ha katalysator,fikk ikke godkjent med effektanlegg,chip,uten registerreimdeksel. Måtte visstnok bytte hele nettet til 940 og jævlas...Bensinpumpa bråka visst for mye.Ventilene tikket visst..
Kiss my fuckin' ass!

Jaja,da får jeg kanskje solgt den til noen som vil ha et prosjekt..:rolleyes:

ChrML
14/04/10, 20:04
Olds'en er ikke noe prosjekt. All tid og penger går til 760.

Men så gikk det til helvete i dag da pga fjompen hadde med seg 4 stk til å se på den. Og så mye feil som de fant har aldri jeg funnet. Møkkafolk.
Så ble ikke salg..Kunne ikke godkjennes med 19T,måtte ha katalysator,fikk ikke godkjent med effektanlegg,chip,uten registerreimdeksel. Måtte visstnok bytte hele nettet til 940 og jævlas...Bensinpumpa bråka visst for mye.Ventilene tikket visst..
Kiss my fuckin' ass!

Jaja,da får jeg kanskje solgt den til noen som vil ha et prosjekt..:rolleyes:
Det meste der hørtes ut som tull. Chip, effektanlegg og uten katalysator har ikke noe å si (bilen er 87 mod). Alle Volvomotorer tikker. Registerreim dekslet har de et poeng med da Biltilsynet ikke liker sånt pga kan få fingre og sånn inn der, men hvor lang tid tar det å sette på :p.

Nedkvit'n
14/04/10, 20:05
Synd da Rocky! :)

Torra
14/04/10, 21:42
Chrml har et utrolig godt poeng, ubetydelige ting egentlig :p Veldig synd!

kermitt
14/04/10, 21:49
chip, effektanlegg osv har ikke noe å si. flisespikkeri. en volvomotor som ikke tikker er ikke frisk :p

T90
14/04/10, 22:47
HAHA ser bare før meg att de rakket ned for å få bilen din til gibort pris.

DieselDriver
14/04/10, 22:55
Hvilken motor sitter det oldsmobilen?

Rockeren
15/04/10, 06:34
Var visstnok blitt jævlig strengt,de hadde visst spesialisert seg nedi sarp der og greier..Så var visst vanskelig...Mye mulig,men da reiser man bare et annet sted å godkjenner hvor de ikke har så god peil.
Han greide tilogmed å lire ut av seg at: Hvis man setter demperen feil vei så de ikke ser nummeret på den,så får du aldri godkjent bilen...
Høres helt på trynet ut spør du meg men...

30.000 for å få den godkjent? pisspreik.


Vet ikke hva slags motor det var i oldsen,men skulle være ca 170hk...V8...

turb00le
15/04/10, 08:09
Hadde de kommet til meg hadde jeg bedt de om å ta springmarsj og løpe til helvete.
De er ikke så vanskelige på BT.
Siden bilen er en 87 mod så er det ikke krav om kat da reglene følger bilen og ikke motoren. Volvo motorene vil tikke litt med mindre det er shimsa inn på kusehåret og fjerna dempere under løfterne. Dysene støyer jo også litt noe som ikke er mulig å unngå.
Demperne skal BT bare drite i, det har de ikke noe med. Fjærene derimot henger de seg opp i hvis de ikke finner nr på.
Eneste er regreimdekselet. Turboen har heller ingen betydning, de vet ikke hva som er forskjellen på de uansett så lenge den ikke ser groese ut.

Jeg ville si at ett par kvelder i garasjen og kanskje 1500 i påkost så glir den rett gjennom.

Du har liksom medvind på det meste skjønner jeg.

Christian
15/04/10, 13:35
Hadde de kommet til meg hadde jeg bedt de om å ta springmarsj og løpe til helvete.
De er ikke så vanskelige på BT.
Siden bilen er en 87 mod så er det ikke krav om kat da reglene følger bilen og ikke motoren. Volvo motorene vil tikke litt med mindre det er shimsa inn på kusehåret og fjerna dempere under løfterne. Dysene støyer jo også litt noe som ikke er mulig å unngå.
Demperne skal BT bare drite i, det har de ikke noe med. Fjærene derimot henger de seg opp i hvis de ikke finner nr på.
Eneste er regreimdekselet. Turboen har heller ingen betydning, de vet ikke hva som er forskjellen på de uansett så lenge den ikke ser groese ut.

Jeg ville si at ett par kvelder i garasjen og kanskje 1500 i påkost så glir den rett gjennom.

Du har liksom medvind på det meste skjønner jeg.

Man må ha andre dempere for å godkjenne 7 serie med turbo, var nok det han mente.

T90
15/04/10, 15:10
Man må ha andre dempere for å godkjenne 7 serie med turbo, var nok det han mente.

Kanskje han/de hadde lest godkjennnteproduktendringer.pdf fra volvo da?

Rockeren
15/04/10, 16:05
Ja,begynte å lure jeg også,om de faktisk hadde lest det..For der står det INGENTING om hverken effektanlegg,katalysator,chip,turbotype osv osv...
Og bytte ledningsnett? Ikke faen...
Tilogmed JEG,som ikke kan allverden om detta vet at det der er bare oppspinn og tull. Virket som de prøvde å finne flest mulige feil på bilen for å ikke kjøpe.
Det var nesten så jeg sa før de dro,at skal dere være med han stakkaren å kjøpe bil,så finner han aldri en bil som er bra nok,dra til helvete.
Men gjorde det ikke..


Bud over 15.000 vurderes...

Trond D.
15/04/10, 16:09
mener at mann må dokumentere demper bytte med bilder av montering, det gjord en kompis iallefall.

SirKim
15/04/10, 16:19
Har dempere liggende jeg om du trenger :)
Orginale dempere som stammer fra 940 Turbo

jonass
15/04/10, 17:53
høres ut som du lever i en lang motbakke nå ja Rockeren. Lurer nesten litt på hvorfor de i det hele tatt så på bilen. Og hadde de hatt så mye peiling som de utga seg for så hadde de visst at det ikke var mange timene med jobb heller

Kenneth D
15/04/10, 19:17
mener at mann må dokumentere demper bytte med bilder av montering, det gjord en kompis iallefall.

Mener du at man må dokumentere med bilder om man f.eks bytter fra orginale til bilstein? Isåfall må det være noe nytt, var senest i fjord å godkjente senkesettet mitt med Bilstein Clubsport dempere og det synes jo veldig godt at det er andre dempere på bilen om man ikke har orginale på en måte.

Christian
15/04/10, 19:35
Mener du at man må dokumentere med bilder om man f.eks bytter fra orginale til bilstein? Isåfall må det være noe nytt, var senest i fjord å godkjente senkesettet mitt med Bilstein Clubsport dempere og det synes jo veldig godt at det er andre dempere på bilen om man ikke har orginale på en måte.

På 740 GL må man ha dempere fra 740 Turbo for å få godkjent motorbytte.
Det er nok dette han mener han måtte dokumentere.

kermitt
15/04/10, 22:00
aldri vært ute for at de har sjekka om du har bytta dempere på visning. når jeg var inne med volvoen for å få godkjent gasser turbo satsen min ville han bare se kvittering på at jeg hadde alt som sto på lista. det hadde jeg jo selfølgelig.... :p

Rockeren
15/04/10, 23:11
høres ut som du lever i en lang motbakke nå ja Rockeren. Lurer nesten litt på hvorfor de i det hele tatt så på bilen. Og hadde de hatt så mye peiling som de utga seg for så hadde de visst at det ikke var mange timene med jobb heller

Ja,det kan man jo trygt si.. Begynte jo å lure jeg også etterhvert. Skjønte det med en gang jeg så bilen de kom i,og 5 stk... " Ja,nå blir det vel neppe salg i kveld" Og jeg fikk rett.. :p

Men,kommer en på lørdag og skal se på den...Krysser fingra for salg da :)

Christian
15/04/10, 23:17
Sier seg selv at når dem rakker på bilen er dem kun ute etter å prute.
Du vet jo selv hva du selger, så du må bare stå på ditt!

Rasdaln
16/04/10, 11:51
Lite me bilete av 740 her? Berre mykje skriveri :P

Rockeren
16/04/10, 17:33
Er ikke så mye bilder nei...Kan jo legge ut noen bilder etter siste vask..
Tok bare utvendig,kan ta noen innvendig også i morra eller no..

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1211.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1212.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1213.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1214.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1215.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1216.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1217.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1218.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1219.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1220.jpg

Har noen nyere også,men har ikke fått de inn på pc'n enda. Kommer nok i løpet av helgen. Og luftfilter-opplegget fikses i kveld..Så slipper turboen å ryke på nytt... :rolleyes:

MrX
16/04/10, 18:28
Kan du ikke bare beholde denne, det ser jo ut som en ok brukis? Så kan du heller selge unna noe av det andre skrotet, og bruke cash på denne?

Rockeren
16/04/10, 20:17
Nja..Får ikke noe igjen for de andre bila som de står nå :p
Så det gidder jeg ikke..Trenger en billigere brukis også,denne vil komme til å koste etterhvert med girkasser,clutcher,bakaksler osv osv...
Har ikke økonomi til det.. :o

henrik940
16/04/10, 20:20
Så sprek er'n ikke :p

Rockeren
16/04/10, 20:24
Hehe...Ikke for øyeblikket kanskje...Men den vil nok bli det :p

Team Tynner
16/04/10, 22:01
Nja..Får ikke noe igjen for de andre bila som de står nå :p
Så det gidder jeg ikke..Trenger en billigere brukis også,denne vil komme til å koste etterhvert med girkasser,clutcher,bakaksler osv osv...
Har ikke økonomi til det.. :o

olds`n så billig i drift da?:)

The Sven
16/04/10, 22:24
Rockeren-logikk er ikke som annen logikk :)

DieselDriver
16/04/10, 22:26
olds`n så billig i drift da?:)

Gm er aldri billig i drift;)

Chrysler/dodge er tingen. Bruker kanskje mye bensin men man trenger jo ikke og reparere det;)

MrX
17/04/10, 07:19
Skjønner ikke helt hvordan du tenker jeg. Om du bare bruker denne 740'en til daglig og ikke burner for alle smådamene eller parkerer den i grøfta så er det vell ikke så mye utgifter for og holde den på veien.

Om du behandler den ok så slipper du og kjøpe både akslinger og kasser.

Så da sir vi det slikt, du selger 760 en og alt skrotet og kjøper en M90 kasse for pengene. Så selger du dieselen og kjøper deg en cola. Så kan du rocke vidre med turboen.

Rockeren
17/04/10, 07:42
Skjønner ikke helt hvordan du tenker jeg. Om du bare bruker denne 740'en til daglig og ikke burner for alle smådamene eller parkerer den i grøfta så er det vell ikke så mye utgifter for og holde den på veien.

Om du behandler den ok så slipper du og kjøpe både akslinger og kasser.

Så da sir vi det slikt, du selger 760 en og alt skrotet og kjøper en M90 kasse for pengene. Så selger du dieselen og kjøper deg en cola. Så kan du rocke vidre med turboen.

Hehe...Det å ha turbo,og bakhjulstrekk betyr at man kommer til å bruke det..sånn er det bare..Prøv å ha en bakhjulstrekker som går bra,og bare kjør pent med den...Jeg klarer det ikke.. :p
I tillegg til at det er mye annet småplukk jeg ikke ser meg tid eller økonomi til å styre så mye med..
Og den er-og vil alltid være et rullende prosjekt jeg er nødt til å bruke penga på...

Børge Vikebø
17/04/10, 08:51
Og den er-og vil alltid være et rullende prosjekt jeg er nødt til å bruke penga på...

sånn er det med alle biler ;)

henrik940
17/04/10, 09:00
sånn er det med alle biler ;)

Jepp. Og ville heller kjørt 740, enn en gammal dritbil :p

Rockeren
17/04/10, 09:34
Olds'en er i bedre stand enn denne.Og jeg trenger større bil også..Og veteran er jo billigere i avgifter..390,- i årsavgift...Billigere forsikring..

