PDA

Vis full versjon : TurboXS eller JBR A-25 dump?



volvo2før
01/02/10, 22:18
Hvilken av disse to dumpventilene anbefales til en B21et 180-190hk og 1,0-1,1 i trykk? Har hørt mye dårlig om JBR dumpene, om at de lekker etter kort tid..?


TurboXS:
http://www.autopower.no/webshop/product_info.php?cPath=20_27&products_id=186

JBR:
http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

TeamBørnOut
02/02/10, 06:54
søk.....

Testdriver
02/02/10, 18:27
Hvis du vil ha MYE lyd så kjøper du en slik:
http://www.autopower.no/webshop/product_info.php?cPath=20_27&products_id=184

QUKjMIFWaD8

Thomas S
04/02/10, 23:14
Hvis du vil ha MYE lyd så kjøper du en slik:
http://www.autopower.no/webshop/product_info.php?cPath=20_27&products_id=184

QUKjMIFWaD8

Har en slik en selv :)

Joakim-G_R
05/02/10, 14:37
"RFL = Real Fucking Loud", ligger vel i navnet. :p

Testdriver
05/02/10, 20:06
Jepp det er det dem sier :)

Mr. Myhre
10/02/10, 22:29
Er dette den samme som KSR selger for 250,-? :p Vet at det er en kopi, men sånn ellers i lyd osv? :)

http://ksr.as/product_info.php?cPath=24&products_id=34


Mvh

TurboHansen
10/02/10, 23:05
Er dette den samme som KSR selger for 250,-? :p Vet at det er en kopi, men sånn ellers i lyd osv? :)

http://ksr.as/product_info.php?cPath=24&products_id=34


Mvh

Funker sikkert like bra den der, en kompis hadde denne og den ga da nok lyd fra seg.

Thomas S
10/02/10, 23:39
Er dette den samme som KSR selger for 250,-? :p Vet at det er en kopi, men sånn ellers i lyd osv? :)

http://ksr.as/product_info.php?cPath=24&products_id=34


Mvh


hadde den der før, mye mer lyd av den originale iforhold til denne ja..

Testdriver
11/02/10, 13:13
Er mere lyd av den originale ja + litt annen lyd. Den på filmen lenger opp her er original RFL, hvis du hører så "nyser" den litt og det er en utrolig fin lyd i virkeligheten.

Jeg har selv en slik kopi dump på min bil, og ja den låter bra og høyt den også, men har ikke den "nyse" lyden bare vanlig pysssssh lyd, men er bra det også:D

GMV
11/02/10, 19:15
Tror det fungerer svært dårlig med åpen dump på B21ET. Du dumper ut oppmålt luft som ikke er særlig bra....

TeamBørnOut
11/02/10, 19:46
Null stress hvis man flytter lmm.. men 21ET har vell ikke dette problemet heller

Joakim-G_R
11/02/10, 19:51
Råsjangs, men er det ikke "klapplokk" på ET?

TeamBørnOut
11/02/10, 20:31
det jeg trodde også.. og da fungerer alt mulig egentlig hehe

GMV
11/02/10, 23:24
B21ET har vel K-jet som sitter på sugesiden på turbo'n. Har vært med på å montere åpen dump på en B21ET for mange år siden det virket mot sin hensikt da den feitet opp blandinga noe voldsomt hver gang den dumpet ut luft, noe som resulterte i at den fusket voldsomt og enkelte ganger stoppet når man slapp gassen. Anbefaler heller en resirkulerende dump, men da vil du ikke få den lyden du muligens er ute etter.

Joakim-G_R
11/02/10, 23:27
JBR K-25, 50/50 atmosfærisk/resirk ved hardt pådrag, ved "pene pådrag" gir den nesten alt i resirk. :)

GMV
11/02/10, 23:37
JBR K-25, 50/50 atmosfærisk/resirk ved hardt pådrag, ved "pene pådrag" gir den nesten alt i resirk. :)

Det kan muligens fungere ja.

