PDA

Vis full versjon : Problemer med min 740 med B230FK



Trygve
23/12/10, 22:15
Hei!

Har nettopp bygd om min Volvo 740 B230A til B230FK. Under ombyggingen skiftet jeg tankarmatur til et 940 armatur med pumpe på. Videre har jeg en Bosch 044 pumpe, og orginalt bensinfilter. Har grønne 968 dyser, hjemmelaget 3" LMM, og spesialchippen til Vikingchip. Bruker 984 innsprøytningshjerne og 148 tenningshjerne. Har justerbar bensintrykksregulator som er justert til 3,8 bar ved tomgang. BTR står seriekoplet med den orginale BTR til Volvo.

Motoren startet på første forsøk etter ombyggingen, og har kjørt en del med den nå. Så da oppdaget jeg etterhvert noen problemer:

1. Når jeg kjører i lange oppoverbakker, begynner den å tulle. I begynnelsen av bakken kjører jeg helt vanlig og motoren går bra. Kan kjøre hardt eller fint, men plutselig begynner den å dø. Jeg kan gi gass, men akselererer ikke, greier ikke holde samme turtall heller. Må gire ned i andre og greier da holde 2000 RPM helt opp. Når jeg gir gass lader den turbotrykk, men ingen akselerasjon. Ordner seg i nedoverbakken. Problemet kommer aldri på flat mark, uansett hvor hardt jeg kjører.
Dette må jo være ett problem med bensinen, forslag?
Skal etterhvert kjøpe ny fuelrail, og kun bruke den justerbare BTR.

2. Bensinmåleren virker, men viser alt for mye fuel. Når jeg fyller full tank, står måleren på full veldig lenge. Har ikke kjørt tanken tom, men vil anta at måleren viser halv tank ved tom tank. Kan det ha noe med annerledes motstand og slikt? Kan det fikses på noen måte?

Armaturet
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1612.jpg


Takker for alle svar ! :)

MVH

Trygve