Samt,det er faktisk billigere deler til Oldsmobile enn til Volvo :cool:

ChrML
17/04/10, 09:35
Noen bilder av Oldsmobilen? Synes noen av de er ganske tøffe :).

Rockeren
17/04/10, 09:36
Har ikke det enda. Legger ut noen bilder av den i Generelt Prat når den står her :)

Den ser ca sånn ut..Litt mer sliten men samme farge og fasong :)
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/1648/1861/4118430001_large.jpg

Rockeren
17/04/10, 12:03
Har faktisk fått fiksa luftfilter-saken. Gjorde i går. Sover litt bedre om natta nå. Kjøpte silikonslangen på Volvo, 561kr skulle de ha for den. Så var det vel noen og 70kr på et 2" 60graders eksosbend hos Bilxtra. Et par slangeklemmer,og voila!

Ta noen bilder senere :)

Skulle satt på vannkjølinga i går også,men mangla kjølevæske til å etterfylle så det ble utsatt..

Faen,merker jeg ikke har lyst til å selge nå...Men skal jeg få tid og råd til å få i stand 760 og 740Diesel så må det bli sånn...
Skal ikke se bort ifra at jeg kjøper meg en slik bil igjen når prosjekta er ferdig..Eller kanskje før det også.. :p
Tiden vil vise... :)

Team Tynner
17/04/10, 12:31
Olds'en er i bedre stand enn denne.Og jeg trenger større bil også..Og veteran er jo billigere i avgifter..390,- i årsavgift...Billigere forsikring..

Samt,det er faktisk billigere deler til Oldsmobile enn til Volvo :cool:

billige deler er ett pluss,merka det på chevy`n min og i forhold til allt anna jeg har hatt.nesten moro å kjøpe deler,men ikke stort kult å skru på:)

Team Tynner
17/04/10, 12:33
Gm er aldri billig i drift;)

Chrysler/dodge er tingen. Bruker kanskje mye bensin men man trenger jo ikke og reparere det;)

kan være billig å kjøre med de,bygge om til gass for eksempel.slippe å sku på chrysler?skeptisk på det

Rockeren
19/04/10, 18:30
Fortsatt ingen interesserte? Faen,begynner å bli lei useriøse kjøpere nå...

Næssen
19/04/10, 18:39
Så ikke selg, er mitt tips;:)

Rockeren
19/04/10, 18:50
Har lyst til å prøve noe nytt. Morsom bil å kjøre dette,og liker den godt.
Men tida til å fjerne alle småfeil og få alt 100% mangler jeg. Ikke har jeg økonomi til å fikse alt heller..derfor jeg vil selge og få en billigere bil.

Nedkvit'n
19/04/10, 18:55
Kostar ofte meir enn ein trur å byte til ein billigare bil og ;)

Rockeren
19/04/10, 19:02
For min del koster det ingenting å bytte bil. Fordi det er veteran er den fritatt for omreg...
Og må sette den på fatter en stund pga forsikringa.Terra nekter meg plutselig forsikring,og gjensidige er for dyrt. If er for dyrt. Storebrand er for dyrt. Vente med å tegne ny forsikring på bil til jeg er 23..Blir billigere da.

Så det er mye som taler FOR å bytte:
-Amerikansk
-V8
-Fatter'n har billig forsikring på den,sparer pr i dag 700,- mnd på å bytte.
-Ingen omregistreringsavgift
-Lav Årsavgift (390,-)
-God teknisk stand = Lite påkost og utgifter
-Går på 95 blyfri = Penger spart.
-Stasjonsvogn,noe jeg trenger.

Det er vel fordelene jeg kommer på i farta.. :)

VolvoOla
19/04/10, 19:16
Går på 95 blyfri = Penger spart.

tror ikke du kan regne med så my penger spart på drivstoff på en gammal v8'er..

Rockeren
19/04/10, 19:24
Den bruker ikke så mye mer enn volvoen på mila så jeg vil nok spare noen kroner der. Er jo nesten 1kr i forskjell på 98 og 95 blyfri så det vil nok merkes uansett.

VolvoOla
19/04/10, 19:31
Den bruker ikke så mye mer enn volvoen på mila så jeg vil nok spare noen kroner der. Er jo nesten 1kr i forskjell på 98 og 95 blyfri så det vil nok merkes uansett.

har en gammal passat bensin jeg bruker til bruksbil, bensin, går på ca 0,5-0,6 på småkjøring, gode biler det til sitt bruk, anbefales:) a

MrX
19/04/10, 19:35
Hmmm... har hatt ett par biler med v8, og noen med turbo rødblokk. Om du tror at du sparer på drivstoffet har du blitt lurt.

Og hvilken motor er det som står i den oldsen som gjør at den kan gå på 95? Har aldri fått åtterene mine til og gå rent på det.

Rockeren
19/04/10, 21:26
Er ikke sikker på hva slags motor det er,men han sa iallefall at han brukte 95 på den og det var ikke noe problem.Går som den skal den. Var borte og prøvekjørte den i stad,ble ikke mindre lysten på bilen for å si det sånn. For en kjørecomfort..Volvoen er ikke sammenlignbar der! :D
Noen racer var det nå ikke,men den flytta seg ikke så dårlig fordet om den veier rundt 2 tonn :p

MrX
19/04/10, 21:51
Er moro med amcar ja, men og ha det som brukis er helt håpløst. Men det finner du ut av etterhvert. Lykke til

Rockeren
19/04/10, 21:58
Hvorfor er det håpløst? Det beste for slike biler er jo å bli brukt :)

TeamBørnOut
19/04/10, 22:12
gammel bil og 2tonn. v8 = bensinsluk...
Hvis Fk n din går like dyrt er det noe jævlig rart med FKn...
Hadde du kjøpt en større turbo å ikke en liten dritt så hadde du spart maaaange kroner på mila vettu :)

The Sven
19/04/10, 22:13
Hvorfor er det håpløst? Det beste for slike biler er jo å bli brukt :)

For bilen ja, men ikke for deg!

Rockeren
19/04/10, 22:39
Tja..Med normal kjøring så går V8'n på 1,2 på mila i bykjøring..Og rundt literen på langkjøring. Det er ikke så forbanna mye mer enn FK'n...

Sven: neivel? På hvilken bakgrunn mener du det?
Den trenger mye mindre vedlikehold=mindre utgifter.
Samt man sparer en del på forsikring,årsavgift og slikt.
Og det er billigere deler...
Men ta det med ro...Jeg har fortsatt 2 volvoer...Og kjenner jeg meg rett,så blir det plutselig en turbovolvo igjen senere,når økonomien tillater det. En som er ferdig bygd turbo..Evt original turbo bil...

Prøver bare å få litt til overs ved å bytte bil,slik at jeg kanskje kan få fullført de 2 andre prosjektene...Men det er visst helt håpløst å få noen her til å tro på meg,akkurat som normalt. Men jeg gjør som jeg har planer om jeg,så får man jo se...Den som ler sist.........er treig... :D

The Sven
19/04/10, 22:53
Tja..Med normal kjøring så går V8'n på 1,2 på mila i bykjøring..Og rundt literen på langkjøring. Det er ikke så forbanna mye mer enn FK'n...

Sven: neivel? På hvilken bakgrunn mener du det?
Den trenger mye mindre vedlikehold=mindre utgifter.
Samt man sparer en del på forsikring,årsavgift og slikt.
Og det er billigere deler...
Men ta det med ro...Jeg har fortsatt 2 volvoer...Og kjenner jeg meg rett,så blir det plutselig en turbovolvo igjen senere,når økonomien tillater det. En som er ferdig bygd turbo..Evt original turbo bil...

Prøver bare å få litt til overs ved å bytte bil,slik at jeg kanskje kan få fullført de 2 andre prosjektene...Men det er visst helt håpløst å få noen her til å tro på meg,akkurat som normalt. Men jeg gjør som jeg har planer om jeg,så får man jo se...Den som ler sist.........er treig... :D

Vi runder iallfall ikke oppover her når vi snakker om 1,2 liter på mila i bykjøring. Har da kjørt tunge drog med stort slagvolum jeg og og slike tall kan man bare drømme om.

Har aldri kjørt noe annet enn turbovolvo i de 7 åra jeg har kjørt bil lovlig på norsk vei, og de vedlikeholdsutgiftene som er så høye har ikke jeg merka noe til. Tror du kommer til å bli overrasket over hvor billig den faktisk var å eie når du har fått kjørt noen mil med Oldsmobile (hvis du ikke vraker den først).

Men vær sta du, som vanlig, så får vi se om du nok en gang spiser hatten din til slutt eller for en gangs skyld sitter og røyker sigar i chesterfieldsalongen din og gliser av alle oss på forumet som tok feil ;)

Venter iallfall spent på bilder av doningen når du får henta den!

DieselDriver
19/04/10, 23:26
kan være billig å kjøre med de,bygge om til gass for eksempel.slippe å sku på chrysler?skeptisk på det

gm er jo opel og opel er jo tysk. Og hva vet vi om tyske biler?
Bare se på russebiler det. en chevy har bare første gear igjen og er fullstendig ødelagt mens dodge holder som f.
Sto jo i et amcarblad fra 90 tallet at televerket? Kjørte med dodge 4x4 og chevy 4x4 vaner men de måtte kutte ut chevyene fordi gearkassen røyk hele tida med tyngre hengere. Går jo ann og bygge om dodger til gass og da.
Suburban og tahoe er jo katastrofebiler.

DieselDriver
19/04/10, 23:29
Er moro med amcar ja, men og ha det som brukis er helt håpløst. Men det finner du ut av etterhvert. Lykke til

Amcar er jo konge bruksbiler. Hva har bensinforbruk og si når man legger sammen regnestykket?

TeamBørnOut
20/04/10, 01:37
mindre utgifter på en slik bil en hva en volvo må ha? Dette blir bare teit.... jeg er glad i us biler... cruser 66ss om sommern + hotrod. Men mindre utgifter? aldri :)
Du får bare lære deg å kjøre bil som oss andre så får du forsikring vettu. Jeg kjører som en dust men har 70 eller 80% hos gjensidige :D
Ford ecolinen klarer jeg få ned til 1.1 -1.2 på mila ved pen kjøring...
Roddern 1.5-2liter
impalan går på en 1ved små kjøring...
Men skal man bruke de som bruksbiler så går det mer.... mye mye mer :P
Du får kjøpe en ecotrim chip til fk motorn å få på en større turbo så lander du på 0.7-0.8.
Jeg sier ikke det fordi jeg VIL du skal kjøre volvo! Tvertimot! du alene står vell for en 500-1000lapp av det vi andre betaler for volvone våres når du blir nekta forsikring :D
Men det er mulig å få en volvo til å gå billig...

henrik940
20/04/10, 05:39
mindre utgifter på en slik bil en hva en volvo må ha? Dette blir bare teit.... jeg er glad i us biler... cruser 66ss om sommern + hotrod. Men mindre utgifter? aldri :)
Du får bare lære deg å kjøre bil som oss andre så får du forsikring vettu. Jeg kjører som en dust men har 70 eller 80% hos gjensidige :D
Ford ecolinen klarer jeg få ned til 1.1 -1.2 på mila ved pen kjøring...
Roddern 1.5-2liter
impalan går på en 1ved små kjøring...
Men skal man bruke de som bruksbiler så går det mer.... mye mye mer :P
Du får kjøpe en ecotrim chip til fk motorn å få på en større turbo så lander du på 0.7-0.8.
Jeg sier ikke det fordi jeg VIL du skal kjøre volvo! Tvertimot! du alene står vell for en 500-1000lapp av det vi andre betaler for volvone våres når du blir nekta forsikring :D
Men det er mulig å få en volvo til å gå billig...

Ihvertfall billigere enn en oldsmobil!

