PDA

Vis full versjon : Beste plassering av oljetrykksgiver på B230FK



ChrML
01/02/10, 20:23
Noen bilder av lure plasseringer å ha oljetrykksgiver? Kan jeg bytte ut den originale med en som gir signal til en måler for eksempel og på en eller annen måte fortsatt ha liv i originale oljelampa? Noen oljetrykksgivere å anbefale?

Fighter
01/02/10, 20:30
Du kan jo ha et Y-ledd i blokka, og montere den orginale, samt en ekstern oljetrykksgiver på denne.
Jeg bruker sandwich-plata fra biltema, fungerer finfint:)

ChrML
01/02/10, 20:34
Denne? (http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/) Kan jo være brukbart midlertidig til evt ny motor bygges.

Modalen
01/02/10, 20:48
En mulighet jeg har brukt er å borre/gjenge opp banjobolten som holder turboens oljerør mot blokka.
Er personlig ikke så glad i klumpete forgreninger og adaptere.

Fighter
01/02/10, 21:18
Denne? (http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/) Kan jo være brukbart midlertidig til evt ny motor bygges.

Stemmer, den ja. Har oljetrykk og temp givere i den.
Fungerer helt utmerket:) Slipper også faren med at y-leddet knekker, noe som hender ganske ofte.

ChrML
01/02/10, 21:20
Stemmer, den ja. Har oljetrykk og temp givere i den.
Fungerer helt utmerket:) Slipper også faren med at y-leddet knekker, noe som hender ganske ofte.
Får den plass på FK? Mener å huske at det er ganske trangt mot downpipen.

Sebbe
01/02/10, 22:03
selv om den ikke går borti downpipen er det jo ikke veldig greit med tanke på varme, men går det greit og bruke denne sammen med sandwichen til oljekjøleren? og blir ikke det ganske klumpete?

ChrML
01/02/10, 22:06
Skal lage meg en 3.5" downpipe til ny turbo etterhvert, usikker på om jeg kan ha like god klaring til oljefilteret som original downpipen har da, har ikke kikka på det enda.

Men ser ikke så klumpete ut den adapteren da kontra Y ledd og masse nipler ut fra blokka. Spørsmålet er om det får plass.

Fighter
01/02/10, 22:09
Om den får plass kan jeg ikke svare på. Kjører fortiden Primera, så har ikke fått testa på rødblokk enda. Bygger ut oljefilteret en ca 25mm kan jeg tenke meg, så tror ikke det skal gjøre så mye plassmessig?

ChrML
01/02/10, 22:11
Skal ta en kikk på det i mårra når jeg har bilen på bukk :).

turb00le
02/02/10, 07:05
Hvis du har vdo måler så finnes det en giver (kontakt+trykkgiver) som passer rett i blokka.

gaupe
02/02/10, 09:55
Den orginale som var levert på 240 passar fint, men du treng ein overgang frå metrisk til rørgjengar, M14x1,5 til 3/8" meinar eg. Litt trangt på ein 240, når du har dynamoen der.

ChrML
02/02/10, 16:11
Den orginale som var levert på 240 passar fint, men du treng ein overgang frå metrisk til rørgjengar, M14x1,5 til 3/8" meinar eg. Litt trangt på ein 240, når du har dynamoen der.
Sitter den der hvor oljetrykksbryteren skal være? Isåfall, hvordan løses oljelampa?

gaupe
02/02/10, 16:25
Sitter den der hvor oljetrykksbryteren skal være? Isåfall, hvordan løses oljelampa?

Eit stikk til oljetrykksvakta og ein analog til målar.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/96.jpg