Joakim-G_R
12/02/10, 00:28
De påstår iallefall selv at den skal løse det problemet. Kompis kjøpte denne til 940'en sin,og han hadde fortsatt problemet..

TeamBørnOut
12/02/10, 10:18
B21ET har vel K-jet som sitter på sugesiden på turbo'n. Har vært med på å montere åpen dump på en B21ET for mange år siden det virket mot sin hensikt da den feitet opp blandinga noe voldsomt hver gang den dumpet ut luft, noe som resulterte i at den fusket voldsomt og enkelte ganger stoppet når man slapp gassen. Anbefaler heller en resirkulerende dump, men da vil du ikke få den lyden du muligens er ute etter.

Ikke en bil med Lh.2.4 dere kjørte da? De gjør som du sier hvis man ikke flytter lmm. de andre bilene gjør ikke dette.

GMV
12/02/10, 10:18
De påstår iallefall selv at den skal løse det problemet. Kompis kjøpte denne til 940'en sin,og han hadde fortsatt problemet..
K-jet'n er enda mer følsom.

TeamBørnOut
12/02/10, 10:22
Fordi alle biler med lh2.4 får det problemet så lenge man ikke flytter lmm.. all luft som går ut får motoren bensin for. så det er idiotisk å kjøre med dump uten å flytte lmm. ikke bra å kjøre masse bensin i motorn. da må man ta hyppige oljeskift

volvo2før
12/02/10, 10:50
Så det beste jeg kan gjøre, er å kjøpe en JBR-K25 dump fra Pedersens-racing, isteden for å kjøpe en vanlig åpen dump?

Noen som har bilder av hvor slangene på innsuget skal monteres? :)

TeamBørnOut
12/02/10, 10:55
nei, den anbefalles ikke. dårlig dump som lekker som en sil med stygg lyd....

volvo2før
12/02/10, 11:01
nei, den anbefalles ikke. dårlig dump som lekker som en sil med stygg lyd....

Okei, men jeg mener i prinsipp; Kjøpe resirkulerende/atmosfærisk framfor vanlig åpen dump, siden det er til b21et? Hvor i såfall skal de to slangene monteres, en skal vel gå ned i trykkrøret, og den andre..?

GMV
12/02/10, 11:01
Fordi alle biler med lh2.4 får det problemet så lenge man ikke flytter lmm.. all luft som går ut får motoren bensin for. så det er idiotisk å kjøre med dump uten å flytte lmm. ikke bra å kjøre masse bensin i motorn. da må man ta hyppige oljeskift

Det samme gjelder vel K-jet?? Den å dumper ut ferdig oppmålt luft med samme resultat som LH2.4 med LMM før turbo. På B21ET så er det vel mer eller mindre umulig å flytte hele den greia over til trykksiden, hadde vært bedre å bygd om til LH 2.4 da. Hensikten med en dumpventil som jeg ser det er vel for å opprettholde turtallet på turboen under giring (og redusere belastingen), men hvis bilen fusker pga. den dumper ut oppmålt luft så er vel hensikten borte mener nå jeg. Bedre med en resirk dump da.

TeamBørnOut
12/02/10, 11:09
bmw gutta kjører jo med klaff på trykksiden vet jeg..
resirk er ikke spesielt bra i mine øyne... varm luft som kjøres inn i turbon igjen. da må den tas etter IC hvertfall.. men går jo det også. de Kjet bilene jeg har vært med på har ikke vi merka forskjell med eller uten åpen dump

volvo2før
15/02/10, 13:10
bmw gutta kjører jo med klaff på trykksiden vet jeg..
resirk er ikke spesielt bra i mine øyne... varm luft som kjøres inn i turbon igjen. da må den tas etter IC hvertfall.. men går jo det også. de Kjet bilene jeg har vært med på har ikke vi merka forskjell med eller uten åpen dump

Okei, skjønner.. Hvordan fester jeg vakumslangen på innsuget foresten? Må jeg få tak i en nippel eller noe?