Du lærer jo aldri heller Rockern. Det ender med at du kjøper deg noe drit.

MrX
20/04/10, 06:01
Om du ikke kan ha en Volvo turbo siden du ikke klarer og la være og gi gass, tror du virkelig at du klarer og kjøre med egg under høyrefoten med en åtter under huven? Jeg har nå som 2. bil en chevy van 6.2 diesel, og ligger på 1.5 liter på mila med den når jeg kjører meget pent og akselererer veldig forsiktig. Om jeg kjører som jeg gjør med Volvoen så ligger jeg på 2.1-2.3 liter på mila, og det er også uten grisekjøring, men vanlig kjøring med flyt i trafikken.
De bilene jeg har hatt med 350 motor (79 impala, 70 chevelle, 74 elcamino) har gjerne også ligget på rundt 2 liter på mila ved normal kjøring, ved litt buskjøring som det gjerne blir med slike biler flyger forbruket opp. Og ja disse bilene skal ha 98, ikke 95. Pluss at bakdekk også gjerne er dyrt ;)

Selve drivverket på disse bilene er heller ikke noe og rope hurra for, kassene til GM er ikke de mest solide greiene og er man ikke forsiktig må man skifte kassen rimelig kjapt, heldigvis er ikke kassene noe dyre.

Er ikke for og være kødd at jeg sier at dette prosjektet ditt er det dummeste jeg har lest om på lenge, men om du absolut vil ha en veteran for og spare penger tror jeg at du heller burde se på noe som en toyota corolla, fiat 600, vw boble eller noe slikt. De er litt billigere i forbruk enn Volvoen din. Må du ha stv så er det jo gode alternativ der også som Volvo 245 og mb 123.

Soulair
20/04/10, 06:47
Skal man først ha amerikansk V8, så foretrekker jeg Oldsmotorene p.g.a. 90 graders V-profil og "naturlig" tenningsrekkefølge.:)

Hvis det er 307 som står i bilen, behøver det ikke å bruke mye. Derimot er det en 455 bigblock, kan du regne med minst 2.5 liter på mila...

DieselDriver
20/04/10, 07:49
mindre utgifter på en slik bil en hva en volvo må ha? Dette blir bare teit.... jeg er glad i us biler... cruser 66ss om sommern + hotrod. Men mindre utgifter? aldri :)
Du får bare lære deg å kjøre bil som oss andre så får du forsikring vettu. Jeg kjører som en dust men har 70 eller 80% hos gjensidige :D
Ford ecolinen klarer jeg få ned til 1.1 -1.2 på mila ved pen kjøring...
Roddern 1.5-2liter
impalan går på en 1ved små kjøring...
Men skal man bruke de som bruksbiler så går det mer.... mye mye mer :P
Du får kjøpe en ecotrim chip til fk motorn å få på en større turbo så lander du på 0.7-0.8.
Jeg sier ikke det fordi jeg VIL du skal kjøre volvo! Tvertimot! du alene står vell for en 500-1000lapp av det vi andre betaler for volvone våres når du blir nekta forsikring :D
Men det er mulig å få en volvo til å gå billig...

Kjører 240 diesel jeg med lav forsikring.

Men det er billigere og kjøre amerikansk van en en caravelle.

henrik940
20/04/10, 08:46
Også går dieselbilene deretter da.

MrX
20/04/10, 08:50
Kjører 240 diesel jeg med lav forsikring.

Men det er billigere og kjøre amerikansk van en en caravelle.

Seriøst? Van er jo dritdyr og ha på veien, sluker diesel, mye småfeil, mye store feil og eu kontroll hvert år. Jeg vurderer og bytte ut van med en caravelle, kun pga at van er dyr og ha på veien.

DieselDriver
20/04/10, 09:13
Seriøst? Van er jo dritdyr og ha på veien, sluker diesel, mye småfeil, mye store feil og eu kontroll hvert år. Jeg vurderer og bytte ut van med en caravelle, kun pga at van er dyr og ha på veien.

Da kjører du ford eller chevy.
Dodge er skuddsikkert. Aldri noe småfeil og er kraftigere bygd.
Vi har dodge og den er det aldri problemer med. Bruker 1,6 på mila som er meget akseptabelt.

Gm kunne lage biler på 50 og 60 tallet. Etter det er det ganske katastrofe. Særlig dieselmotorene skulle verdt forbudt og selge.

TeamBørnOut
20/04/10, 11:49
Caravellen bruker kanskje ikke så mye på mila... men det er alle foringene man må bytte hver 3. måned fordi forstillinga nesten detter ned. ny høyre bakfanger (de detter av hele tiden... ). sideruta bak kan bare forsvinne. sidedøra forsvinner etter 3 år på grusvei.
på vintern får du aldri opp dørene.. og gjør du det så må du kjøre med sykkelstrikker frem til våren. sentrallås? haha... varmeapparat? uff... mor mi gikk fra 740 til caravelle til volvo igjen.. tapte 300k på 3 år... Grusomme biler! Har du barn så tenk på dem også! Det finnes ikke noe flauere en å bli kjørt til skolen i en vw :(
Fattersn ford van har han kun skifta lager i rattstammen (HAHA?) og 2-3 bakaksler. sikkert noen lyspærer også. aldri noe feil med den. Men han har nok vært heldig også. noen sliter jo med dieselpumpene og girkassene på dem...
Hvorfor jeg gikk inn her nå var egentlig for å skrive det at veteranforsikring ikke gjelder dersom man skal ha bilen som bruksbil :) Så du kommer ikke så billig unna rockern...
Sjekk finn for honda civic og nissan micra etc. billige biler å eie å kjøre... Du kan aldri se noen i øya igjen etter å ha kjøpt en slik bil. men du kommer deg billig fra A til B

ChrML
20/04/10, 15:19
Prøver bare å få litt til overs ved å bytte bil,slik at jeg kanskje kan få fullført de 2 andre prosjektene...Men det er visst helt håpløst å få noen her til å tro på meg,akkurat som normalt. Men jeg gjør som jeg har planer om jeg,så får man jo se...Den som ler sist.........er treig... :D
Vel, du har ikke spart penger. Når du kjøper en bil til 15 000 kr, påkoster den 10 000 kr så er det neppe lønnsomt å selge den igjen til 18 000 kr. Allerede der har du tapt 7000 kr pluss omreg. I tillegg til mange arbeidstimer.

Etter å ha tapt de penga, så skal du selge den for å spare penger (noe de andre her tviler på at du faktisk kommer til å gjøre) og deretter kjøper du kanskje en ny Volvo turbobil bare for å være sikker på at du har brukt enda mer penger? :rolleyes:

Må huske at de andre titalls gangene det har vært diskusjon, deg mot alle andre på forumet, så har alle vi på forumet hatt rett :). Det kommer nok ikke til bli noen forskjell denne gangen.

Men Oldsmobil er jo tøffe biler, har du lyst på en så skal jeg ikke hindre deg i å kjøpe en :). Men du må ikke tro du sparer noe penger på det du gjør :p.

henrik940
20/04/10, 15:28
Hvorfor ikke bare selge en av de andre bilene? Du TAPER penger på detta greiene dine.

JørnM_940
20/04/10, 15:44
Nå vet jeg ikke hvor mye denne Volvoen bruker, men den skal bruke MYE hvis det skal lønne seg å gå over til gammel V8 hvertfall. De vi har hatt hjemme har vel aldri gått under 1,5.. Hadde vel faktisk en Lincoln Continental ned på 1,3 på laaangkjøring og 2 pers i bilen, men dette blir jo ikke tilfellet for en typisk bruksbil. Og som det er nevnt lenger oppe her - tipper at bruksbilen går lenger enn 6000km i året, og da blir det vel like dyrt som hvilken som helst annen bil. Nå vet jeg ikke hvor driftsikre disse gamle Olds'ene er, men somregel er det nå slik at gammel bil betyr mye skruing.....

Rockeren
20/04/10, 17:46
Vel..Skulle jeg IKKE tapt penger på denne volvoen,måtte jeg fått ca 25.000kr for den. Det får jeg ikke for alt i verden. Den som innbiller seg at man får igjen for det man har kosta på en bil av slike "småting" burde tenke seg om en ekstra gang.Det skjer nemlig ikke.

Greit,jeg sparer kanskje ikke så mye,men det får man jo se senere..

Har vurdert å kjøpe olds'en ved siden av,men da har jeg 4 prosjekter..2 "bruksbiler" og 2 prosjekter.Så det er igrunn ikke noe alternativ..

Den som lever,den får se...Jeg har lyst på amcar. Jeg vil selge volvoen pga jeg ikke har tid og økonomi til å fikse alt som er med den. Deal with it...

Nå gidder jeg egentlig ikke diskutere dette mer i denne tråden.

The Sven
20/04/10, 17:52
Der ja:) Det er bedre å si at du vil bytte den i Oldsmobile fordi du har lyst på amcar, istedetfor å prøve å komme med fantastiske forklaringer på hvordan du sparer penger på dette bilbyttet;)

TeamBørnOut
20/04/10, 17:53
mye man har lyst på vettu :)

Rockeren
20/04/10, 18:01
Der ja:) Det er bedre å si at du vil bytte den i Oldsmobile fordi du har lyst på amcar, istedetfor å prøve å komme med fantastiske forklaringer på hvordan du sparer penger på dette bilbyttet;)

Har vel skrevet det før også,men har sikkert ikke blitt sett.. :)


mye man har lyst på vettu :)

Joda,men dette er jo en finfin sjanse til å få en bra bil til en billig penge.
Jeg kjenner selger godt,har sett bilen,og vet vel det meste..
Dissa vil jo stige i verdi med åra,så jeg vil neppe tape penger på Oldsmobilen ;)

Den har det jeg trenger/Har lyst på: V8 og Stasjonsvogn :D
Samt at den ikke er så dyr å kjøre med som enkelte her påstår.
Man kan få "dyre" biler til å gå "billig" hvis man bruker høyrefoten med vett!

De to første bensintankene på 740'n tror jeg forbruket lå på 1,6 på mila!
Hva er jeg nede i nå? ca 1-1,1 på mila. Det er stor forskjell...
Og det med 19T,Ecotrim chip og 0.8 ladetrykk.. :rolleyes:

TeamBørnOut
20/04/10, 18:18
Det med forbruket er jo din egen feil.. Jeg skrev jo lengre bak i tråden din at du burde gå for en større turbo. da går forbruket ned flere dl..
Men hvem var det som var å tittet på bilen? kjentfolk? navn? :D

Rockeren
20/04/10, 19:24
Og jeg skrev at jeg ikke hadde råd,eller tid til å modifisere noe for å få satt på en større turbo. Så da var vel dette det enkleste og "beste" alternativet såvidt jeg kan se.

Mener du hvem som har sett på bilen min? Har vært folk fra flere steder..Nesbyen..sarpsborg (de løkskallene som fant så mye feil),og nå er det visst en fra Våler i hedmark som er interessert..Men førstemann til mølla..

TeamBørnOut
20/04/10, 19:36
Trodde kanskje du kjente dem og de var fra lokalområdet. kjenner jo de fleste rundt om her..

Rockeren
20/04/10, 22:00
Eneste jeg kjente av de sarpinga,var en som har gått i klassen min tidligere på bilmekken...Ellers er det vel ingen kjente..
Aner ikke navn på noen av det bortsett fra nevnte person...Men legger ikke ut det på åpent forum...

Rockeren
08/05/10, 15:49
Da har jeg sendt forespørsel til Pedersens-Racing på deler så jeg får bytta toppakninga iallefall..
Så får jeg gjøre det og se om det blir lettere å selge da.
Om jeg har råd til å bytte clutch samtidig vet jeg ikke,men det får tiden vise..

henrik940
08/05/10, 15:52
En pakning kommer jo ikke på mere enn 400 eller noe for toppakning på Volvo.

