PDA

Vis full versjon : hvordan burde jeg trimme?



Iaj
22/12/10, 21:59
er ganske grønn når det kommer til motor,så trenger gode råd og forslag.

har en s40,2.0Diesel, 2007mod som jeg har lyst å trimme.
orginal motor er på 136hk,men har lyst å komme litt nærmere 180/200hk.
Har lest mye om både chipping,ecu-flash, ppc/bsr tuning, men hva gir best effektøkning og minst slitasje på motor?

Og i samme slengen, vil det være noen vits i å bytte til f.eks større turbo/biturbo hvis dette i det hele tatt går ann?

hvordan er det å bytte til kn-filter evt lignende? hører delte meninger om dette på dieselbiler? vil gjærne ha litt grommere lyd,og pop-off effekt?

Martin.S
22/12/10, 22:01
Noz!!!!

Nei da, tror det blir mere jobb en morro. Eneste alternativet jeg ville gått for er eventuelt chipp-trimming for å få det lille ekstra.

dieseldyret
22/12/10, 23:40
ganske kort: å komme opp i de effektene uten store utbyttinger tror jeg neppe er mulig. For mye elektronikk som vil protestere.

Gå for en ppc-enhet av god kvalitet, gjerne BSR som er Volvo- guder på området. Disse lover vel 166hk/400nm om jeg ikke husker feil, og jeg lover en god feeling vs original :)

Åpent filter liker hvertfall ikke 2,0D i originalstand, vet ikke åssen den liker det med omprogrammering først/samtidig på rulle. Jeg satt i panelfilter fra KN, funker fjell, men ikke noe spes med lyd desverre.

Iaj
29/12/10, 20:14
takker:P

de fleste jeg har sport har sagt det samme som deg dieseldyret.
valget står mellom ppc fra bsr,eller rica sin isoftloader elns,som påstår at jeg får 178hk.
noen som har erfaringer på disse to?

panelfilter, er det samme som innsatsfilter?

volvoRsport
29/12/10, 20:18
panelfilter, er det samme som innsatsfilter?

Det er samme ja.

Texascom
29/12/10, 22:09
RICA!
Det er ett godt steg foran BSR!

volvoRsport
29/12/10, 22:16
Hva er prisen på Rica iSoftloader? Ser at BCB selger enheten uten software til 1375kr, men står ikke noe om pris på software'n. Finner heller ikke noe særlig med info.

Iaj
29/12/10, 22:23
softloader og software koster rundt 6500/7500 har jeg hørt

Texascom
30/12/10, 16:18
softloader og software koster rundt 6500/7500 har jeg hørt

Og det er verdt HVER krone!
BSR tar en oppgradering basert på bilen innenfor CH.nr og produktuke. Dvs. at det blir en "generell" oppgradering av parametere.

RICA leser ut SW fra bilen og oppgraderer denne, med dette blir tuningen mye mer spesifik og tilpasset hver bil!