PDA

Vis full versjon : 240 får ikke start



Hassel
21/12/10, 15:53
Jeg får ikke start på balja mi. Den stod ute og frøys ihjel for noen uke siden. da fikk jeg den inn i varm garasje og tinte den. etter det har jeg ikke fått start :(
Det kommer bensin fram, dysene åpner seg og det er gnist der... Noen som har forslag på hva det kan være?

Vegardb92
21/12/10, 16:34
står du bare å kjinner eller starter den nesten? prøv å rens tennpluggene eller kjøp nye...

Hassel
21/12/10, 17:09
Står bare å kjinner.. Av og til den nesten starter..
Nye plugger for en mnd siden :P

Vegardb92
21/12/10, 17:13
Hvordan ser pluggene ut nå? Kan være helt forjævlig svart eller noe sånt, har ikke noe å si om de er ny da, min har brukt å vært slik, Da fikk den gnist, men likevel ikke start, så ta å rens pluggene med bremserens å tørk dem, å så lar du de ligge i 5 min elns, så prøver du å starte igjen

Bjerkelund
21/12/10, 23:28
Vært borti mange volvoer som har fått gnist og nekter og fyre, så prøvde vi og rense pluggene, hjalp ikke, men når vi bytta plugger gikk det med en gang! :)

sierraTIC
21/12/10, 23:41
:) Ta ut plugga, Bruk litt sandpapir, Så brenner du dem reine. Da vil den fyre med 1 gang

Hassel
22/12/10, 13:06
Da skal jeg prøve det etterpå :) Supert folks! Satser på det da ;)

Hassel
24/12/10, 16:39
Har pussa plugga nå. Fyrte fort som faen, men som alle veit.. Det som kommer fort går fort! Døde igjen like fort som den fyrte, så kan si det aldri var start da xD
Men tok ut noen av pluggene igjen, og dem var ikke våte.. Kunne såvidt se en liten fuktig ring på dem! Virker som den ikke får bensin da, og det kommer bensin helt fram til dysene, så trur da at dem ikke åpner seg som dem skal :(
Hørt at det er svinghjulssensorern som styrer om dysene skal åpne. Tenkt å stjele en garasje fra kjentfolk. Og bytte den da, noen andre forslag på hva det kan være? :)

Ivar
24/12/10, 22:43
vann i bensin?

Vegardb92
25/12/10, 01:45
vann i bensin?

ikke umulig det, men ville vært forsiktig med kondensfjerner om du planlegger å bruke det

Hassel
25/12/10, 14:34
Trukke det er vann i bensina.. Kondensfjerner har jeg brukt alt... :/ Var nok det som laget problemet fra starten av. At det var kondens altså, gammal kjærring som har hatt bilen før meg så sikkert brukt det i alle år :P