Rockeren
08/05/10, 15:54
På volvo her skulle de ha over 600kr for original.. :eek:

Blir garantert billigere hos Pedersens tror jeg..Får nok mer hos Pedersens for de 600kr enn hos Volvo :D

henrik940
08/05/10, 15:56
På volvo her skulle de ha over 600kr for original.. :eek:

Blir garantert billigere hos Pedersens tror jeg..Får nok mer hos Pedersens for de 600kr enn hos Volvo :D

Hmm, trodde det var rundt det jeg da. Betalte 800 for pakningsats med topplokkpakning, o-ringer til dyser, fordeler, utgående til kam, innsugspakning og toppakning.

Rockeren
08/05/10, 16:01
Det var jo ikke ille pris egentlig..Men,er en knapp time herfra til Pedersens så reiser heller dit og handler billig og bedre..Renner ikke over med cash,så sparer inn der jeg kan..175kr for en Elring forsterka toppakning er jo ikke feil :D

oar83
08/05/10, 16:26
Ja, som eg skreiv i salgs-tråden din, så er det ikkje ille med 540kr for sotningsats/slipesett til motoren din. Blir med en gang lettare å selge den...

Du får ha lykke til med salget...

Torra
08/05/10, 18:31
Knapp time tilsvarer noen mil det også, ganger du det med forbruk og literspris på drivstoff så kan du vel kanskje spare hos volvo likevel?

Rockeren
09/05/10, 15:05
Tja...Volvo har vel ikke forsterka Elring toppakning til 175,- når de skal ha 600 for en original?
Koster sikkert litt mer i drivstoff å reise til sarp,men får likevel mer for pengene hos Pedersens..Har jo bensinkort,så den utgiften kommer senere :p

henrik940
09/05/10, 15:19
Tja...Volvo har vel ikke forsterka Elring toppakning til 175,- når de skal ha 600 for en original?
Koster sikkert litt mer i drivstoff å reise til sarp,men får likevel mer for pengene hos Pedersens..Har jo bensinkort,så den utgiften kommer senere :p

Du ekke så dum du!

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/563.jpg

TeamBørnOut
09/05/10, 15:20
bruker ikke 400kr i bensin ned på pedersen. 30-40 min fra spydeberg. penger tjent = penger spart. spydeberg ligger ca like langt unna. Ingen tvil om hva jeg ville valgt:P

Henrik: HAHAHAHA " har du brukt opp pengene dineeeee"

henrik940
09/05/10, 15:22
bruker ikke 400kr i bensin ned på pedersen. 30-40 min fra spydeberg. penger tjent = penger spart. spydeberg ligger ca like langt unna. Ingen tvil om hva jeg ville valgt:P

Henrik: HAHAHAHA " har du brukt opp pengene dineeeee"

"Har du betalt regningene dineeee????"

Rockeren
09/05/10, 16:16
Hehehe...Blir ikke så dyrt i bensin heller...ca...130-150kr i bensin om jeg kjører pent...Sparer mer enn det på å kjøre til Pedersens ;)
Og bare for å kverke alle mistanker eller teorier om noe som helst på bakgrunn av min forrige uttalelse om bensinkort:
Jeg har ingen problemer med å betale regningene mine,problemet er heller at det er lite igjen etter å ha betalt alle regninger :p

Kodja
09/05/10, 18:05
OfC7jFVBTEs

var på bilcross i dag :) tenkte denne falt i smak da ;)
oldsmobil som crossbil, å den var på 1 å 2dre plass stort sett hele tida. kanskje mest fordi ingen biler klarte å komme rundt den svære doningen! men fytti så artig det måtte være å kjøre svær brumlekasse ;)

DieselDriver
09/05/10, 18:15
Går sikkert bra og man slipper og geare.

Rockeren
09/05/10, 19:23
Er nok litt vassere motor i den der,enn i min da :) Men ser jo artig ut! :D

Rockeren
19/05/10, 23:01
Har bestemt meg for å bytte toppakninga på den iallefall før salg..Håper å få gjort det uti juni en gang.. :)

Rockeren
05/07/10, 23:44
Hoho,måtte helt til side 8 for å finne igjen denne tråden.. :D

Regner med å få toppakningen i løpet av uka fra Pedersens,så da blir den byttet,og håper for helvete den går normalt etter det..

Så håper jeg det går å få litt mer enn skambud for den i det minste..Prøve å rydde opp litt så den ser hel ut også inni..

Kjipt å selge,men jeg kan ikke ha 3 volvoer og en amcar det ikke skjer noe med!Og med den "gode" økonomien jeg har i tillegg så må det bli sånn :rolleyes:

The Sven
05/07/10, 23:47
Minn meg på å ikke handle toppakning fra Pedersens hvis de bruker 1,5 mnd på å få sendt den:eek:

Rockeren
05/07/10, 23:56
Hehe! Nei,det er meg det har stått på,har hatt særdeles dårlig med cash til overs i det siste. Men nå klarte jeg å få handla litt deler :)
Var nede på fredagen og skulle handle,men da hadde de gått tom for den..Så skulle sende i posten.

Joakim-G_R
06/07/10, 00:56
Hehe! Nei,det er meg det har stått på,har hatt særdeles dårlig med cash til overs i det siste. Men nå klarte jeg å få handla litt deler :)
Var nede på fredagen og skulle handle,men da hadde de gått tom for den..Så skulle sende i posten.

Mohaha, jeg henta den siste..

henrik940
06/07/10, 05:40
Jasså. Ikke fått det du ville for den ennå? Må nok senke prisen da gitt :p

Rockeren
06/07/10, 11:24
Så du mener at bilen ikke er verdt mer enn det jeg ga for den,selv om den er i bedre stand nå enn ved kjøp?

Torra
06/07/10, 11:50
En bil er et pengesluk uansett, så det kan godt hende..
Marked og etterspørsel som styrer bilprisene

Rockeren
06/07/10, 11:55
Joda..Jeg ga vel egentlig altfor mye for den i utgangspunktet,og vet at jeg taper på den,uansett..Håpet er bare å ikke tape FOR mye.. :p

Rockeren
06/07/10, 16:13
Noen som btw har et tips/idè til hvordan jeg skal få hengt opp hjernene? Klarer ikke helt å finne noen smart måte å gjøre det på.Mulig jeg er trangsynt,men da spør jeg noen som kanskje har noen gode råd ;)

henrik940
06/07/10, 16:44
Du kjøpte jo bilen for 15k. Bare motoren kosta 10k

Rockeren
06/07/10, 16:57
Ja,og med det jeg har gjort med den,synes jeg fortsatt det er rart at ingen vil gi mer enn 15.Den er jo så og si rustfri i tillegg til at den egentlig er ganske så hel og pen..Men hjelper vel stort om jeg får mekka til grillen,og rydda opp inni..Folk er fort litt mer villige til å betale for det da..Samt få kobla opp målerne jeg har kjøpt..

TeamBørnOut
06/07/10, 22:30
Mohaha, jeg henta den siste..

han sa jeg tok den siste :P står ikkebiltema på min så han har ikke vært å kjøpt inn der heller :p

gaupe
09/07/10, 10:27
Men hjelper vel stort om jeg får mekka til grillen,og rydda opp inni..Folk er fort litt mer villige til å betale for det da..Samt få kobla opp målerne jeg har kjøpt..

Ryddig og pen bil, er første bud, ikkje bruk tid på å koble opp målarar, det sjeldan 100%, og gjer ikkje noko godt for bilen. Tenk litt på korleis du vil at ein bil skal sjå ut, om du skulle ha handla den sjølv.

TeamBørnOut
09/07/10, 10:39
målere trekker ned prisen. for man vet han som monterte de har slurva med noe :)

Rockeren
13/07/10, 23:18
Vel..Turbotrykksmåler,temp.måler og oljetrykksmåler kan vel ikke trekke ned prisen? Er vel bare turbotrykk og vanntemp jeg kobler opp i første omgang.Får se om jeg tar oljetrykk med det samme jeg er i gang..


Liten update:

Toppen har jeg skrudd av,og toppakninga var hel.
Men den har blåst mellom sylindrene ser det ut til..Samt litt dårlig anleggstrykk hvertfall ett sted...
Så det neste blir vel å sende toppen til planing.
Når det er gjort så er det vel bare å få skrudd det sammen og testkjøre den.

Av andre ting har jeg fått ordna panserlåsen,så nå åpnes panseret via spaken på førersiden inni bilen...Støtfangeren og den "grillkåpa" eller hva man kan kalle den er på plass slik det skal,og skrudd fast. Grillen montert.
Så nå ser bilen riktig så bra ut utenifra faktisk..Mangler bare å få tatt en sjau inni også nå så er den snart presentabel :)

Karl
14/07/10, 10:12
Om du skal selge bilen lønner det seg å ha den mest mulig prikkfri utvendig i det minste. Sånne småting som grill, lister og lys trekker utrolig mye ned på førsteinntrykket. Som Gaupe sier; at bilen er ryddig og ren er et must. Ikke la det ligge tomme brusflasker i dørken og om du har flekker i setene så ta en liten sjaining på de. Ikke la det henge dill i speilet, rydd hanskerom og konsoller. Rot innvendig tyder på at eier ikke er så nøye,(skulle til å skrive en slørvkuk men det er vel ikke lov med slike ord her? ;) ), og det trekker veldig ned på inntrykket når det kommer noen å ser på bilen.

Noen skikkelige bilder som får fram det beste i bilen er et must. Tenk litt på bakgrunn vinkler osv. Om du ikke har fine felger så få lånt deg noen til bildetakingen. Å legge litt arbeid i en annonse er en god investering. Ikke skriv masse vås, hold det enkelt og informativt å få fram de viktige tingene som du selv er mest interessert i å vite når du skal handle bil.

The Sven
14/07/10, 14:24
Og som kjøper er det alltid like irriterende å bli lurt av skryt og flatterende bilder i annonsen... Men ja, førsteinntrykket er nok viktig for mange.

henrik940
14/07/10, 14:37
Og som kjøper er det alltid like irriterende å bli lurt av skryt og flatterende bilder i annonsen... Men ja, førsteinntrykket er nok viktig for mange.

Enig. Bedre å ta bilder i den standen den er, de felgene som følger med og sånn. Og skriv eventuelle mangler.

Rockeren
14/07/10, 20:07
Sant det ja. Ryddig og ren bil er nok første prioritet for å få solgt noe.

Vurderer hvilken bil jeg skal beholde,om jeg får et vettugt bud på 760'n...
Om jeg skal kvitte meg med 760 prosjektet og beholde denne,eller kvitte meg med denne og bygge opp 760'n med ny motor og greier..Tenke tenke... :p

henrik940
14/07/10, 20:58
Tror jeg heller ville beholdt 740in, og kasta 760in.

jonass
14/07/10, 21:10
Ta å selg det du får solgt. ddu har så mye uflaks at for deg passer det best med sparkesykkel

Tveite Performance
14/07/10, 21:27
Ta å selg det du får solgt. ddu har så mye uflaks at for deg passer det best med sparkesykkel

haha :P

roffenn
14/07/10, 22:35
Dette blir jo neste mobbing.

Selg 760in, Og ta deg tid med 740 (få litt hjelp, hvis du trenger)

TurboHansen
14/07/10, 22:38
Selg denne og lag grom vogn av 760n :D

The Sven
14/07/10, 22:49
Selg 740 turbo og 760 og bygg verdens råeste 740 D5 pickup med 3 aksler :)

Karl
15/07/10, 06:54
Angående annonse;

Om annonsen og bildene stinker så får man aldri noen interesserte og pengene man bruker er bortkastet. Tar man bilde av en mørk skitten bil mot en mørk bakgrunn ser det ræva ut, man får et dårlig førsteinntrykk og styrer unna. Det er ikke bløff å ta bra bilder og det er bildene som får folk til å gå inn på annonsen. Småting som å rydde i bilen og ha det rent å pent er heller ikke bløff.

