PDA

Vis full versjon : hvordan bygge om til mek. løftere på 16v topp



knaben
25/12/10, 13:22
jeg tenkte å bygge om til mekaniske løftere på toppen min, å lurte på hva som trengtes og om det må modifiseres noe i toppen? sliping ol.

knaben

SWR
26/12/10, 18:10
Bare å sette inn. Eneste som må gjøres er sliping av lashcaps eller annen justering for å få ventilklaringene riktig..

knaben
26/12/10, 23:02
noen tips om hvor det burde handles?

SWR
27/12/10, 00:29
Det kommer jo an på hva du skal legge i det og hvorfor du vil ha mekaniske..? Er du eller skal du opp på et nivå som gjør at du trenger de..? :)

cossykiller
27/12/10, 00:38
Det kommer jo an på hva du skal legge i det og hvorfor du vil ha mekaniske..? Er du eller skal du opp på et nivå som gjør at du trenger de..? :)

Og hvor høy effekt er det greit og konvertere til mek. da ?

TeamBørnOut
27/12/10, 00:40
Er vell turtall det går på hvis man bruker volvo blokka..
olja "skummer" og ventilene løfter litt ekstra mye på høyt turtall :P

kermitt
27/12/10, 01:01
lenge siden jeg har handla olje som skummer. og da kan det legges til at jeg handler somregel billigste sort på FK.

SWR
27/12/10, 01:06
Er ingen effektbegrensning på det... det går på om du har så stive fjører og harde kamprofiler + så mye turtall i kombinasjon at de hydrauliske enten er for tunge for mekanismen og gir ventilflyt... eller at de kollapser av trykket og gir deg et par mm i ventilklaring..

ArneR
27/12/10, 01:50
Må vel ha kammer som mer beregnet for mekaniske trykkere også..

SWR
27/12/10, 02:00
Må vel ha kammer som mer beregnet for mekaniske trykkere også..

Jepp, hydraul-kammer har ingen ramper så de tar opp ventilklaringa bokstavelig med et smell...

Filtvedt Racing
27/12/10, 09:22
Hei. Jeg har mekaniske på min. Vs motor bygget denne. Men han bygget oxo en rett etterpå til en kamerat av meg med hydr løftere og den bremset 835hk 1050nm. Så det er fullt mulig og bruke hydr løftere. Denne motoren gikk mye penere enn min på tomgang oxo. Jeg kjøpte helt nye kammer til mekanisk løftere. Kameraten kjøpte omslipa org kammer.

Sånn jeg ser det er det ingen spesiell grunn til og bygge om.

MVH Rune "Filtis "

knaben
28/12/10, 17:43
jeg tenkte å bygge om fordi jeg skal kjøre med underspyling og turbo, og er flere som sier at det blir lite olje trykk om man kjører hydraul løftere? stemmer dette da?

SWR
28/12/10, 19:24
Lekker ikke noe mindre ut med mekaniske løftere... klaringa mellom toppen og løfteren er den samme.

knaben
29/12/10, 03:03
har bare hørt at det blir lite olje trykk om man har underspyling og hydr. løftere? litt kjedelig å rase motoren på grunn av det...

er det noen som har erfaringer med dette? b230. underspyling og 16v topp og turbo?

SWR
29/12/10, 03:24
Eneste stedet oljen lekker ut er i omkretsen på hver løfter.. det blir INGEN forskjell i hverken fløde eller trykk med mekaniske...