PDA

Vis full versjon : Flyttet batteri bak



gl740turbo
22/12/10, 17:47
Heisann!

Har nå flyttet batteriet bak i bilen grunnet plass til andre ting i motorrommet.

Bilen det gjelder er en 1984 modell 740 med en B23E orginalt

Men så kommer spørmålet:

Hva skal ha strøm fra batteriet i motorrommet?

Hvilken ledning er det som går til alt inne i bilen og slik at instrumentlyset virker osv?


Disse vet jeg:

Starter

Dynamo

TeamBørnOut
22/12/10, 17:52
det enkleste er jo å dra en tykk kabel bakifra og TIL "polen" forran i motor rommet. da har du mulighet til å koblet til og fra det enkelt i motor rommet også :)

gl740turbo
22/12/10, 17:57
det enkleste er jo å dra en tykk kabel bakifra og TIL "polen" forran i motor rommet. da har du mulighet til å koblet til og fra det enkelt i motor rommet også :)

Problemet er at jeg har byttet motor og alt orginalt er vekk :P

Har lagt opp styrestrøm fra det orginale stikket til det som trenger det som starter og dynamo. Eller den kabelen som vil gi beskjed i instrumentet om jeg mister ladingen.

Er koblett opp datasprut så er ikke mye orginalt igjen, men klippet ingen ledninger. Jeg bare koblet vekk batteriet og koblet fra stikket i motorrommet som gikk til motoren.

Så må finne igjen hvilken ledning som gir strøm inn i bilen slik at tenningen, lys osv virker

TeamBørnOut
22/12/10, 18:00
er det så mye mere en det da? ville lagt opp så du får rele på lykter å sånt ihvertfall da.
Men er vell bare starter og dynamo som trenger "mye" strøm forran

gl740turbo
22/12/10, 18:03
er det så mye mere en det da? ville lagt opp så du får rele på lykter å sånt ihvertfall da.
Men er vell bare starter og dynamo som trenger "mye" strøm forran

Hvilken ledning gir strøm til lykter da? Sånn det er nå har jeg BARE strøm til motoren, mens alt annet er dødt :P

Forbanna dritt når du holder på med de siste tingene

Svirre
01/01/11, 17:16
Hvilken ledning gir strøm til lykter da? Sånn det er nå har jeg BARE strøm til motoren, mens alt annet er dødt :P

Forbanna dritt når du holder på med de siste tingene

De ledningene som går til polen forgrener seg videre i ledningsnettet. Kobler du deg til denne så skal det går videre til forbrukerne. Hvis ikke så er det noe galt et sted i bilen din!