Når man får folk som er interesserte SÅ forteller man om mangler og feil og eventuelt mailer dem bilder av disse. Dette er det første en interessert spør etter når man får en forespørsel. Å holde tilbake opplysninger før folk kommer og ser på bilen er ikke smart. Dette får de fleste til å se rødt og da blir det sjelden handel.

Dette har ingenting med lureri og gjøre, det er barnelærdom for hvordan man selger noe.

Dårlig annonse = bortkastet arbeid/tid/penger.

Å bestemme seg for HVILKEN bil man skal selge er også et bra tips;) Du finner sikkert ut av det Rocky:)

The Sven
15/07/10, 18:08
Kan jo legge ut alle, og beholde den/de som blir til overs :)

Rockeren
15/07/10, 19:10
Tror jeg heller ville beholdt 740in, og kasta 760in.

Kaste den? Den trenger jo hovedsaklig bare en ny motor så er den kjørbar.Selvsagt må jo andre ting gjøres med også,siden den har stått i snart 2 år,men motoren er vel den største utgiften.Har jo M90 til den og alt..


Ta å selg det du får solgt. ddu har så mye uflaks at for deg passer det best med sparkesykkel

Veldig morsomt gitt... :D


Dette blir jo neste mobbing.

Selg 760in, Og ta deg tid med 740 (få litt hjelp, hvis du trenger)

Nja..Har mer lyst til å fikse opp 760'n,den er/var jo iallefall en herlig bil...


Selg denne og lag grom vogn av 760n :D

Vurderer det ja :) Tror jeg kan ha mer igjen for å sette i stand 760'n,enn denne...


Selg 740 turbo og 760 og bygg verdens råeste 740 D5 pickup med 3 aksler :)

Haha,det der tror jeg nok bare var en syk,syk ide som neppe kommer til å bli realisert.. :p


Angående annonse;

Om annonsen og bildene stinker så får man aldri noen interesserte og pengene man bruker er bortkastet. Tar man bilde av en mørk skitten bil mot en mørk bakgrunn ser det ræva ut, man får et dårlig førsteinntrykk og styrer unna. Det er ikke bløff å ta bra bilder og det er bildene som får folk til å gå inn på annonsen. Småting som å rydde i bilen og ha det rent å pent er heller ikke bløff.

Når man får folk som er interesserte SÅ forteller man om mangler og feil og eventuelt mailer dem bilder av disse. Dette er det første en interessert spør etter når man får en forespørsel. Å holde tilbake opplysninger før folk kommer og ser på bilen er ikke smart. Dette får de fleste til å se rødt og da blir det sjelden handel.

Dette har ingenting med lureri og gjøre, det er barnelærdom for hvordan man selger noe.

Dårlig annonse = bortkastet arbeid/tid/penger.

Å bestemme seg for HVILKEN bil man skal selge er også et bra tips;) Du finner sikkert ut av det Rocky:)

Du har rett i det ja..Får nå se hva det blir til..Frister mest å fikse opp 760'n..


Kan jo legge ut alle, og beholde den/de som blir til overs :)

Det er jo også en mulighet..Men denne bilen er vel den jeg står i fare for å tape minst på,av alle bilene.. :p

Får tenke litt videre på det,etterhvert som denne kommer i stand... :)

Wrasko
15/07/10, 19:20
Hvorfor spørre når du allerede har svaret?

Ser jo MEGET tydelig at det er 760'en du vil ha. Så er jo bare å selge 740'en for en pris du kan få, så ta det med ro til økonomien bedrer seg, så kan du kjøpe inn det som behøvs til 760'en.

Er ingenting galt i å la en bil ligge "brakk" ett par år

Rockeren
15/07/10, 19:33
Vel,har vel ikke heelt bestemt meg enda :) Men ting tyder jo på at jeg beholder 760'n.. :)

Rockeren
15/07/10, 22:44
Noen bilder...prøvde litt forskjellige vinkler,tror kanskje noen ble brukbare...

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1306.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1307.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1308.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1309.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1310.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1311.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1312.jpg

Hel front! :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1313.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1314.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1315.jpg

Diverse bilder tatt i kveld.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1316.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1317.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1318.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1319.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1320.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1321.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1322.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1323.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1324.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1325.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1326.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1327.jpg

jonass
15/07/10, 23:23
Ser jo bra ut 740n da, sett på luka over slepeløkka så ser den enda mer ryddig ut.

Wrasko
15/07/10, 23:26
+ en god polering :)

MrX
16/07/10, 00:24
Også er det venstre grøftelyset ditt skjeft. Men ellers så ser den jo ikke så ille ut. Få motoren igang igjen så får du sikkert solgt denne rimelig kjapt.

Rockeren
16/07/10, 19:29
Den har en del lakkskader og slikt,som 'noen' har gjort det lettvint med...Men fullt overkommelig å fikse skulle jeg tro.Hele høyresiden er det jo ei stripe med lakk,som ikke ser ut...'Noen' hadde visst stiftet nærmere bekjentskap med et autovern..

Men bilen i seg selv er jo ganske hel og ryddig,ufattelig lite rust på den..

Noen som vet om noen i Østfold/Oslo/Akershus som planer topper,for ikke altfor mye cash?

Wrasko
16/07/10, 19:44
Hva med Affen eller Særp motorservice? (tror KANSKJE at Affen sender videre til Særp)

Rockeren
16/07/10, 20:06
sarpsborg motorverksted er et kurant alternativ,men de skal visst ha stengt nå i juli..Og dessuten er det ikke lett å komme seg dit i ukedagene med jobb og slikt..

Men de fleste skal vel ha ferie nå til i august,så får vel bare vente til da..

SWR
16/07/10, 22:13
Vanlig 8 eller 16V topp?

Wrasko
16/07/10, 22:15
Vanlig 8 eller 16V topp?

8v. Snakk om relativt original fk/ft

SWR
16/07/10, 22:43
8v. Snakk om relativt original fk/ft Mulig jeg kan plane den for rundt 500.. hvis ikke "planeren min" er på ferie..

Rockeren
17/07/10, 04:21
Ok..Gi meg beskjed da når du vet :)

Joakim-G_R
17/07/10, 09:00
Om ikke, så vet jeg om hvertfall 1 utti her som gjør det. I tillegg til KM-cams.

Rockeren
18/08/10, 15:39
Helt tilbake på side 7 for å finne igjen denne :D

Ny oppdatering:

Toppen ble sendt til Sarpsborg Motorverksted (Dvs faren min kjørte den dit),og planen var jo å bare plane den..Kostnad: ca 1800kr...
Så ringte de meg 1-2 dager senere,og fortalte at den lakk i ventilene,så nye styringer+fresing/sliping av ventiler og seter måtte til..Og ny justering av ventiler..Prislapp: ca 6500,- !!:eek:

Men,siden jeg hadde vært litt smart (jah,for en gangs skyld... :rolleyes: ) hadde jeg råd til det,og ga de jobben..Hentet toppen igjen i dag,og det så meget bra ut!
Nå må jeg bare få ordna den helvetes temperaturføleren så jeg får holdt kontroll på tempen..Var ikke bare bare det heller,for gjengepartiet på overgangen er for langt til at den passer skikkelig i toppen,og gjengene INNI overgangen er for korte til at føleren kommer helt ned...Skal faen ikke være lett nei..Og originale funker ikke,og ikke aner jeg hva/hvordan jeg skal evt finne feilen der..Derfor har jeg kjøpt en å sette i ved siden av,som forhåpentligvis virker...

Så pr i dag gjenstår kun å få i temp.måleren,montere toppen,reg.reim og alt slikt,bytte olje,etterfylle kjølevæske,og prøvestarte/kjøre...
Antar iallefall at det er en fordel å bytte olje/filter når blokka har stått i bilen dekka til med fille såklart,men så mye regn det har vært,så kan det vel være at olja ikke er god lenger.
Jo,og nytt fordelerlokk og rotor er det også...Så håper jeg den starter og går som den skal,og at jeg får solgt den for en vettug pris til slutt...Men med min flaks blir jeg vel sittende med den... :rolleyes:

henrik940
18/08/10, 15:48
Vel, hvorfor kjøpte du ikke bare en ny topp :p ? Kunne jo fått en ferdig planet, med større ventiler og hardere fjører for 6000 SEK..

Rockeren
18/08/10, 16:09
Tja,kunne jo bare ha kjøpt en annen topp som blir påstått å ha gått lite,det blir påstått at alt er i orden osv..Så setter man det på,og kjører litt så ryker noe...

Alternativt,for å ta en annen side av saken:
Hvis du hadde hatt valget mellom 2 nesten like biler,den ene hadde bytta topp,men ante ikke tilstand på noe,hverken km eller noe som helst...
Mens den andre hadde nyoverhalt topp med kvittering..Prisen skilte ikke mange kroner..Hvilken ville du kjøpt?
(Hvis man ser bort i fra at det er min bil med nyoverhalt topp da :p )

ChrML
18/08/10, 16:12
Tja,kunne jo bare ha kjøpt en annen topp som blir påstått å ha gått lite,det blir påstått at alt er i orden osv..Så setter man det på,og kjører litt så ryker noe...

Alternativt,for å ta en annen side av saken:
Hvis du hadde hatt valget mellom 2 nesten like biler,den ene hadde bytta topp,men ante ikke tilstand på noe,hverken km eller noe som helst...
Mens den andre hadde nyoverhalt topp med kvittering..Prisen skilte ikke mange kroner..Hvilken ville du kjøpt?
(Hvis man ser bort i fra at det er min bil med nyoverhalt topp da :p )
Toppen til 6000 SEK er allerede overhalt. Satt på nye rustfrie ventiler, nye ventilseter, tetninger osv... Nyplanet. Igrunn samme jobben som du betalte over 6000 norske kr for bare at du også hadde fått den portet og fått større ventiler for den svenske prisen. Med valgfri kam.

henrik940
18/08/10, 16:19
Toppen til 6000 SEK er allerede overhalt. Satt på nye rustfrie ventiler, nye ventilseter, tetninger osv... Nyplanet. Igrunn samme jobben som du betalte over 6000 norske kr for bare at du også hadde fått den portet og fått større ventiler for den svenske prisen. Med valgfri kam.

Og kvittering :)

Rockeren
18/08/10, 16:21
Ja,den svenske ja..Men nå tenkte igrunn ikke jeg på det,for håpet er å få den igang,og få rydda opp inni så den kanskje kan bli solgt for en vettug pris.
Når jeg får den igang,får rydda opp inni med hjerner og sikringsboks,og får opp målerne til temp og turbotrykk,så burde det vel ikke være så mye å prute på den for..Er vel igrunn bare clutchen igjen da før man har en absolutt meget godt kjørbar bil å leke seg litt med.
Har trimma nok jeg nå for min del.. ;)

ChrML
18/08/10, 16:37
Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det ;).

Christian
18/08/10, 16:50
Husk, du kan ikke ta betalt for toppen når du selger bilen.

volvoRsport
18/08/10, 17:53
Toppen til 6000 SEK er allerede overhalt. Satt på nye rustfrie ventiler, nye ventilseter, tetninger osv... Nyplanet. Igrunn samme jobben som du betalte over 6000 norske kr for bare at du også hadde fått den portet og fått større ventiler for den svenske prisen. Med valgfri kam.

Eller steg 1 toppen som koster 4000kr, portet, hardere ventilfjærer og annen kam. Men, men. Gjort er gjort, for sent å tenke på det nå ;)

Rockeren
18/08/10, 21:14
Er veldig klar over at jeg ikke kan ta betalt for alt jeg har kostet på den,da jeg hittil nok har kostet på den over 15.000kr (like mye som jeg kjøpte den for).
Men 20 skal jeg ha for den,og det burde ikke være noen upris!

TurboHansen
18/08/10, 21:24
20lapper må du da klare å få for den, shine den litt så går det nok ikke lenge før den er solgt :)

Rockeren
18/08/10, 21:32
Helt seriøst,er du litt stein i hodet når du kommer med slike tåpelige kommentarer?

