PDA

Vis full versjon : 86`740 Tic, Nytt problem.. Kan det være noe annet enn LMM?



Karlsen88
21/12/10, 18:31
Etter mye til og fra med Lmm`n så nå kunne jeg kjøre helt fint med bilen, men etter jeg stopper og prøve starte igjen så blir den tullete på gassen igjen, tåler ikke gass og går høyt på tomgang 2000rpm. Rart att den funket så fint også plutselig begynne og tulle igjen...

TeamBørnOut
21/12/10, 18:41
da får du stramme den så den ikke åpner så lett

Karlsen88
21/12/10, 18:50
da får du stramme den så den ikke åpner så lett


Hadde en kamerat av meg til og holde den litt åpen, da kunne jeg gi gass som normalt og bilen gikk som den skulle. Men du tror stramming hjelper altså?

TeamBørnOut
21/12/10, 18:52
Hvis den får formye så må du gjøre så klaffen ikke flyr opp ja. men er jo bare å prøve seg frem :)

PVT
21/12/10, 20:40
ville ikke tukla for mye med den fjæra der den er laser kalibrert fra bosch. da vil jeg heller tro det er no feil med temp sensoren din at den får feil verdier på luft mengden som gjør at den ikke går så veldig bra

Karlsen88
21/12/10, 21:54
ville ikke tukla for mye med den fjæra der den er laser kalibrert fra bosch. da vil jeg heller tro det er no feil med temp sensoren din at den får feil verdier på luft mengden som gjør at den ikke går så veldig bra

Den har vist blitt byttet nettopp.. Men skal sjekke det opp..

Karlsen88
22/12/10, 00:12
Noen aning om hva det kan være?

Strammet fjæra til lmm plus litt elektro spray inni lmm`n.. Da gikk bilen helt fint, sladdet rundt og kjørte en stund og tilbake på verksted og prøvde og stoppe den og starte igjen så var den tilbake til det gamle.. Gir gass så dør den og begynner og smelle i eksos som f....

Hadde også litt elektro spray i fordeler, mulig dette også hjalp litt.. Men den så ikke så aller værst ut..


Begynner og haste dette.. Er så mye fine islagte vann rundt omkring:D:D

Torra
22/12/10, 00:21
Jasså du finner ikke ut av det nei...
Er skikkelig snålt det der.. Mine opplevelser var at når bilen hadde stått en stund så gikk den bra, helt til du skrudde av og skrudde på igjen. Slik du forklarer. Du har ikke prøvd med ny LMM enda? Forrige eier oppga til meg at den LMM'en som sto på skulle fungere, men det kan jo være BS da :p Og tempføleren er ikke ny, den er fra en motor jeg hadde liggende, da den tempsensoren jeg kjøpte på meca ikke passet.
Det rare er jo at bilen går helt normalt første gangen man starter den, uansett motortemp osv..
Ellers en grei bil?

Karlsen88
22/12/10, 00:41
Jasså du finner ikke ut av det nei...
Er skikkelig snålt det der.. Mine opplevelser var at når bilen hadde stått en stund så gikk den bra, helt til du skrudde av og skrudde på igjen. Slik du forklarer. Du har ikke prøvd med ny LMM enda? Forrige eier oppga til meg at den LMM'en som sto på skulle fungere, men det kan jo være BS da :p Og tempføleren er ikke ny, den er fra en motor jeg hadde liggende, da den tempsensoren jeg kjøpte på meca ikke passet.
Det rare er jo at bilen går helt normalt første gangen man starter den, uansett motortemp osv..
Ellers en grei bil?


Hehe.. skal nok prøve og bytte lmm serru men må vente på posten;)

Prøve og bytte tempsensor i morra. Har en liggende som jeg vet fungerer, men den har jo vært til lh 2,4 så får sjekke om den er lik.

Ellers grei bil egentlig, litt fucka takluke og rust i kanal på høyre bakskjerm.. og noe i front der den har vært kollisjon skadet!? :rolleyes:
Men er en gammel bil uansett...

Torra
22/12/10, 11:30
Mener den var fra LH2.4 den jeg brukte også, er "dysekontakt" på den tempsensoren. Mens den jeg fikk fra Meca hadde den typen kontakter som er i lh2.4 fra 940.

