PDA

Vis full versjon : fjerne beltepiping i s40, 07mod



Iaj
22/12/10, 21:49
leste litt om hvordan å fjerne den pipingen når du ikke har på deg beltet, fungerer den på nyere modeller som 07mod også?
de fleste mekanikere jeg har pratet med påstår det ikke går?

dieseldyret
22/12/10, 23:42
Volvo sentralt har fjernet denne softwaren fra sitt system, så det er ikke noe min Volvomekaniker kunne fått til om jeg ga han 10 lapper under bordet sa han.. og han er litt grådig av seg, så jeg tror han på det ;)

Iaj
29/12/10, 20:15
men fant en guide hvor man skrudde seg fram til et rele i taket,og man kunne plukke ut en form for sikring el lignende. skulle tro dette også gjaldt nyere biler?

ASK Racing
31/12/10, 14:06
tviler, de fleste releene på de nyere modellene er inebygget i styreenheten, å kan derfor ikke fjernes, fikk erfare dette spesielt her om dagen, da jeg måtte bytte en CEM for en kunde fordi vindusspylern ikke virket, viste seg at motoren hadde brent seg fast å releet inne i cemen hadde brent seg slik at det fortsat virket, men hadde fått så høy motstand på kontaktpungtene at det ikke sendte strøm igjennom lengre.

S70TDI
05/01/11, 22:40
leste litt om hvordan å fjerne den pipingen når du ikke har på deg beltet, fungerer den på nyere modeller som 07mod også?
de fleste mekanikere jeg har pratet med påstår det ikke går?


Den lyden du får hvis du ikke har på deg belte i over 40km/t kan du fjerne. (den som demper lyden på stereo)
men den andre får du ikke fjernet. du kan også fjerne lyden helt fra beltet i baksete hvis du har det.

Jeg selv har gjort det. fjernet med det samme de meldingene du får i display om "ingen belter bak i bruk" + ICM (display til stereo) programmerte jeg kun til å være svart :) syns det så litt billig ut med hvit bakgrunn og svart kant rundt :P

Edit. dette gjøres kun via konfigureringer ingen programvare brukes :)

C.Erstad
05/01/11, 22:51
På V70N må man laste software for å få den vekk..

Iaj
06/01/11, 23:29
Den lyden du får hvis du ikke har på deg belte i over 40km/t kan du fjerne. (den som demper lyden på stereo)
men den andre får du ikke fjernet. du kan også fjerne lyden helt fra beltet i baksete hvis du har det.

Jeg selv har gjort det. fjernet med det samme de meldingene du får i display om "ingen belter bak i bruk" + ICM (display til stereo) programmerte jeg kun til å være svart :) syns det så litt billig ut med hvit bakgrunn og svart kant rundt :P

Edit. dette gjøres kun via konfigureringer ingen programvare brukes :)

hvordan konfigurerer du det bort da?

S70TDI
09/01/11, 12:51
hvordan konfigurerer du det bort da?

Via "VIDA"
Dette er programmet volvo bruker for å lese feilkoder laste programvare og konfigurere styreenheter :)

må på volvo verksted. må konfigurere "DIM" (Drivers information module)

:)

ole
09/01/11, 18:51
Eller så kan du skaffe deg en løs sån som sitter på belte (veit ikke helt hva je ska kalle den) og putte den i hulet der belte festes, og bilen er fornøyd og du slipper og bli gal av lyden.....

gswede
09/01/11, 19:40
Hvorfor ikke bare bruke bilbeltet..
Kan vanskelig tenke meg noe enklere - og billigere.

S70TDI
14/01/11, 14:28
Eller så kan du skaffe deg en løs sån som sitter på belte (veit ikke helt hva je ska kalle den) og putte den i hulet der belte festes, og bilen er fornøyd og du slipper og bli gal av lyden.....

Hvis du bruker den løse beltelåset så mottar SRS Styreenhet melding om at beltet er på, dermed regner den til hvilken tid airbag skal utløses. hvis du bruker beltelåset så kan du risikere å knuse hodet i rattet før airbag utløses, å når den kommer knekke nakken, er tilfeller i usa..

S70TDI
14/01/11, 14:29
Hvorfor ikke bare bruke bilbeltet..
Kan vanskelig tenke meg noe enklere - og billigere.

Jepp..

Bruker det uansett om jeg har dempet lyden :)
det er bare litt irriterende når man har passasjer som velger å ikke bruke det... :P

Iaj
14/01/11, 18:47
bruker alltid beltet jeg, men er irriterende når jeg bare har f.eks en melkepakke i passasjersetet og alarmen hyler som bare f... :/

Morgis
14/01/11, 19:43
ser ikke for meg at beltelåsen er mer avansert enn en optisk sensor eller mikrobryter...?

S70TDI
14/01/11, 23:12
ser ikke for meg at beltelåsen er mer avansert enn en optisk sensor eller mikrobryter...?


Nei.

Men når styreenheten registrerer at det sitter en person i bilen og at beltelåset er ikke i "låsekassa" vil den da omregne utløsing av front airbag med de verdiene den har. hvis da styreenheten registrerer at det sitter en person i bilen og beltelåset er i "låsekassa" vil den da igjen regne normal tid til utløsing av airbag, men siden personen har tatt i bruk kun et løst beltelås vil bilen da fortsatt tro at personen sitter med beltet på. dette er snakk om milli og microsekunder den regner.

Daniel V
18/01/11, 00:22
Nei.

Men når styreenheten registrerer at det sitter en person i bilen og at beltelåset er ikke i "låsekassa" vil den da omregne utløsing av front airbag med de verdiene den har. hvis da styreenheten registrerer at det sitter en person i bilen og beltelåset er i "låsekassa" vil den da igjen regne normal tid til utløsing av airbag, men siden personen har tatt i bruk kun et løst beltelås vil bilen da fortsatt tro at personen sitter med beltet på. dette er snakk om milli og microsekunder den regner.

Er helt enig! Bare bruk bilbelte, så slipper man hele problemet! :) Det er jo gratis! :)


Mye enklere på gammel 240 som jeg har, hvor det bare er å ta ut pæra til lyset som blinker bak "No seatbelts fasten" :p