Jeg overhalte toppen pga:
1. Lettere å få solgt med en nyoverhalt topp,fremfor defekt
2. En brukt topp aner man ikke tilstand på,ingen garantier for at den er bedre
3. Hadde ikke planer om mer trim,og tenkte derfor ikke på andre alternativer.

Om du synes det er helt høl i huet,og det dummeste man kan finne på å gjøre,så får det være din mening,men vær grei å ikke søple ned tråden min med slike kommentarer som det der. Prøv i det minste å være saklig,så skal jeg være saklig tilbake!

Christian
19/08/10, 02:24
Burde klare å få 20 for den når den er i orden igjen, og det ikke er større feil eller mangler med den.

Vurdert å godkjenne med motoren? Da er den nok enda lettere å selge igjen..

henrik940
19/08/10, 05:39
Hadde jo bare vært og kjøpt en grei topp, som så ok ut, og satt på den. Forså og solgt den.

Langedal
19/08/10, 11:55
Litt sent nå Rockis, men jeg har en 531-topp med a-kam fra 230ET i tipp topp shape som ligger ute i salgstråden min for 1800,- ink frakt :)

The Sven
19/08/10, 12:17
Jeg har en rett og tett 530 topp med lav km du kunne fått for 750:)

Wrasko
19/08/10, 12:18
Kunne ditt og datt har ikke stort å si når det er gjort.

Så håper jeg slipper mer diskutering angående dette emnet nå

Trond D.
19/08/10, 18:52
Toppen til 6000 SEK er allerede overhalt. Satt på nye rustfrie ventiler, nye ventilseter, tetninger osv... Nyplanet. Igrunn samme jobben som du betalte over 6000 norske kr for bare at du også hadde fått den portet og fått større ventiler for den svenske prisen. Med valgfri kam.

hvem selger disse toppene?

volvoRsport
19/08/10, 18:56
hvem selger disse toppene?

bilcross-shop.com

Mr. Crepsley
19/08/10, 19:08
Skjønner virkelig ikke hvorfor dere skal slakte Rockerern for alle valg han gjør jeg.. Hans bil, hans penger osv.

kermitt
19/08/10, 19:12
virker nesten som det er blitt sport av det. om det ikke er pengene dine han bruker, hvorfor bry seg? syns det er fint jeg at rockeren tar vare på bilen.

Mr. Crepsley
19/08/10, 19:16
Helt enig. Nå har han iallefall en topp han VET er 100%. Hadde sikkert vært helt OK om han gjorde dette på en V70..

Rockeren
19/08/10, 19:39
Godt å se at det finnes noen ikke bare er ute etter å slakte alt jeg gjør med bilen... :)
Jeg vet veldig godt at jeg taper mye penger på denne bilen,men det som har blitt gjort har vært så og si tvingende nødvendig for å få bilen til å gå/evt få solgt den...


Henrik: Hadde ikke du også blitt skeptisk om du skulle kjøpe en bil med en topp man ikke visste tilstand på?


En liten oppsummering av hva jeg husker jeg har kosta på den:

-Ny brukt -984 hjerne
-Viking ecotrim chip
-19T turbo
-Turbotrykksmåler
-Tempmåler da originalt ikke virker..sikkert bare en bagatell,men finner ikke ut av det,og finner ikke et snev av tålmodighet,eller arbeidslyst til å feilsøke på det for tiden.Derfor blir ny satt inn som ekstern måler.
-Ny lambdasonde
-Ny veivakselføler
-Ny gasswire
-Nytt 3" Rustfritt JT med 2 potter
-Kobla vannkjøling til turbo
-Nyoverhalt topp
-Nye plugger x2 eller 3
-Nye kabler
-Nytt fordelerlokk
-Ny rotor
-Nye sotede baklykter
-Ny LMM etter den sa takk og farvel når 13c'n sendte olje gjennom...

Det er vel det jeg kommer på i farta..En ganske grei liste det der,selvsagt er jo noe av det slitedeler som jeg har byttet av fri vilje.
Samt nå når toppen blir montert,så skal den kjøres en liten kort tur før jeg bytter olje og filter igjen.Dette for å få med evt urenheter som kan ha kommet mens blokka stod uten topp...Eller bør jeg bytte olja FØR oppstart?

Det eneste som jeg mener skulle gjenstå da,av større ting,er clutch og servopumpe...

henrik940
19/08/10, 19:40
Du må huske at du ikke får igjen detta når du selger. Kanskje 20% av det får du igjen.

Rockeren
19/08/10, 19:43
Som sagt,har ingen drøm om å få igjen stort for dette,men noe burde jo være mulig med så mye påkost..Jeg anser vel for ca 20.000 burde være realistisk..

henrik940
19/08/10, 19:45
15 000 så tar jeg den :)

Mr. Crepsley
19/08/10, 20:21
Man får aldri igjen det man påkoster en bil..

Rockeren, om bilen har stått ute, uten topp med bare filler over, så bytt oljen. Omså bare med biltema olje, i tilfelle din er full av vann. Så bytter du på nytt etter prøveturen.

Rockeren
19/08/10, 20:25
15 000 så tar jeg den :)

For 15.000 kan du få kysse meg i ræva!!!!
Du må jo ha seriøse problemer,som ikke klarer å finne på annet enn å skrive dritt.Hold heller kjeft heretter om du ikke evner å være saklig.


Man får aldri igjen det man påkoster en bil..

Rockeren, om bilen har stått ute, uten topp med bare filler over, så bytt oljen. Omså bare med biltema olje, i tilfelle din er full av vann. Så bytter du på nytt etter prøveturen.

Det er nok ikke dumt nei,det har jo regnet en del og slikt,så da skal jeg bytte før oppstart,og bytte etter en liten prøvetur :)

Karl
19/08/10, 20:34
Men Rocky da! Du sa jo at en pris på ca 20 000 var ok. henrik940 byr 15 så møtes dere på 17500 så er alle fornøyde. Det er jo slik bilhandel som regel foregår, ikke med å tilby rævkyssing osv;)

Næssen
19/08/10, 20:36
Blir bra detta rockeren:) 20 000 syns jeg den er helt klart verdt:)

Karl
19/08/10, 20:49
Bilen er kanskje verdt 20 ja men man må jo være forberedt på litt pruting for å få i gang en handel. Om man er for standhaftig kan det hende man må vente lenge for å få solgt. 10% ned i pris er ikke urealistisk. Anonnser som er merket med "ferdig prutet" blir somregel omgjort til høystbydende etter en stund.

Rockeren
19/08/10, 21:34
Men Rocky da! Du sa jo at en pris på ca 20 000 var ok. henrik940 byr 15 så møtes dere på 17500 så er alle fornøyde. Det er jo slik bilhandel som regel foregår, ikke med å tilby rævkyssing osv;)

henrik940 kan gjerne få kjøpe bilen hvis han legger 20 lapper på bordet. 15.000 er uaktuelt,og det skjønner vel de fleste med normal vett og forstand.. :)


Bilen er kanskje verdt 20 ja men man må jo være forberedt på litt pruting for å få i gang en handel. Om man er for standhaftig kan det hende man må vente lenge for å få solgt. 10% ned i pris er ikke urealistisk. Anonnser som er merket med "ferdig prutet" blir somregel omgjort til høystbydende etter en stund.

Pruting er jo greit nok,men jeg anser 15.000 for et spydig skambud som folk burde holde seg for gode til.
Jeg vil vel faktisk driste meg til å si at prisen blir høyst bydende over 20.000. Går ikke ei krone ned.
Take it or leave it..Da blir den heller stående til det kommer en og vil gi 20 for den.

Wrasko
19/08/10, 21:55
Pruting er jo greit nok,men jeg anser 15.000 for et spydig skambud som folk burde holde seg for gode til.
Jeg vil vel faktisk driste meg til å si at prisen blir høyst bydende over 20.000. Går ikke ei krone ned.
Take it or leave it..Da blir den heller stående til det kommer en og vil gi 20 for den.

5 000 er skambud, 15 000 er ett lavt bud, du kan derimot kjøpe en topp fra hvem som helst å sette på isteden, for så å selge toppen løst senere, er mange muligheter. La oss si om du får tak i en komplett topp for 500kr, sette på, så kan jo mister Henrik940 kjøpe bilen for 15, så kan du selge den fiksa toppen videre?

Bare forslag. Uansett, lykke til med salg etter montering..


Ooohh.. En liten bi-ting.. Forsiktig med clutchen under testing ;)

ChrML
19/08/10, 21:57
Henrik: Hadde ikke du også blitt skeptisk om du skulle kjøpe en bil med en topp man ikke visste tilstand på?

Tror ikke så mange tenker sånn. Om jeg kommer å skal handle bil av deg så vet jo ikke jeg hvordan tilstanden på bakakselen, girkassa, servo, dynamo, intercooler osv er. Det er jo noe man tester at virker der og da, hva som skjer senere er det jo ingen som vet noe om.

Så ingen hadde blitt mer "skeptisk" til å kjøpe bilen om du hadde satt på en 530 topp som har gått relativt lite og kun vedlikeholdsplanet.

Men teller såklart positivt på kjøpesummen at toppen akkurat har fått en full overhaling av et profft verksted.

The Sven
19/08/10, 22:46
Beklager om jeg virker motarbeidende nå, men som bilkjøper er det vel mer tiltalende om det ikke har vært noe galt med toppen i det hele tatt enn at den er kostet på en formue fordi den var skakk og ventilene var brent?

oar83
19/08/10, 22:52
Ja, sidan alle skriv meiningane sine, synes eg at mannen får litt mykje pes kvar gang han gjer noko eller oppdaterar bil-profilen sin...


20K er ikkje en ille pris for denne bilen.

Joakim-G_R
19/08/10, 22:55
Enig med oar. Om alle syns han er så teit, så er det jo bedre å bare holde kjeft og passe sine egne saker.

Men som jeg sa på Volvoforum tidligere, det er jaggu rart ingen moderatorer tar tak, for det her kan vel kalles mobbing.

Rockeren
19/08/10, 23:06
Beklager om jeg virker motarbeidende nå, men som bilkjøper er det vel mer tiltalende om det ikke har vært noe galt med toppen i det hele tatt enn at den er kostet på en formue fordi den var skakk og ventilene var brent?

Jaha,så det er det du begynner med nå ja.. :rolleyes:

Skjønner snart ikke hvorfor jeg gidder å bruke tid på å legge ut info om noe som helst her på dette forumet,for det er en jævla jakt på å finne feil på det gjør,UANSETT! Skjønner nå hvorfor jeg ikke har vært så ivrig på forumet i det siste.

Men noen motsier seg selv,opptil flere ganger også,så egne meninger er visst flaut å ha på dette forumet...Men jeg er iallefall ikke flau for å ha mine egne meninger,og stå for de..

Dere er velkommen til å gi meg saklige råd og tips,men kan ikke de som IKKE klarer å la være å slenge med leppa og bare finne feil å plukke på,holde seg til h..... unna denna prosjekttråden!! :mad:

Det er faen ikke rart bilene mine er tungsolgte,når enkelte her gjør ALT som står i sin makt for å ødelegge.

GOD NATT!

The Sven
19/08/10, 23:07
Slutt å mobb Rockeren!


MVH moderator The Sven

The Sven
19/08/10, 23:12
Jaha,så det er det du begynner med nå ja.. :rolleyes:

Skjønner snart ikke hvorfor jeg gidder å bruke tid på å legge ut info om noe som helst her på dette forumet,for det er en jævla jakt på å finne feil på det gjør,UANSETT! Skjønner nå hvorfor jeg ikke har vært så ivrig på forumet i det siste.

Men noen motsier seg selv,opptil flere ganger også,så egne meninger er visst flaut å ha på dette forumet...Men jeg er iallefall ikke flau for å ha mine egne meninger,og stå for de..

