PDA

Vis full versjon : 2.5 960 starter plutselig ikke:(



Adrian
22/12/10, 17:15
Her har en 95 modell 960 som sto parkert bak min mors bil, så måtte hun flytte den og bilen startet med en gang og hun parkerte den i en svak nedover bakke. så 2 minutter etter skulle hun sette den tilbake og da ville den ikke starte. Ha ca 20 liter bensin og har strøm. Den skinner som vanlig og holder nesten på å starte, men det er det.

Håper at det er noen som kan hjelpe meg.
Takker for svar.

TeamBørnOut
22/12/10, 17:17
Mere strøm. bilene er VELDIG kresne på dette.. å når hu flyttet den så kan det være at hun brukte opp "litt formye" strøm...
Sliter med det samme selv på vår :/

Adrian
22/12/10, 18:22
har prøvd med startkabler men det hjalp ikke noe, men skal lade batteriene i morra så får prøve det. tusen takk for svar. Er det noe annet som kan være galt?

TeamBørnOut
22/12/10, 19:56
Masse :D
svinghjuls sensor. sikring. kamgiver sensor.. hvis bilen ikke starter med nylada batteri så få noen til å vri på nøkkelen mens du kjenner litt på ledningene til div sensorer

Frydenberg
23/12/10, 12:01
kondens i tanken, prøv å hell på litt kondens fjerner.

Børge Vikebø
24/12/10, 00:23
kondens i tanken, prøv å hell på litt kondens fjerner.

fyfy... skal ikke være nødvendig med mindre vi snakker gasser, og meg bekjent så er det ikke det på 960.

På bastarden jeg hadde, så måtte jeg også ha godt med strøm for at den skulle starte..

TeamBørnOut
24/12/10, 19:25
innsprut biler driter egentlig i om det er litt kondens... kan helle på 30% vann på en tank og bilen går enda.. litt rufsete seff

Adrian
27/12/10, 21:42
Takk for svar! nå er problemet løst. satt bilen inn i en varm garasje og da startet den dagen etter. var mest sannsynlig kondens i tanken som hadde fryst i bensinslangen og sperret for bensinen.

johmolan
27/12/10, 22:07
Jjeg hadde akkurat samme problem 1.juledag, da hadde kondensen frosset i bensinfilteret

volvo240v8
27/12/10, 23:03
sist min ikke startet var det ca samme symptomene, kjørte på med masse strøm, kinna som faen og med litt bremserens i hver sylinder så startet den tilslutt :)