PDA

Vis full versjon : Hjeelp! kortsluttning på 940... [løst mysteriet]

tarb3rg
24/12/10, 01:47
I kretsarket bak speedohuset på min kjære 940 oppstod det idag en kortsluttning som gjore at bare helt random lys i speedoen lyser.. dvs. blinklys, kun noen av bakrunnslysene osv.. så vart det så lite strøm på batteriet at den ikke klarer å dra igang. men så kommer spørsmålet mitt, setevarmerene lager en forferdelig lyd når jeg skrur på tenninga... er dette fordi jeg ikke har nåk strøm så det er bare relèt som fucker eller kan det vere skadet på noe vis?
Ps. alt de andre i elektrisk fungerer som det skal i kupeen å aller sikringer er hele :)

Takk for svar på forhånd!

edit: var bare å ladde batteriet så var det tut og kjør! takker og bukker TBO for guts til å prøve!

jensen
26/12/10, 10:29
hm, dette var en rar feil :S

har du tatt ut speedometeret å sett bak på kretskortet om noe er brunt / brent?

TeamBørnOut
26/12/10, 12:00
kan jo begynne med å lade batteriet :)

tarb3rg
26/12/10, 13:50
ja speedoen er brent, det er tatt ut å jeg venter på nytt :p men er litt redd for å ladde opp batteriet vist det er noe gale med setevarmerne for er litt redd for brann i bilen for jeg har helt strøkne skinnseter :O men vi for vell bare prøve å ladde helt opp, men en ting jeg kom på nå er at jeg startan me startkabler igår å da kjørte jeg 10 meter så stoppan gjenn? er det fordi der ikke er batteri?

TeamBørnOut
26/12/10, 14:11
lad batteriet bare ;)

jensen
26/12/10, 19:11
har du sjekket ladespenningen?

tarb3rg
27/12/10, 12:18
Okok:)
takk for svar;)
regner med når jeg blir skikkeli edru gjenn skal jeg dra ut til bilen å hente batteriet, å når jeg starter den opp i kveld skal jeg kontrollere ladespenningen:)

jensen
28/12/10, 18:32
hva var feilen da? :)

tarb3rg
28/12/10, 18:44
bytte hele speedoen å ladda batteriet:)

jensen
28/12/10, 20:20
okej :) bra du fant ut av feilen da ;)