Dere er velkommen til å gi meg saklige råd og tips,men kan ikke de som IKKE klarer å la være å slenge med leppa og bare finne feil å plukke på,holde seg til h..... unna denna prosjekttråden!! :mad:

Det er faen ikke rart bilene mine er tungsolgte,når enkelte her gjør ALT som står i sin makt for å ødelegge.

GOD NATT!

Var kanskje feil tidspunkt å komme med det på men det var igrunn bare en vurdering fra mitt ståsted om det egentlig trekker opp at det er utført motorreparasjoner som egentlig ikke skal være nødvendig i løpet av motorens levetid. Dette får selvsagt være opp til hver enkelt. Nå blir uansett toppen i orden og da blir det nok bra. Er iallfall veldig bra at bilen blir satt i stand fremfor å stå der og tape seg :)

Karl
19/08/10, 23:13
Var ikke ment som mobbing fra min side, kun litt velmenende råd om bilsalg. Skrevet på en litt fleipende måte men som sagt godt ment. Har kjøpt og solgt en del etterhvert og vet at en god handel er når alle er fornøyde. Selger bør ta høyde for at kjøper får prute litt og om man mener man må ha 20 og får 17-18 så bør man være fornøyd.

Om man ikke bruker bilen og den står et år og bare forfaller så kan man bare glemme å få mere for den. Da har bremsene satt seg osv. Man må kanskje mye mer ned i pris og til slutt taper man enda mer på at man var standhaftig i begynnelsen.

MrX
19/08/10, 23:46
Beklager mitt innlegg, kunne helt klart ha spart meg for det.

Ser fram til update om hvordan det ble med nytoppen.

henrik940
20/08/10, 05:40
For 15.000 kan du få kysse meg i ræva!!!!
Du må jo ha seriøse problemer,som ikke klarer å finne på annet enn å skrive dritt.Hold heller kjeft heretter om du ikke evner å være saklig.
)

Var jo for faen meg ikke dritt det? Det var et BUD!

Sier du sånt til alle andre som gir deg bud eller prøver å prute? Ikke rart du ikke får solgt :)

Oddwar
20/08/10, 13:15
synest mange går over kanten når det gjelder å rakke ned på rockeren samme hva han gjør med bilene sine.. som andre har nevnt tidligere synest jeg også at det er bra at han vedlikeholder bilene sine..

nå har jeg støttet deg i dette, men du må også tåle litt kritikk fra meg..
enig i at mange komentarer og innlegg fra folk her kunne ha vært droppet, men mye av det du blir sint og irritert over er jo ikke ment spydig fra andre.. f.eks det budet du fikk på 15.000.. hva er no det å bli helt spinnvill av? er jo bare å takke nei til budet og ferdig med det i stedet for å kjefte på budgiveren? har sett mange slike eksempler.

uansett, synest du gjør et bra arbeid på bilene dine, og synest det er dumt av enkelte å komme med negative komentarer etter hver oppdatering du kommer med:)

Aartun
20/08/10, 13:48
Må si at jeg støtter deg rockeren,
slik det fungerer i ett forum med så mange meninger så gjør det at uansett hva man foretar seg så vil noen tenke det motsatt, måten det ytres på er en annen sak.
virker for meg som noen skriver inlegg nettopp for å få reaksjoner, ikke gi de reaksjoner så vil det sansynligvis avta.
samtidig som noen av inleggene, som ikke er ondsinnet ment, gjerne blir litt misforstått.

Uansett, jeg syns du har bra stå-på vilje! så lykke til videre med salg/prosjekt! :)

Ekren
20/08/10, 17:22
Har ikke hadd noe problem og lange ut 20-25 for denne.

en grei shining hadde du kanskje fått 30 og.
ser ikke på det som noe umulig.
når andre folk selger råttne 740 orginal turbos for 35-50k

ChrML
20/08/10, 17:27
Han som hadde bilen før Rockeren kjøpte den for 25 000 kr for rundt 3 år siden. Da var det en original 740 med B230E. Gamlingkjørt og gått rundt 220 000 km.

Agrostar
20/08/10, 18:12
Ja og? I og med at den er kosta på så mykje kan ein ta eindel meir for den enn andre er verdt. Er jo mykje NYE deler her, at det er bytta på grunn av havari eller andre ting har jo ikkje så mykje å sei, det er fortsatt nye deler og ein kan da heve prisen noko.

henrik940
20/08/10, 18:14
Ja og? I og med at den er kosta på så mykje kan ein ta eindel meir for den enn andre er verdt. Er jo mykje NYE deler her, at det er bytta på grunn av havari eller andre ting har jo ikkje så mykje å sei, det er fortsatt nye deler og ein kan da heve prisen noko.

"Hei. Det har vært mye plunder og bytting av deler her, mye har gått i stykker. derfor skal jeg få mer når jeg selger."

Agrostar
20/08/10, 18:19
"Hei. Det har vært mye plunder og bytting av deler her, mye har gått i stykker. derfor skal jeg få mer når jeg selger."

Ja ok, du er kanskje inne på noko. Berre sjå på kiaen til ein eller annan på forumet som han kjøpt for 1500 eller ke faen :p

ChrML
20/08/10, 18:49
Ja og? I og med at den er kosta på så mykje kan ein ta eindel meir for den enn andre er verdt. Er jo mykje NYE deler her, at det er bytta på grunn av havari eller andre ting har jo ikkje så mykje å sei, det er fortsatt nye deler og ein kan da heve prisen noko.
Bare en liten catch. Uansett hvor urettferdig og kjedelig det er så får man sjelden igjen penger for det man har kosta på den. Visse unntak såklart, dersom toppen er defekt lønner det seg helt klart å sette på en som er i orden før det blir solgt.

En ting er den prisen selger vil ha for den, som igrunn kan være helt rettferdig mtp det som er kostet på den og hvor mye mer det ville kostet å gjøre det samme selv. En annen ting er det en kjøper faktisk vil gi for en sånn bil. Jeg syns bilen er verdt 20 000 kr, men jeg ville sannsynligvis ikke reist å kjøpt bilen for den summen fordet. Hvis du skjønner? :)

Bare se på de som har bygd seg skikkelig grombiler og kanskje skal ha 100 000 kr for den. Si det er en bil som koster 50 000 kr å kjøpe i original stand og som er kostet på 100 000 kr i gromdeler og slitedeler som kommer på 150 000 kr for å gjøre det selv. De fleste velger å kjøpe den originale. Dermed ligger somregel grombilene ute til salgs leeeenge, selv om dette er biler de fleste digger. Noen får ikke solgt iheletatt. Bare for å ta et eksempel.

Rockeren
20/08/10, 22:38
Var jo for faen meg ikke dritt det? Det var et BUD!

Sier du sånt til alle andre som gir deg bud eller prøver å prute? Ikke rart du ikke får solgt :)

Vel,nå var det vel ikke direkte budet jeg siktet til,men du er ellers også veldig flink til å være spydig og usaklig.



Var ikke ment som mobbing fra min side, kun litt velmenende råd om bilsalg. Skrevet på en litt fleipende måte men som sagt godt ment. Har kjøpt og solgt en del etterhvert og vet at en god handel er når alle er fornøyde. Selger bør ta høyde for at kjøper får prute litt og om man mener man må ha 20 og får 17-18 så bør man være fornøyd.

Om man ikke bruker bilen og den står et år og bare forfaller så kan man bare glemme å få mere for den. Da har bremsene satt seg osv. Man må kanskje mye mer ned i pris og til slutt taper man enda mer på at man var standhaftig i begynnelsen.

Neida,så ikke på ditt innlegg som mobbing,tvert imot :)
Om jeg ikke får solgt den med det første,så kommer jeg nok til å sørge for å få kjørt den en tur innimellom for å holde bremser og slikt vedlike :)
For det setter seg fort som du sier..Og andre ting går istykker...
Biler står seg ihjel når de ikke blir brukt.. :)
Men som nevnt tidligere,jeg går ikke ei krone under 20.000 iallefall..Håper jo selvsagt at noen vil by høyere når den er klar for salg ;)


Har ikke hadd noe problem og lange ut 20-25 for denne.

en grei shining hadde du kanskje fått 30 og.
ser ikke på det som noe umulig.
når andre folk selger råttne 740 orginal turbos for 35-50k

Hmm...Du har vel kanskje et poeng der ja,men det å finne rette kjøperen som vil betale såpass kan jo ta sin tid...
Skal følge med litt på markedet og se hva andre har lagt seg på i pris,og legge meg rundt der jeg også.


Beklager til de jeg kanskje har vært litt frekke mot,men når man får fylt opp en side i tråden med 90% bullshit,og man føler at man er en stor tulling fordi man har gjort ting på en måte,og alle andre har såklart en mye bedre løsning.Da blir jeg rett og slett bare oppgitt,irritert,forbanna og lei..Såpass lenge har jeg vel vært aktiv på VF og dette forumet,at folk burde kjenne meg såpass nå..Lunta er lang,men når den først når kruttet,så kommer det en utblåsning.Er vel ganske sikker på at dere hadde reagert slik selv :)

Men nå har jeg hatt min utblåsning,og er ferdig med den for denne gang...

I morra skal jeg prøve å få skrudd sammen greiene og se om jeg får start om jeg rekker...Travle tider... :rolleyes:

ChrML
20/08/10, 22:43
Blir nok bra det :). Men hvorfor vil du ikke ha bilen selv? Er jo en ganske kurant bil nær man får det meste i orden.

Rockeren
20/08/10, 22:46
Vel,nå har jeg jo en stk 760 som trenger omsorg...Og en 740 Diesel som virkelig trenger omsorg..Så om jeg skal få ferdig iallefall 1 bil så må jeg selge 1...Og jeg tenker på å parkere Olds'en i vinter..Og har støtt bruk for stv..Så selger denne for å få 760'n på beina som vinterbil.. :)

ChrML
20/08/10, 22:49
Vel,nå har jeg jo en stk 760 som trenger omsorg...Og en 740 Diesel som virkelig trenger omsorg..Så om jeg skal få ferdig iallefall 1 bil så må jeg selge 1...Og jeg tenker på å parkere Olds'en i vinter..Og har støtt bruk for stv..Så selger denne for å få 760'n på beina som vinterbil.. :)
Aha, ja, det blir kanskje litt i overkant med biler :p.

Rockeren
20/08/10, 22:58
Ja,kan si det sånn...4 biler,og kun 1 går for øyeblikket... :p

Nedkvit'n
21/08/10, 00:02
Hadde ikkje da kanskje vore greitt å lagt ut litt meir peng og arbeid i denne bilen når du har gjort sopass mykje med den frå før, istadenfor å sette i stand to nye biler? :)

Du har jo Olds'n som stv :)

The Sven
21/08/10, 13:17
Ryddet tråden litt for offtopic, vi er ferdige med den diskusjonen der nå

MVH moderator The Sven

Rockeren
21/08/10, 14:41
Hadde ikkje da kanskje vore greitt å lagt ut litt meir peng og arbeid i denne bilen når du har gjort sopass mykje med den frå før, istadenfor å sette i stand to nye biler? :)

Du har jo Olds'n som stv :)

Dette har jeg vel egentlig skrevet en begrunnelse på tidligere,men jeg kan gjenta det nok en gang...

Jeg har 4 biler. 3stk volvo,hvor ingen går for øyeblikket.
1 stk 740 turbo (denne)
1 stk 760 3.0 24v som venter på ny motor og litt snacks
1 stk 740 Diesel som venter på full renovering
1 stk bruksbil Oldsmobilen.

Oldsmobilen vurderer jeg å sette bort i vinter på vinterlagring,da den neppe blir noe særlig glad for vinterkjøring mtp rust og bensinforbruk.Tenk selv,den bruker i dag i snitt 1,5 liter på mila...Den hadde MINST brukt 2 på vinteren..