Oi, hva var galt med takluka? Alvorlig rust? Har egentlig aldri sett så nøye over bilen :p Kjøpte den, skulle bruke den på bane, men så var det dette med at den ikke startet igjen, så parkerte jeg den :p Hehe

Karlsen88
22/12/10, 17:18
Mener den var fra LH2.4 den jeg brukte også, er "dysekontakt" på den tempsensoren. Mens den jeg fikk fra Meca hadde den typen kontakter som er i lh2.4 fra 940.

Oi, hva var galt med takluka? Alvorlig rust? Har egentlig aldri sett så nøye over bilen :p Kjøpte den, skulle bruke den på bane, men så var det dette med at den ikke startet igjen, så parkerte jeg den :p Hehe


Er fra 940 den kontakten jeg har også.. får se litt på det.

Er ett hull på størrelse med en sigarettpakke fra skjerm inn mot kanalen på den, lett og fikse heldigvis.. :rolleyes:

Torra
22/12/10, 19:30
Åsatan :o Det visste jeg ingenting om :o Beklager dette..
Får håpe det ordner seg, for bilen går godt når den først går!

Karlsen88
22/12/10, 21:31
Åsatan :o Det visste jeg ingenting om :o Beklager dette..
Får håpe det ordner seg, for bilen går godt når den først går!


Og det gjør den nå, virker frisk ja:rolleyes: *Krysse fingrene* og får tro att den starter hele tiden nå, for da blir det isbane-kjøring etter jul ;D

Torra
23/12/10, 15:03
Fikk du fiksa det? :D

Karlsen88
25/12/10, 00:32
Fikk du fiksa det? :D


Prøvde og bytte LMM, men det var nok ikke den sin feil, er nok tempsensor. Men det er altså slik att den ikke passer fra LH 2,4?

Torra
25/12/10, 01:18
Mener den skal passe i kontakten fra LH 2,4.. Men det kan være mulig at denne gir feile verdier?
Hva med tomgangsmotor?
Prøv å start bilen, om den går som normalt (altså du kan gi gass), la motoren gå seg varm, plukk ut kontakten til tempsensoren, skru av motor, skru på igjen. Da funka det som normalt til meg mener jeg å huske.. Var vel slik jeg trodde det var tempsensor. Hva om chippen i hjernen er feil?

Karlsen88
25/12/10, 15:09
Mener den skal passe i kontakten fra LH 2,4.. Men det kan være mulig at denne gir feile verdier?
Hva med tomgangsmotor?
Prøv å start bilen, om den går som normalt (altså du kan gi gass), la motoren gå seg varm, plukk ut kontakten til tempsensoren, skru av motor, skru på igjen. Da funka det som normalt til meg mener jeg å huske.. Var vel slik jeg trodde det var tempsensor. Hva om chippen i hjernen er feil?


Det som er merkelig er att når bilen står ute i over 20 minusgrader så går den normalt, men ikke hvis den står inne i 15 pluss som den har gjort nå en stund :/

Da tenker jeg att det må være tempsensor.. Eller er jeg på villspor?

redline
27/12/10, 13:59
Har sammen problemet på min volvo 740 b230et. Når jeg gir gass så sperrer denn på 3000om og pott smell. Har ikke funnet ut hva det kann vere :(

jonass
08/01/11, 00:43
Er det samme tempsensor på motronic og lh2.4 da? Trodde ikke det var det jeg men

PVT
08/01/11, 00:58
ET motoren har to sensorer er 3 stk under innsuget en til temp instument. og 2 till en med bosch kobling og en som står helt inntil torpedo veggen veit ikke hva den siste er der for

tror jeg har den i toppen enda men bruker den ikke nå lengre etter at jeg bygget om til jetronic da bytta jeg temp sensor og det var forskjellig dele nr mener jeg.

kimove
08/01/11, 01:13
De tre temp sensorene på ET er en til instrument og en til styreenhet og en som er koblet sammen med kaldstartdysa. Den til motorstyringen har en rød og en hvit ledning og den til kaldstarten har en hvit og en blå, begge disse har bosch kontakt og den til instrument har en enkel ledning.

Du kan også ta å sjekke tilkoblingene og kablene som går til tomgangskontrollmodulen som er til venstre for clutchpedalen