PDA

Vis full versjon : Kjølevanns problem 850 2.5-20 `95



F86
25/12/10, 14:16
Har satt istand denne bilen over litt tid og er nett begynt å bruke den. Skiftet termostat for noen uker siden da temperaturen sank i nedoverbakker. har kjørt noen hundrede km med denne da jeg så damp stige opp fra panseret i et lyskryss, kjørte litt videre for å finne en plass å stoppe, da begynte det å blinke i lampa for kjøleveske nivået. Letta på panseret og det dampa endel samt at det dryppa kjøleveske under bilen. Vanskelig å se hvor det kom fra men det var på register sida på motoren. Finner ingen feil og kjører til bestemmelse stedet , veske nivået ligger litt under min. Fyller opp til max før jeg kjører hjem, igjen litt damp og dråper under bilen. Nivået synker til min over tid, virker som den stabiliserer seg der ( det var her nivået låg da jeg kjøpe bilen) Vannpumpa bytta jeg før jeg tok bilen i bruk (ca 1500 km siden) da fyllte jeg bare til min streket, mulig jeg fyllte litt mer etter termostat byttet. Noen som har ideer om hva dette kan vere ? OBS ikke noe unormalt å se på temp måleren når dette skjer, men den ligger jevnt litt høyere etter termostat byttet (litt over midten nå). Temperaturen i varmeapp. har vert god hele tiden.
Mulig dårlig lokk på ekspansjonstanken?
Håper på tips:)

Morgis
25/12/10, 15:28
http://forum.vccn.no/

F86
25/12/10, 15:43
Vurderer et nytt lokk samt skifte termostat og pakning en gang til (kanskje orginal denne gangen:)) Kan ikke komme på noe annet, alle slangene og klemmer ser/kjennes ok ut.