Jeg liker stasjonsvogner bedre enn sedaner,fordi det er mer praktisk..Men spørsmålet blir jo egentlig om jeg har bruk for stv i vinter,når jeg tenker meg om..

Men en annen side av saken,jeg har ikke lyst til å selge 760'n eller 740 Dieselen,mest fordi de nå er ca null verdt.
Men skal jeg ha noe håp om i det hele tatt å få gjort noe med de bilene,så må jeg selge en bil,og bruke de pengene på f.eks 760'n.
Dermed så velger jeg å selge denne bilen til fordel for de andre prosjektene,selv om jeg vil tape en del på den.Og selv om denne ville vært en vanvittig morsom vinterbil.. :D

Men nå ser det ut til at jeg begynner i ny jobb og blir mer borte enn hjemme,så da får jeg jo se hva man får gjort etterhvert.. :)

Nedkvit'n
21/08/10, 14:55
Skjønner nesten, men er vel bedre å ha to biler stående som nesten ikkje er verdt noe ting, lage til denne 740'n og bruke den, istadenfor å tape masse peng på den?

Men er dine biler og ditt valg ;)

Wrasko
21/08/10, 14:58
Siden Oldsen er forgasser, så vil den ikke bruke så mye mer på mila om vinteren heller, i motsetning til en innsugsbil.


Hvis jeg ikke er helt ute på jordet (når jeg ser meg om så er det jorde alle kanter)

edit: Mente selvsagt innsprut, ikke innsugsbil..

Rockeren
21/08/10, 16:06
Siden Oldsen er forgasser, så vil den ikke bruke så mye mer på mila om vinteren heller, i motsetning til en innsugsbil.


Hvis jeg ikke er helt ute på jordet (når jeg ser meg om så er det jorde alle kanter)

Der tar du nok i utgangspunktet feil gitt..En forgasserbil vil nok bruke mer om vinteren enn sommeren..Men motoren i Olds'en er ganske så sliten har jeg funnet ut,så vet ikke helt om jeg vil utsette den heller for en vinter før jeg får ordna med det...

Nedkvit'n Mja,du har forsåvidt rett i det,egentlig..Pokker også! :p
Nå som jeg hadde en god plan(trodde jeg) så kommer du og leverer en mye bedre plan! ;)


*Tar seg en lengre tur i den berømte tenkeboksen* :rolleyes:

henrik940
21/08/10, 16:18
Behold 740in.

740in er en mye mere leiken bil, og nå veit du hvertfall at den holder. Ekke noe morro med en trøtt 760..

Og nei, dette innlegget var ikke ment rasistisk, negativt, hakkete, nedrakkende, mobbende eller slemt ment.

Wrasko
21/08/10, 16:25
Der tar du nok i utgangspunktet feil gitt..En forgasserbil vil nok bruke mer om vinteren enn sommeren..
(og mente innsprut, ikke innsug.. Litt trøtt i dag av normale skrikende grunner)


Hvorfor det egentlig?

Vet at på innsprut så får den jo beskjed om at det kommer syke mengder komprimert luft, og slenger på ekstra doser bensin, men hvorfor på en forgasser?

Karl
21/08/10, 22:33
Du skulle nesten ha laget en avstemning på hvilken bil du skal beholde og hvilken du skal selge:) Jeg ville beholdt 740en og fått godkjent den med turbomotor, senket den og fått på noen større felger. Da hadde den blitt flott!

ChrML
22/08/10, 01:18
(og mente innsprut, ikke innsug.. Litt trøtt i dag av normale skrikende grunner)


Hvorfor det egentlig?

Vet at på innsprut så får den jo beskjed om at det kommer syke mengder komprimert luft, og slenger på ekstra doser bensin, men hvorfor på en forgasser?
På innsprut så sier lambda fra at motoren går litt for magert fordi lufta er kald og mer komprimert, ja, og gir dermed litt ekstra bensin for å kompansere. Som gjør at tomgangsturtallet stiger litt som igjen gjør at innspruten minker på tomgangsspjeldet sånn at den går som før. Den er litt sprekere på mindre gass så man trenger å gi mindre gass enn om sommeren (marginalt).

Så når motoren først er driftsvarm så bruker ikke en innsprut motor mer bensin. Tror ikke den gjør det under kaldstart eller, men da går det jo mye bensin på å choke motoren så den går reint når den er kald.

Rockeren
22/08/10, 15:40
Du skulle nesten ha laget en avstemning på hvilken bil du skal beholde og hvilken du skal selge:) Jeg ville beholdt 740en og fått godkjent den med turbomotor, senket den og fått på noen større felger. Da hadde den blitt flott!

Tror jeg har laget meg en grei plan nå for høsten/vinteren/våren...
Setter i stand denne,og tar ibruk denne som bruksbil i vinter..Parkerer Oldsmobilen. Og i og med at jeg blir mye borte så blir bilen lite brukt,og lite utgifter..Dermed kan jeg kanskje klare å få spart opp,og satt av en sum penger til å fikse resten,og få den tipp topp stand..Koste på den kanskje 10 lapper til i løpet av vinteren..Så får jeg se til våren/sommeren hva jeg vil gjøre videre..Og skulle jeg da få et innfall om å ville selge den,så kan jeg få igjen brukbart for den også vil jeg tro,fremfor nå :)
Mye lettere å selge en bil som er godkjent med motoren,er velholdt og kjørt med.

Team Tynner
22/08/10, 17:20
får mer for den oxo når allt er i orden:)

Karl
22/08/10, 18:43
Tror jeg har laget meg en grei plan nå for høsten/vinteren/våren...
Setter i stand denne,og tar ibruk denne som bruksbil i vinter..Parkerer Oldsmobilen. Og i og med at jeg blir mye borte så blir bilen lite brukt,og lite utgifter..Dermed kan jeg kanskje klare å få spart opp,og satt av en sum penger til å fikse resten,og få den tipp topp stand..Koste på den kanskje 10 lapper til i løpet av vinteren..Så får jeg se til våren/sommeren hva jeg vil gjøre videre..Og skulle jeg da få et innfall om å ville selge den,så kan jeg få igjen brukbart for den også vil jeg tro,fremfor nå :)
Mye lettere å selge en bil som er godkjent med motoren,er velholdt og kjørt med.


Synes det høres ut som en god plan. Når papirene er i orden så øker man verdien på bilen helt klart. Med litt tålmodighet i jakten på deler, felger osv så trenger det ikke å bli så dyrt heller. Om du blir skikkelig fornøyd med bilen etterhvert er det ikke sikkert du vil selge den i det hele tatt;)

Rockeren
22/08/10, 20:03
Er vel plutselig det det kan ende med ja :p
Har jo egentlig alltid hatt lyst på svart volvo med turbo,så er jo egentlig dumt å selge når jeg har fått tak i en såpass bra bil.Tror vel,til syvende og sist at dette er et av de beste bilkjøpene jeg har gjort..Selv om jeg banna den opp og ned i mente når jeg ikke fikk start.. :p

Joakim-G_R
22/08/10, 23:08
Det er i motbakke det går oppover, sier de jo. :)

Rockeren
23/08/10, 19:57
Det har du rett i...I bånn av bakken,så kommer man ikke lenger ned,med mindre man graver seg ned da.. :D :p

Ble ikke så jeg fikk montert i helgen,får prøve igjen en dag jeg er tidlig nok hjemme til å rekke noe før det blir mørkt..Og det må være opphold..hehe

henrik940
23/08/10, 19:58
Husk nye pakninger da :)

Rockeren
23/08/10, 20:04
Ja,nå har jeg vel dobbelt av det meste,da jeg av en eller annen grunn måtte kjøpe slipesett fra sarpsborg motor.Han trengte visst det til overhalinga,og det var billigere enn å kjøpe del for del..Men det er jo uåpna,så ikke vet jeg...
Iallefall så kommer det på 3 lags forsterka Elring toppakning,ny innsugspakning,nye eksospakninger og ny toppdekselpakning..

MrX
23/08/10, 20:18
Jeg bruker og skifte reg reim og strammer og vannpumpe og pakninger også, når jeg har av toppen. Også selvsagt shimse om og kose seg.

henrik940
24/08/10, 05:34
Lite vits å bytte regreim når den er bytta nylig da :)

Volvo-Lars
24/08/10, 10:04
Lite vits å bytte regreim når den er bytta nylig da :)

Hvorfor er det lite vits? En reim som har hvert på å av før har lettere å ryke. Kjedelig hvis den ryker kl 3 om natta langt unna hjemme f.eks.

ChrML
24/08/10, 14:33
Hvorfor er det lite vits? En reim som har hvert på å av før har lettere å ryke. Kjedelig hvis den ryker kl 3 om natta langt unna hjemme f.eks.
Hva kommer det seg av sålenge man setter den på samme vei igjen? Har nemlig hatt av min et par ganger nå uten å bytte :p. Den er byttet ca 10 000 km siden.

MrX
24/08/10, 14:37
Nå er det ikke så ofte jeg har av, kansje derfor jeg syns det funker fint og bruke en ny en. Er jo ikke så lange intervallen på skift på disse bilene. MEN nå skal det også sies at jeg har jo en B230K maskin i min, og der er det jo litt mere kritisk om reimen ryker.

Joakim-G_R
24/08/10, 15:37
Der blir det ventilsuppe til middag ja..

Rockeren
26/08/10, 23:11
Ja,da slår selvsagt flaksen min til for fullt! Skulle begynt i ny jobb på mandag,men fikk i dag beskjed om at jeg ikke kunne begynne likevel pga de hadde mista kjøringa fra 1.september...

Så om noen vet om en bra lastebilsjåførjobb,så er jeg takknemlig for tips :)

Tveite Performance
26/08/10, 23:17
Ja,da slår selvsagt flaksen min til for fullt! Skulle begynt i ny jobb på mandag,men fikk i dag beskjed om at jeg ikke kunne begynne likevel pga de hadde mista kjøringa fra 1.september...

Så om noen vet om en bra lastebilsjåførjobb,så er jeg takknemlig for tips :)

kjedeli da då:( skal faen ikkje vere lett :P men ein dag snur vell flaksen.

tennpluggen
26/08/10, 23:43
mulig å høre på tine da:)

Rockeren
31/08/10, 20:25
I dag fikk jeg lyst til å skru,så jeg reiste og fikk skrudd bilen ferdig,sånn nesten...Selvsagt klarte jeg å bomme med en manifoldpakning,så må løse manifolden og rette pakningen..Grei nok jobb det...Og den startet!! :D

Men... :(
Den går fortsatt ikke på alle sylindre..Sjekket gnist,den er i orden på alle.
Sjekket tenningsrekkefølge,den er riktig..

Har fortsatt samme problem som før jeg tok av toppen,og nå er det jo nye pakninger på eksos og innsug, 3 lags forsterka elring toppakning og ny toppdekselpakning..
Topplokksboltene er trekt til med 20Nm-60Nm-90 grader,slik det står i boka,og slik Volvo her sa det skulle gjøres...

Ingen synlige lekkasjer,ikke noe hvit eller unormal røyk...Ingen feilkoder å lese av...Bensinpumpa går som den skal...

Noen som har tips til hva jeg kan sjekke i morra?
Det er nytt fordelerlokk,ny rotor,nye plugger,nye pluggkabler,ny olje og oljefilter,ny kjølevæske...Men fortsatt putrer og rister og hoster den som om den hadde forkjølelse...Reg.reima er satt på riktig på merkene..

I have no idea...Har dere? :confused:

jonass
31/08/10, 20:36
Kan det være en dyse som er trasig til deg?
Prøv og trekk av en og en dyse kontakt og sett tilbake om det ikke blir forskjell mens den går.

MrX
31/08/10, 20:38
har du skjekket om alle dysene funker som de skal?

Bjørnstad
31/08/10, 20:39
sjekket at dysemotstand er i orden alle ledningene til dyse motstand er dem skal?