PDA

Vis full versjon : Bremser.



Volvo-245-
23/12/10, 03:28
Har hatt problemer med 245 min nå i det siste.

Får ikke fikksa bremsene og begynner å lure om bremsekraft forsterkeren har ryki.
Noen som vet om noen tegn jeg burde se/høre/kjenne etter for å finne det ut?

Bremse pedalen gikk i gulvet en dag jeg skulle til byn.
Flaks som jeg hadde, så bytta jeg nettopp bremseskoa til brekke og fiksa det, bare par dager før dette skjedde, hadde det ikke hvert for det, så hadde det nok ikke hvert noen 245 lenger.

Jeg skifta først hoved pumpa som jeg trodde var gåen og lufta dritten ut av anlegett, Men pedalen ble ikke hard. (Sånn som det pleier når bilen ikke er på)

Skjekket også at det ikke er noen lekasjer og at ingen av slangene er dårlige og blåser seg opp.

Så skjekka jeg alle kalipera, om det var non stempler som står fast, men alle er like fine.

Det begynner å bli få alternativer igjen å skjekke.
Bremsepedalen blir ikke hard, + at lampa lyser.

Takker på forveien om noen har noe å tilføye/hjelpe meg med

Morgis
23/12/10, 08:41
http://forum.vccn.no/images/icons/icon4.gifForumreglene: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5
Posting
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om.

gull pilen
23/12/10, 09:19
er spesiell måte å lufte 240ene på... litt trøblete å få ut luften på disse...

Ivar
24/12/10, 23:04
Hei! Det er mulig jeg husker feil, men er ikke bryteren for varsellampa ved venstre frambærebru, og må ikke denne sentreres manuelt hvis en har mistet trykket på ene kretsen? Kanskje denne gjorde at du ikke fikk ut all lufta.. bare en tanke.

Olav'en
25/12/10, 00:09
Sikker på att du ikkje har fått lekasje?
Viss bilen er senka framme er det fort att stabstaget gnager hull på bremseslangene.

Volvo-245-
26/12/10, 17:42
Sikker på att du ikkje har fått lekasje?
Viss bilen er senka framme er det fort att stabstaget gnager hull på bremseslangene.

Er ikke hundreprosent men finner ikke noen lekasje,
Ja bilen er senka men har bøyd unna brakettene så de er ikke borti stabb staget

Volvo-245-
26/12/10, 17:44
Hei! Det er mulig jeg husker feil, men er ikke bryteren for varsellampa ved venstre frambærebru, og må ikke denne sentreres manuelt hvis en har mistet trykket på ene kretsen? Kanskje denne gjorde at du ikke fikk ut all lufta.. bare en tanke.

Kan du forlkare litt mer?