Vis full versjon : 240'n stoppa igjen! LEIII:P
E.GRØNDAHL
25/12/10, 13:48
Jaja da har volvoen stoppa igjen, akkuratt de samme symptomene som sist gang. men kan da virkelig ikke bytte plugger og ledninger igjen. men hva gjør at bilen spiser disse?
etter jeg skifta for en uke siden gikk bilen fint i ca. 3 dager. så begynnt den å dø på tomgang med en gang jeg tok inn klutsjen, og nå vil den nesten ikke starte og hvis jeg får start går den på 3sylindre spytter og ryker.... noe som vet?
christoffera
25/12/10, 17:48
Fordeler da kanskje?
bytt det som ikke har vært byttet i tenningsanlegg, av de enkle tingene.. Bytte rotor, fordelerlokk, først og fremst er vel enklest
Hvis det er biltema plugger og kabler du kjøpte ville jeg bytta ut de og sett. Og som de andre sier, bytt det du ikke har bytta av tenningsdeler.
Joakimny91
25/12/10, 22:44
Ville først sett om det var fukt inne i fordelerlokket
Er det forgassermotor du har eller?
Kjøp denso plugger!!! for all del! fåes på bilextra.
Bytt fordelerlokk og rotor og ta en titt på coilen.. se også på tenningsmodulen(kan være mye irr bak selve enheten, er en aluminiumplate med kontaktfett elns)... hele dingsen med den aluplata koster 279kr på biltema
Ikke kjøp denso. Få deg NGK :) mekonomen! Hvis du har choke vaier så sjekk om den har hengt seg opp litt. Du kan enkelt sjekke pluggledningene dine med OHM meter Ta pluss på 1 side og minus på den andre. Er det 1 eller flere ledninger som har MYE høyere OHM en andre så er de gåene. Men prøv litt start gass først :) det utelukker mye. Går den med startgass så får den ikke bensin. Fyrer den ikke med startgass så er det tennings feil ;) Ikke begyn å kjøp masse deler før du veit akkurat hva som er feil. Og still tenninga di skikkelig på nytt
volvo245gl
26/12/10, 15:59
Hvilken type tennplugger kan være utslagsgivende på hvordan motoren går.
Hørte en gang av en som jobbet hos Volvo fortalte:
De hadde fått 2 stk. 240 nye fra Gøteborg. Solgt til kundene. Fikk begge i retur etter ca en uke med klage om at de gikk dårligt. Bilene ble sjekket og undersøkt men de fant ingen feil på de. Eneste forskjellen på de var at den ene var levert med Champion plugger og den andre med Bosch plugger. En av selgerene fikk en ide om at de kanskje skulle bytte om pluggene på bilene. Det ble gjort og begge bilene gikk da helt fint. Det var en gang på 70-tallet, med biler med forgassermotor. Så en plugg kan funke fint på en og ikke på en annen!
E.GRØNDAHL
29/12/10, 01:34
kjøpte ngk plugger hos bcb, kjøpte også pluggledningene hos bcb. er en b23E motor så er insprutsmotor. fikk omsider start på den i dag, men den smalt og puttra, men tenkte alikavell jeg skulle prøve å kjøre den varm, og etter ei stund gikk den fint. men den vil fortsatt ikke gå på tomgang, noe som er noe dritt å kjøre med. har ikke prøvd den mer enn den gangen, så vet ikke om den strater i morgen hehe
Dreracing@
29/12/10, 12:57
Ngk ftw
Innsugspakning, choke(?), luftfilter, register, tenningsrekkefølge.
Dette minner mye om luftlekkasje på innsugsida.Tipper at pluggene er nedsota? Rengjør dem.
Ta en dusjkanne med vann, og dusj ivei rundt forgasser, innsug m.m. mens den går på tomgang. Endrer den plutselig gange eller stopper, så har du en luft/vakumlekkasje i nærheten.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.