PDA

Vis full versjon : (LØST)Demontere midtkonsollpanel. Hvordan?



Nilsebu
21/12/10, 22:20
Prøver å demontere midtkonspollpanelet. Der A/C en og cd-spilleren står.

Hvordan er det lettest å få den av? Har fått ut torxene nede der med askebegeret, men finner ikke torxene bak på konsollet. Å det ser vanskelig ut å fjerne hele driten ettersom alt sitter som EN enhet.

Takker for svar :)

gunnargt
21/12/10, 23:02
Er det rammen rundt spiller/ac du skal ha ut,selve panelet rundt alt dette?
Den er i tilfelle skrudd fra baksiden med en del skruer,ikke moro å bytte. :)

THolandsli
21/12/10, 23:09
Synes huske det satt 13 skruer fra baksida der. Er nesten så det er enklest å nappe ut hele dashen.

Nilsebu
21/12/10, 23:25
Er rammen rundt Ac / cd-spiller som skal ut ja. Og det er ikke noe morro.

Hvis hele dashen skal av, så må jo ratt osv demonteres? Ser jo ut som om alt sitter som en samlet enhet.

JP_Ra©ingTeam
30/12/10, 16:19
er jo en lek og demontere/montere, om man har en Smule tålmodighet :P
som torgeir sier.. 13stk torx-25

5 stk rundt Ac panel
4 stk rundt radio
2 stk nede ved askebeger.
6 stk nede Ved Girstanga

itillegg sitter det en kabel som er stripset fast i dekslet

Dekslet rundt girstanga/håndbrekk må først taes av..
for å gjøre dette tar du ut hele midtkonsollen..

piece of cake :)

Nilsebu
04/06/12, 00:17
Tar opp igjen denne tråden, ettersom panelet fortsatt ligger i boden, og jeg kunne tenke meg å få det på.

Er det noen som har bilder / god beskrivelse hvordan du kommer til, hvilke torx verktøy som kommer best til.

All informasjon tas gjerne imot, vet at det er flere her inne nå, som har gjort dette :)

Vurderer å gå til innkjøp av et inspeksjonskamera, dette burde vel gjøre jobben en hel del lettere?

Erlend
04/06/12, 06:19
Søk på google etter volvospeed dash removal så
Finner du en veiledning til å fjerne hele konsollen med alt:)

Nilsebu
04/06/12, 12:16
Takker for det, men er ikke så gira på å demontere hele dashen.

Odegaard
04/06/12, 15:09
tor det kan bli litt trangt om du ikke orker å demontere hele dashen :( om du skall ut med hele må du huske de 4 skruene som er under dekselet der pollenfilteret står :)

Nilsebu
05/06/12, 00:39
Trangt er bare forordet. Fikk det ut til slutt. Blir vel en skikkelig kosejobb når jeg skal få montert det nye skikkelig imorgen. Kjenner fort at 2 av torxene der med nødblinken forsvinner :p

Nilsebu
06/06/12, 20:57
Ble ferdig til slutt: Resultat: http://forum.vccn.no/

Kjapp how to: for de som planlegger dette, og som meg, ikke orker tanken på å ta av hele dashen.

Lokaliser torxene i samråd med det panlet du skal bytte til. (Inspeksjonskamera er VELDIG greit å ha til tider).
Ha en del forskjellige torx verktøy tilgjengelig.
De torxene som ligger på høyde med nødblinken er HELT j@vlige å få ut, bare drit i de når panelet skal på igjen. Det sitter MER en godt nok uten dem :)
Ta deg GOD tid.

Ved montering så fant jeg ut at det var best for min del å lime torxene fast i skrujernet sånn at de ikke datt av når jeg skulle finne et hull å putte dem i :)