TeamBørnOut
15/02/10, 13:11
volvo har nippel til deg. ta den med størs innvendig DIA

Volvothomas
29/08/10, 18:57
B21ET har vel K-jet som sitter på sugesiden på turbo'n. Har vært med på å montere åpen dump på en B21ET for mange år siden det virket mot sin hensikt da den feitet opp blandinga noe voldsomt hver gang den dumpet ut luft, noe som resulterte i at den fusket voldsomt og enkelte ganger stoppet når man slapp gassen. Anbefaler heller en resirkulerende dump, men da vil du ikke få den lyden du muligens er ute etter.

Har en resirkulerende dump, men lurer på om hvor man skal sette resriken. blir det rett inn på innsuget igjen eller mellom luftfilter boksen og turboen.

GMV
29/08/10, 20:31
Den må settes slik at lufta kommer inn mellom LMM og sugesiden på turbon.

Volvothomas
30/08/10, 20:57
ja ok. takker!

wunder-hansi
31/08/10, 20:27
jeg har prøvd både kopi og orginal turboXS RFL dump.. den orginale er desidert en dumpventil jeg skal ha igjen:) Mye grommere lyd en den kopi dumpen;D

volvo2før
01/09/10, 08:30
Den må settes slik at lufta kommer inn mellom LMM og sugesiden på turbon.

Har selv k-jet. skal da selve dumpen monteres mellom cooler og innsug, og returslangen koples på mellom luftfilter (LMM'en) og turbo?

Volvothomas
09/09/10, 19:08
Har selv k-jet. skal da selve dumpen monteres mellom cooler og innsug, og returslangen koples på mellom luftfilter (LMM'en) og turbo?

ja er det de mener her. skal prøve det ut snart for å sjekke om det funker.

JonasS
09/09/10, 20:17
Har selv en TurboXS "rfl". før den kjøpte jeg en slik kopi, og værre dritt skal man lete etter. Hang seg opp i åpen tilstand, hvis den åpnet, hver gang. Smurte med vasselin, sagkjedeolje, grease og olje ommenann.. Men ikke faen. Polerte med sølvpuss, sandpapir osv. Den kom seg etter at jeg dreide ned stemplet 0.15mm, men da lak den antagelig igjen. 2 O-ringer inne i denne. På org. TurboXS er det ingen! Der er det maskinert ordentlig, så bra at det tetter uten O-ringer. Gå for denne, det er iallefall et safe kjøp. Å grom lyd! :D

VolvoR-Sport
09/09/10, 20:47
jeg har en kopi turboxs fra kl racing.
den åpner og lukker nå den skal, er ikke o-ringer eller noe innv, bare et stempel, fjær og shims..

Joakim-G_R
09/09/10, 22:30
Har selv en TurboXS "rfl". før den kjøpte jeg en slik kopi, og værre dritt skal man lete etter. Hang seg opp i åpen tilstand, hvis den åpnet, hver gang. Smurte med vasselin, sagkjedeolje, grease og olje ommenann.. Men ikke faen. Polerte med sølvpuss, sandpapir osv. Den kom seg etter at jeg dreide ned stemplet 0.15mm, men da lak den antagelig igjen. 2 O-ringer inne i denne. På org. TurboXS er det ingen! Der er det maskinert ordentlig, så bra at det tetter uten O-ringer. Gå for denne, det er iallefall et safe kjøp. Å grom lyd! :D

Det er vel kun stempel og fin maskinering i JBR A og K-25 også?

JonasS
09/09/10, 22:44
Det er fint mulig, 0 erfaring med dem. Såg det var nevnt en kopi her et sted, og jeg har mareritt om den..:P Ville bare dele en erfaring! :)

Joakim-G_R
09/09/10, 22:49
Ekte varer er selvfølgelig best. :)

Har en HKS SSQV jeg gleder meg til å teste. :)