PDA

Vis full versjon : ulyd i bakakselen :( trenger noe tips og HASTER!!



patte
22/12/10, 19:41
hei har en 240 89 mod som nå har begynt me en skrape lyd, høres ut som den kommer fa høyre side når man sitter i bilen. har åpnet klokka og titta inni der men ikke noe der men den ulyden kommer og går som en selv vil... noen som vet hva det kan være ?? HASTER !!!!

jan_m
22/12/10, 19:46
hjul lager?

Vegardb92
22/12/10, 20:56
hjullager helst ja :P

christoffera
23/12/10, 03:53
Kast i skiva? Det lager gjerne en skrapely...

På min for tiden har jeg en konstant during fra lagera i diffen (tror jeg det er)
Etter at sveisen har røki to ganger nå. Så har jeg vært inn og ut med driten så mange ganger... Dunke/dirrelyd som lever med turtallet. Nå driter jeg i det. Kjøper en nye aksel til våren, og får en ekspert til å sveise dreva så den er fylt til kantene :P

Daniel V
23/12/10, 04:24
Kan også være dårlige foringer som gjør at noe skraper.

gull pilen
23/12/10, 08:32
tom for bremse klosser... håndbrekkbånd??

patte
24/12/10, 00:12
kan legge til det at jeg har nye skiver kloser og håndbrekkbånd men lurer på det kan være hjul lager selv så skal få titta på det etter jul men har også litt dårlig foringer oxo men må få spart opp te polyurethane foringer så blir det ordning i løpet av ny året ;) men er på utskikk etter 1031 bakaksel (lammel sperre)

245raggarspinn
24/12/10, 14:04
kan jo sjekke om det er slakk i hjullageret ved å jekke opp bilen, og ta takk oppe og nede å kjenne liksom.. men kan jo ofte lage lyd selvom det ikke er slakk da :)

patte
24/12/10, 15:55
jepp men synes det er ltt rart at den kommer og går som de selv vil se :( men ser på det etter jula så blir i morra hehe ;)

patte
02/01/11, 16:14
har vert og kjøpt med en annen bak aksel nå og skal te pedersen racing eller Jørgenrud Bil & Deler AS for og kjøpe foringer så blir det bytte av bak akselen , fant ut at det var lagra te klokka som er filler så gidder ikke og bytte det ;)