PDA

Vis full versjon : Dakar's volvo :( Trenger litt hjelp med lufting



sierraTIC
22/12/10, 17:38
Hei hei... Sku kjøre en tur på morran i dag, men temp'n gikk rett tilværs og bilen hadde halveis fryst. Rensa hele anlegget og kjøpte ny termostat så ble alt bra :) MEN!!!! jeg får faan ikke varme i bilen lengre :s hva har skjedd? Åssen lufter jeg en b230FT? Det funka fint i går

TeamBørnOut
22/12/10, 17:40
Sikker på at det ikke har satt seg en ispropp et sted i varmeregisteret? har du hatt forlite vann på så kan det fort skje. sett på en varmeovn nede ved sjåfør siden over natta å se om det hjelper :)

sierraTIC
22/12/10, 17:43
Inni bilen? :) Kjørte bilen med GANSKE lite vann et stykke ja :s.. Takk for raskt svar!

Legger også til ALDRI KJØP TERMOSTAT FRA BILTEMA!! Pakninga rundt termostaten er for liten Resultat = Spyr ut vann, frostvæske og gnomer... Og du får muligens testa blodtrykke ditt til max når du finner ut at du må HELT til byen igjen for å bytte, så dra til volvo å hente orginal del, som koster 10kr mere......

TeamBørnOut
22/12/10, 17:45
inne i bilen ja :)
da får du smeltet eventuel is i slangene :)

kapli
22/12/10, 17:48
Biltema i et nøtteskall..
Du kan prøve å sette bilen i en oppover bakke med snuten opp, skru varmeapperatet på fullt og åpne lokket i ekspedisjons tanken, gjord det her om dagen på Avensisen, funka fint igjen, var luft i slangene:)

sierraTIC
22/12/10, 18:00
Biltema i et nøtteskall..
Du kan prøve å sette bilen i en oppover bakke med snuten opp, skru varmeapperatet på fullt og åpne lokket i ekspedisjons tanken, gjord det her om dagen på Avensisen, funka fint igjen, var luft i slangene:)

Er det måten å lufte volvor på? :). Ska prøve litt nå

kapli
22/12/10, 18:01
Er det måten å lufte volvor på? :). Ska prøve litt nå

Nah det veit jeg ikke;P Men var iallefall måten å lufte avensisen ifølge gutta på Funnmark.

sierraTIC
22/12/10, 18:37
Da er volvon frisk igjen :) takker så mye for hjelpa! :D

kapli
22/12/10, 18:55
Åssen fiksa du det?

sierraTIC
26/12/10, 01:55
Åssen fiksa du det?

lot motoren stå å gå en stund uten lokket på vanntanken, stoppa bilen og skrudde til lokket, lot den stå i 2 3 timer, gikk ut starta gjore det samme igjen. Så skrudde jeg til lokket, venta 1 min skrudde det opp, gjore det litt så var den god som ny :D