PDA

Vis full versjon : lys i motorrom. ligger det kabel til det en plass?



jensen
24/12/10, 15:49
Hei, ligger det ledninger originalt en plass for lys i motorrommet?

lyset er det som er på panseret.

har sett en del 740er har dette lyset.

bilen min er en 940 95 mod om det er noe til hjelp.

jonass
24/12/10, 16:11
Mener jeg fant et stikk når jeg drev og målte på alt i motor rommet i forbindelse ved montering av sprut, undres på om det ikke var ved demper tårnet på høyre side. Min er en 96mod btw

jensen
24/12/10, 16:28
ok, husker du farge på edningen? :)

ChrML
24/12/10, 16:31
Mener jeg fant et stikk når jeg drev og målte på alt i motor rommet i forbindelse ved montering av sprut, undres på om det ikke var ved demper tårnet på høyre side. Min er en 96mod btw
Ikke den 3-pol kontakta til styring av elvifte og AC kompressor?

jonass
25/12/10, 01:53
Ikke den 3-pol kontakta til styring av elvifte og AC kompressor?

hmm kan være den ja, lenge siden jeg kikka på dette

R.G
25/12/10, 14:20
er en ledning, grønn med tynn rød stripe som er til panser lys. ledningen er ofte å finne ved venstre fjørtårn,

jensen
25/12/10, 15:24
er en ledning, grønn med tynn rød stripe som er til panser lys. ledningen er ofte å finne ved venstre fjørtårn,

ok, da må jeg se etter om jeg finner den en plass da ;)

jensen
27/02/11, 14:08
Har nå sett opptil flere ganger uten at jeg har funnet en ledning for derre lyset. Ingen som vet hvor den originale kabelen ligger?

R.G
27/02/11, 15:33
Har nå sett opptil flere ganger uten at jeg har funnet en ledning for derre lyset. Ingen som vet hvor den originale kabelen ligger?

ligger det der ligger den ved venstre fjørtårn. rundt kabelmatta der. ikke sikkert det ligger lagt opp orginalt på din. men ligger der klart på mine biler. men er jo bare å legge opp en ny fra batteri med sikring på. værre er det ikke. er 12v på den orginale hele tida.

jensen
27/02/11, 16:12
ligger det der ligger den ved venstre fjørtårn. rundt kabelmatta der. ikke sikkert det ligger lagt opp orginalt på din. men ligger der klart på mine biler. men er jo bare å legge opp en ny fra batteri med sikring på. værre er det ikke. er 12v på den orginale hele tida.

ok :) har sett der, så da har jeg vel ikke den ledningen originalt jeg. Jeg vet jeg kan legge opp en ledning fra batteriet :) men tenkte jeg kunne se om jeg fant en original ledning først :)

A.Finstad
28/02/11, 16:33
en vesentlig ting er at venstre demper tårn for noen er høyre da ikke alle tenker på samme måten så sjekk på sjåfør sia da det er der den skal ligge i hvertfall der den ligger i alle de bila jeg har hatt å skrudd på ;)

jensen
28/02/11, 20:59
Har sett på førersiden rundt dempertårnet, har tadd frem koblingene til elnetter å sett der. men finner ikke en løs ledning med kabelsko på der :P

R.G
28/02/11, 21:02
Har sett på førersiden rundt dempertårnet, har tadd frem koblingene til elnetter å sett der. men finner ikke en løs ledning med kabelsko på der :P

da ligger det ikke klart på din. for ligger det klart, er det en ledning med en rund kabelsko, og den ledningen er lang nok til å nå opp i panser bort til lyset:)

jacobsen
28/02/11, 21:16
Hos meg ligger det en grønn ledning med rund kabelsko under høyre vindusspyledyse. Se etter der du :)

jensen
01/03/11, 18:00
da ligger det ikke klart på din. for ligger det klart, er det en ledning med en rund kabelsko, og den ledningen er lang nok til å nå opp i panser bort til lyset:)

ok :)

jensen
01/03/11, 18:01
Hos meg ligger det en grønn ledning med rund kabelsko under høyre vindusspyledyse. Se etter der du :)

er vel ikke noe vits i å se etter om jeg ikke ser en kabel som går opp til panseret? :P

jacobsen
01/03/11, 18:09
joda! Min lå gjemt bak slangene til spyledysene og kabler og slikt :)

jensen
01/03/11, 18:22
joda! Min lå gjemt bak slangene til spyledysene og kabler og slikt :)

ok, kan vel se etter når jeg skal ut litt senere i kveld da ;)